lørdag 11. desember 2010

Lørdag - Jeg gleder meg til jul.

Hei!


Lørdag. I dag har jeg gjort en god del matte faktisk. Har min siste tentamen før jul på mandag. I det verste faget, så klart! Jaja. Har planer om å gjøre det passe bra og å ta juleferie med passe god samvittighet. Seriøst; etter mattetentamen på mandag har jeg, så vidt jeg vet, ingen prøver, fremføringer eller innleveringer! I går leverte jeg øvingsloggen også. Herlig!

Gårsdagen ja. Hadde min første tysktentamen noensinne. Jeg følte egentlig at det gikk ganske bra, men sånt kan man ikke vite. Likte langsvarsoppgava. Vi skulle la oss inspirere av et bilde av ei gammel dame. Jeg skrev om ei som hadde havnet på aldershjem, og hvordan hun sakte vendte tilbake til livet og bort fra bitterhet og skam over å være plassert der. På tysk blir det selvfølgelig en ganske begrenset og kjedelig historie. Får ikke brukt alle de ordene og uttrykkene jeg vil, og må korte og forenkle mye for at jeg ikke skal vikle meg inn i et altfor avansert språk. Håper jeg har klart det, uten at det blir altfor banalt og dårlig.

Fredagskveld var det mitt kjære korps, Solevåg skulekorps, som skulle holde sin årlige julekonsert i indre Sula kyrkje. Ok, så hadde vi et par feilskjær her og der, men helheten ble ganske bra tror jeg. Spilte piano sammen med korpset på "Til Ludvig"; spilte en del feil, så jeg vet ikke helt ... Sang ellers to sanger, og til tross for litt rar lyd, klarte jeg å venne meg til det og syns det gikk rimelig bra. Har hatt litt vondt i halsen denne uka, men merka det ikke i går.

I kveld er det julenatine (med sånn fancy e så klart), i Borgunnkirka klokka 23:00. Der skal jeg synge "Romjulsdrøm". Skal til kirka nå snart for å øve med pianisten. Blir spennende! Det begynner utrolig seint. Tenk om jeg sovner der jeg står og synger? Hehe.

Familieselskap! Det er det lenge siden jeg har vært i. Det skal det imidlertid bli en slutt på idag. I dag skal vi feire tante Norun. Gratulerer med dagen!

Ellers; resten av helga skal brukes på matte, og på å synge på Mauseidvåg bedehus i morgen. Med det fantastiske lydanlegget! Jeg gleder meg!

Jeg har ikke stort mer å fortelle, sånn egentlig. Har vært ei ellers ganske så vanlig uke. Snø. Sliten.

Er litt bekymra for julegavekjøping sånn egentlig. Har en god del igjen! Jaja, det pleier jo å gå bra, ikke sant?

Vi snakkes da mennesker! Ha ei fin helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!