onsdag 15. desember 2010

Onsdag - Pianotentamen, men ellers mye å glede seg til.

Hei mennesker!

Konserten på lørdag var kjempefin! Vi hørte på flinke kor, strålende klarinettspill og mange flinke solister. Følte selv også at det gikk rimelig bra; jeg gjorde mitt beste. Klødde mye i halsen før jeg skulle synge, så var veldig redd for å sprekke eller å få et ekstremt hosteanfall. Heldigvis merka jeg ingenting da jeg sang!


Søndagen gikk det ikke fullt så bra med synginga. Glemte litt tekst her og der, men ... Ikke stort å gjøre med. Kom meg gjennom det! Fikk forresten ei spennende, avlang julegave av Mauseidvåg musikkoprs. Den spares til julaften; hehe!

Mandag var det altså mattetentamen. Grudde meg en del; ikke bare er det vanskelig og slitsomt å ha mattetentamen, men kjedelig også. Siden vi hadde tysk på fredag, hadde jeg ikke fått snakka med min kjære klasse på mange dager! Uansett; jeg svarte noe på alle oppgavene, så da får man bare krysse fingrene for at i alle fall noe av det var riktig. Aldri godt å vite. Ellers på mandagen hadde jeg og Ragna det morsomt med å synge julesanger og bable mens vi venta på bussen. Man blir alltid så glad etter å ha hatt mattetentamen. Da er alt morsomt!

Ellers på mandag var det avslutning med korpset. Jeg som alltid kommer for seint, pga kornettime og diverse, kom 40 minutter for tidlig. Jeg hadde selvfølgelig ikke fått med meg at vi ikke begynte før halv sju. Hehe. Da er det praktisk å bo nært, så jeg bare kunne dra hjem så lenge.

I går var jeg syk. Hadde vondt i hodet hele dagen og var forkjøla og utrolig slapp; derfor sov jeg mye for å hente krefter til dagen i dag. Det er kjedelig å være hjemme, så glad jeg kunne dra på skolen i dag, sånn egentlig. Dessuten liker jeg ikke fravær. Forsåvidt ganske koselig dag; vi hadde gym, noe som absolutt trengs for min del; vi hadde sosiologi hvor vi jobber med undersøkelse (det er ikke helt min greie tror jeg, menmen ...) og jeg hadde en koselig sangtime. Vi snakka, sang "Christmas Song" og spiste Twist og pepperkaker. Sånt liker man!

Jeg og Ragna fant plutselig ut at vi skulle dra rett på Moa etter skolen, der vi fikk gjort unna et par julegaver. Deretter var det Dolly med Maritha & co, før jeg og Marte fortsatte julegavekjøpinga. Kjøpte meg dessuten en svart kjole til ballet som skal være på fredag. Skal dit sammen med mine kjære venninner; nemlig Sandra, Helene, Birgitte, Marita og Camilla.

I morgen har jeg både tentamen i biinstrument, altså piano, og besifring (også piano). Skal spille to sanger på hver tentamen. Kryss fingrene for meg, ok? Det kan jeg nemlig ikke gjøre når jeg spiller. Haha, supermorsomt.

I morgen kveld er det 2MU-jentekveld! Alle jentene i klassen skal samles hos Jenny; se Cabaret (musikalen vi skal sette opp i tredje; jeg storgleder meg!), spise godteri og kose oss. Det er et utrolig søtt initiativ som settes meget høyt pris på.

Freddagen skal vi både ha avslutning i tysk (synge tyske julesanger), norsk (synge norske julesanger) og Pepperkakeknuseopplegg på musikkskolen! Deretter blir jeg med Sandra hjem, og vi gjør oss klar for ballet. Det høres egentlig meget bra ut! På toppen av det hele kommer Elisabeth hjem lørdag! Da skal juletreet hentes. Den siste, gode nyheten er at jeg har kjøpt ferdig så godt som alle julegavene! Det føles virkelig vidunderlig.

Dagen ssitat: "Det lysner av dag".
Dagens sang: Lady Gaga - Telephone. Haha!

Ha det fint!

I går hadde jeg og Alexander vært sammen i 23 måneder! Like søtt som alltid det! Og han kommer hit i romjula. Jeg gleder meg sånn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!