søndag 5. desember 2010

Søndag - Utslitt.

Jeg er bokstavelig talt helt utslitt. Men først, sangtemtamen, bare for å få den ut av verden:

Det gikk helt ekstremt dårlig. Nervene tok kontrollen og jeg var maktesløs. Noe sånt har aldri skjedd før, og jeg håper, håper at det ikke skjer igjen. Vil ikke tenke mer på det.

Norsktentamen på torsdag gikk derimot veldig bra. Skjønt; er det et godt tegn? For alt jeg vet, kan det være den dårligste stilen jeg i mitt liv har skrevet. Tiden vil vise.

Fra torsdag til søndag har det vært Requiem-øving, og på lørdag og søndag også konsert. Det gikk bra; det gjør som regel det omgitt av så mange flinke folk! Symfoniorkesteret var utrolig gode; Det samme var solistene. Den mektige musikken kan gripe tak i hvem som helst og holde dem fast. Men må innrømme at jeg ikke har et spesielt stort behov for å høre requiemet på ei stund ...

Ellers; i går slo jeg, Ragna, Helene og Hans Fredrik ihel tre-fire timer i byen mens vi ventet på konserten. Det tok helt av, med nedfalling av benker, usaklige historier (bzz), Musevisasynging, kjeks, druer og totale latterkramper. Jeg har fantastiske venner å fordrive tid sammen med!

Ellers sang jeg på et arrangement på et nytt bedehus i dag. Biskopen var der og holdt foredrag, og jeg sang tre sanger. Det var virkelig fantastisk god klang i det rommet, og jeg storkoste meg, for lyden var så bra. Hvorfor kunne jeg ikke følt det slik på tentamen? Jeg bare spør ... Svaret er vel ganske enkelt: Jeg var mindre nervøs i dag. Mye mindre.

Sist, men ikke minst, må jeg nevne at Sandra var fantastisk god å ha på onsdag. Vi dro på Moa og spiste en "bedre middag", før vi dro videre til Sandra. Marita kom bort, og vi hadde Advendtstund med Jul på Månetoppen, Femkamp, julebrus og sjokolade. Sånt likes!

Har vært ei slitsom uke med masse å gjøre. Det neste på programmet er historieframføring om Svartedauden i morgen. Vi satser på at det går greit i alle fall. Ellers skal jeg spille kornett på musikkskolekonsert i morgen, så det blir like fullt en travel dag. Etter det har jeg planer om å vie en del av min dyrebare tid (haha), til mattetentamen som er neste mandag. Det er liksom ikke noe jeg bare kan ta på sparket.

Håper helga di har vært fin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!