tirsdag 30. november 2010

Tirsdag - Nervøs, nervøs, så utrolig nervøs.

Jeg har sangtentamen i morgen! Skal synge to sanger jeg har store problemer med å synge bra, jeg verker i hele kroppen av nervøsitet, og jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan dette skal gå. Det må jo bare gå. Men jeg vil at det skal gå bra også! Det blir litt verre. Og tenk hvis jeg blir så nervøs at jeg begynner å skjelve? Det har skjedd før, så det er absolutt reelt. Masse vibrato er ikke akkurat supergenialt på disse sangene her. Uff. Frustrasjon. Skulle tro jeg kunne sangene bedre; når jeg har øvd så lenge. La oss bare krysse fingrene for at det går sånn passe, i alle fall.

En herlig, positiv ting har skjedd i dag: Ble ferdig med geografiprøva! Den gikk greit; håper på 4. EllerS; i tysken i dag måtte vi plutselig skrive stil i en time, deretter levere den inn. Det var vanskelig, men det gikk greit nok da skrivesperra løsna. Ellers hadde jeg fri litt før halv to i dag. Marte, som var på høyskolen, henta meg så jeg fikk sitte på hjem. Snille mennesket! Nå leser jeg "Dødslekene" og tenker på andre ting enn tentamen. Øvde litt i sted, og har store planer om å øve masse mer senere.

I går var jeg på skolen for å høre på halve klassa som hadde hovedinstrumenttentamen. I går var det piano, stryk, gitar, bass og slagverk. I morgen er det blås og sang. Folk i klassen min var så ufattelig flinke! Jeg er kjempestolt av alle som hadde tentamen i går. Dere gjør inntrykk, på hver deres måte.

Dessuten må jeg jo fortelle om helga. Ida kom fredagskveld, og det var bare helt fantastisk å se henne igjen! Alt lysna betraktelig og ble supersøtt. Ida ble med for å feire Ragna. Vi storkoste oss med god mat, masse skravling, en laang Unorunde og mye latter. Så sykt gøy! Det var dessuten bra at Ida fikk møte vennene mine og omvendt. Tror de likte hverandre også, hehe.

Lørdagen sov vi til klokka to. Det var helt sykt! Vi hadde jo ikke vært oppe så ubeskrivelig lenge kvelden før liksom, bare til halv tre. Det verste var at vi heller ikke da våkna av oss selv; det var mamma som ringte og vekte oss. Egentlig litt kjipt at vi hadde sovet bort halve dagen, men vi ble enige om at vi trengte det. Vi hadde en artig dag med taco, lesing av "Tusen strålende soler" (les boka; den er fantastisk, vond og tankevekkende), og vi hørte på genial og antigenial musikk.

Dessverre var ikke bussene på vår side på søndag, så Ida måtte reise hjem allerede 14:25. Kjedelig! Jeg brukte dagen på å prate med Alex, øve kornett og sang og på lysmesse i kirka hvor korpset spilte. Det var den årlige markeringa av 1. søndag i advendt. Vi mangla julegran i år da ...

Tusen takk for ei fantastisk helg, Ida! Og takk til min kjære klasse!

Årets julesang: Maria Mena - Home For Christmas.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!