mandag 15. november 2010

Mandag - Et utrolig fantastisk kurs er over.

Ja, det er virkelig sant som det er sagt. Høstkurs 2010 var utrolig bra! Vi bodde på et kjempefint hotell, programmet var spennende og variert, og ikke minst fikk jeg se mange genialistiske mennesker igjen! Tusen takk for ei evig fin helg, folkens.

Ok, torsdagen var flyet mitt heldigvis i rute, og på Gardermoen møtte jeg blant annet Alex, Ida og Marita igjen! På bussen på vei til hotellet utforska jeg og Ida min kjære iPod, som Ida er både fascinert av og redd for, hehe.

Skulle dele rom med Marita, ei genialistisk jente fra Alta jeg ikke har snakka så mye med på lenge. Dette har vi imidlertid fått tatt igjen, og det er jeg glad for!

Middag fulgte på. Soppsuppe er vel noe jeg ikke akkurat spiser med den største apetitt, men hoved og desserten veide opp for det. Etter middag var det presentasjon, og en veldig variert og bra quiz. Haha, vi kalte oss Antidepressive og kom på siste plass, haha!

Fredagen begynte vi klokka ti. Først en kort presentasjon av trygghetsgruppa, og så en lang, guida og koselig tur langs Akerselva. Jeg gikk sammen med Ellinor. Digger henne! Vi gleder oss alle til Ellinors snart opprettede blogg, hvor hun skal dele alle de spennende oppskriftene med oss! Men; reker og kakao er jeg nok litt skeptisk til enda ja ...

Vi kom oss omsider tilbake til lunsj, og så var det vel et foredrag om bopolitikk i Oslo eller noe sånt, om jeg ikke husker feil. Har jo ingen planer om å flytte dit, så det var vel ikke det mest relevante for meg. Men for mange andre var det jo sikkert det! Etterpå fulgte presentasjon av kursets tema: "Din stil". Må bare si at jeg digga de som jobba med dette prosjektet. Så imøtekommende og koselige var de.

Fredagskveld var det middag og allsang. Vi fikk jo dessuten både tid til Uno og butikktur. Smågodt for life!

Lørdagen hadde vi masse gruppearbeid. Vi fikk prøve en slags "musikkyoga", kjenne på steiner som liksom skulle inneholde energi (må dessverre innrømme at jeg ikke merka noe til det), snakke om hvilke mål vi hadde (mitt mål: å senke på krava), vi fikk fargeanalyse og sminketips og vi fikk se på hjelpemidler. Fargeanalyse var kjempespennende. Fikk vite at jeg kler svart, lilla og grønt, at jeg har en varm hud og at jeg har et åttekantet ansikt.

På kvelden hadde vi leker, underholdning og sosialisering. Hang mye sammen med Ida, Marita og Alex! Wii! Må jo dessuten få med noe av det viktigste som skjedde på kurset: Butikkturen til Ida og jeg! Jeg kødder ikke. Vi fant ut at vi skulle gå på butikken selv. Vi trengte jo en utfordring, ikke sant? Og ja; et par utfordringer fikk vi. Først måtte vi nemlig finne rommet til Ida for å hente stokken hennes. Etter å ha sett litt hjelpeløse ut en stund, fikk vi hjelp av Anneline. Deretter fulgte selve turen til butikken. Den var 5 km lang. Eller ok, så lå butikken like ved hotellet. Hehe! Uansett, vi fant butikken, og omsider fant vi kassa også. Der var det ei snill dame som kunne hjelpe oss. Vi fikk dessuten betalt (typisk nok mista jeg alle småpengene mine, men en mann fant dem til meg) og funnet veien ut av butikken. Det var et bittelite senter med blomster og parfymebutikk, men Rimien lå slik til at det var en annen inngang inn enn ut, hvis noen skjønte den. Derfor var det litt vanskeligere å finne trappa som førte ut til slutt. Men, det skal sies; vi klarte det! Gjett om det smakte godt med brus og Balerinakjeks da!

Søndagen fikk vi sove lenger, vi så på en utrolig søt cat walk og det var masse sosialisering. Det var helt grusomt å tenke på at vi skulle reise. Evaluering, lunsj, så buss til flyplassen. Var den siste som reiste fra Gardermoen også. Akkurat nå, når jeg skriver dette, kjenner jeg det virkelig i hjertet mitt. Jeg savner folk sånt! Ida ser jeg kanskje om to uker da. Og Alex i romjula, så det må gå! I går hadde jeg og Alex forresten vært sammen i 22 måneder! Det føles seriøst herlig. Elsker deg!

I går var det også farsdag. Var hos mormor og morfar sammen med hele slekta for å feire. Koselig! Dessuten spiste vi landgang. Med "fin" mat i mange dager gjorde det godt, haha.

Ellers skjer det ikke så mye denne uka. Har sosiologiprøve på onsdag, og så skal jeg på Harry Potterpremiere sammen med jentene på fredag! Korpset har dessuten basar med konsert på søndag. Det fant jeg ut i går, hehe.

Ha en fin dag da!
Sist, men ikke minst; helgas person: Dave Mustaine! Sagt i et bestemt tonefall, så klart. Eller hva, Ida? Alex?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!