tirsdag 2. november 2010

Tirsdag - Ei vidunderlig helg, ei slitsom uke.

Hei!

Da sitter man i tysktimen og skal se en film med tysk tale og engelsk tekst. Som de fleste sikkert skjønner, har jeg store problemer med å følge med. Har fått spørsmål også, men har virkelig ikke sjanse til å få svart på dem.

Uff, har vært en kjip dag i dag. Matta var grei nok; gjorde matte sammen med Sivert, noe som jo er artig. Geografien var desto verre. Om fire uker har vi prøve. I 60 sider pliuss kart pluss det hun har gjennomgått. Denne uka har jeg i alle fall ikke tid til å begynne. Hele helga skal tilbringes på øvingshelg med korpset. Torsdag har vi musikk i perspektiv-prøve. I dag skal jeg på sangoppdrag og en tur til Louise. Med andre ord; jeg har ikke tid til noe som helst.

I går ble vi i alle fall ferdig med ei heldagsprøve. Bare sju igjen, sa det positive mennesket ... Norsk, sidemål. Skrev en artikkel om OD og gikk tidlig. Tror det gikk greit! A-delen besto av ei diktolkning. Dessvere skjønte jeg ikke et ord av diktet, så ... Ellers var dagen i går vanlig.

Helga derimot; helga har ikke vært vanlig! Den har vært en av de aller beste helgene i hele år; ja, kanskje i hele mitt liv. Kom til min kjære torsdagskvelden. Vi måtte egentlig legge oss med en gang, siden jeg skulle bli med Alex på skolen dagen etter, og vi skulle opp litt før sju. Men uansett var det herlig å være hos Alex igjen! Jeg har savna ham, rommet hans, alt!

Alex var kjempeflink til å stå opp neste dag! Er stolt av deg vennen. Jeg ble imidlertid veldig, og da mener jeg veldig, skremt av vekkerklokka hans. Den er forferdelig høy og gjennomtrengende skummel. Jeg skrek høyt, men det gikk jo fint da den endelig ble slått av.

De to første timene var tysk. Det var en lettelse å innse at jeg kunne det fra før av, siden jeg tross alt har tysk 2. Mattetimen besto av antimatte(søtt!) og så kunne vi stikke. Vi dro hjem og jeg ble omsider introdusert for Family Guy! (Eller; introdusert har jeg jo for så vidt blitt før, Alex har jo ikke snakka om annet de siste månedene, haha). Å, seriøst, for en genial serie! Vi har sett masse Family Guy i helga. Og South Park selvfølgelig. Anbefales!

I tretida stakk vi til byen sammen med Malin, hvor vi også møtte Maria, ei venninne av Alex. Vi dro på Peppes hvor vi fikk gratis pizza (lang historie!), og så rusla vi rundt i byen ei stund. Traff Chris etter ei stund; kjempekjekt å se ham igjen!
Kvelden tilbrakte vi hos Maria. Gøy! Maria sa noe utrolig fint til meg: "Du virker som ei som alle kan like!" Sånt varmer.
Lørdagen var sløv (bortsett fra en butikktur så klart) fram til kvelden. Da var det taco, og så stakk vi til byen for å se Nokas. Ganske bra film; litt vanskelig å forstå til tider.

Søndagen var vi hjemme; hørte musikk, spiste kjeks og chilla max. Det var utrolig trist å reise fra Alex(det er det alltid), men det faktum at jeg ser ham neste tordsag, på høstkurs, gjør saken hudnre ganger bedree! Og så er jeg jo så glad også; for Alex finnes jo uansett. Og vi har jo Netcom Bestevenn! Yeah!
Uff, kanskje jeg skal ta litt geografinotater da. Gudene skal vite at jeg trenger det. Eller muligens prøve å forstå tysken?

1 kommentar:

  1. Henrikke i tysken!2/11/10

    Haha e skjønna ingen ting av filmen!!:p Fin blogg du har :D

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!