fredag 15. april 2011

Fredag - Straks påske.

Nå er det virkelig siste innspurt. Vi har akkurat hatt norsk (sett Jeppe på Bjerget; utrolig bra filmatisert skuespill!), og nå har vi bare en MIP-time igjen. Ei prøve siste timen før ferien oppsummerer vel ganske bra at vi har hatt mye å gjøre, og at det blir godt med ferie!

Jeg fikk 5 på sangtentamen min! Jeg er strålende fornøyd. Målet mitt for den dagen var å ikke glemme tekst, ikke komme ut av det og ikke sprekke. Det klarte jeg! Jeg var imidlertid ganske så nervøs; rista og skalv, og sanglæreren min sa at jeg hadde fått en enda bedre karakter om jeg hadde kontrollert nervene mine bedre. Da hadde jeg hatt mer overskudd til å formidle etc. Jeg får bare fortsette å jobbe!

Jeg har faktisk klart å komme meg til dag 20 av bloggutfordringa. Spørsmålet var hvor viktig jeg syns utdanning er. Jeg vet i alle fall at for meg er utdanning livsvitig. Jeg er jo, som alle vet, ikke praktisk anlagt, men jeg er ganske flink til å huske og til å bruke ord. Jeg er altså på mange måter et skolemenneske. Misforstå meg rett; jeg er ikke en sånn person som elsker å gjøre lekser, men jeg har tålmodighet og forståelse for typiske lesefag. Hmm, ble litt rart, men. Å ha en utdanning, enten det er en praktisk eller teoretisk en, er avgjørende for både selvtilliten og mulighene senere. Det er jo også lettere å få seg en jobb når man har en god utdanning, og å arbeide er både bra for samfunnet og for enkeltmennesket! Ja, har hatt litt mye sosiologi i det siste. Må bare understreke at jeg absolutt er for å prøve og feile når det gjelder utdannelse. Bedre å hoppe av og begynne på noe nytt enn å fullføre noe man absolutt ikke liker. Jeg tror at alle har noe de er skikkelig god på. Det handler bare om å finne ut hva dette "noe" er.

På onsdag kom min kjære Alex! Det var supert å se ham igjen. Onsdagen feira vi bursdagen til tante Berit og Kamilla. Superkoselig! I går gjorde vi ikke så mye; så parseremoni, spiste, skravla, hørte på lydbok og hadde det skikkelig koselig. Kjipt å dra på skolen i dag!

Nå skal jeg finne på et eller annet. Lese til prøve kanskje. Og spise min nyinnkjøpte Mango & bananyougurt!

Ha en strålende dag. Og ikke minst: God påske!

Helt til slutt må jeg bare si gratulerer med dagen til verdens aller beste søster, Elisabeth!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!