mandag 4. april 2011

Mandag - Et forhastet innlegg.

Du aner ikke hvor irriterende det er! Har skrevet et kjempelangt blogginnlegg, mye mer enn jeg trodde jeg til å skrive, og akkurat da jeg trykte Publiser, bestemmer dataen seg for å henge seg totalt opp. Det er til å bli kvalm av! Derfor er jeg ikke så lysten på skrive et igjen, og dette blir derfor kort. Hvorfor jeg skriver i det hele tatt? Fordi; kommer aldri til å komme i gang hvis jeg utsetter det lengre.

For ei uke det kommer til å bli! Jeg er sliten allerede, og det er bare mandag. Det har riktignok vært en slitsom dag, men størstedelen av grunnen til at jeg er sliten, er at jeg tenker på alt jeg skal gjøre. Det er aldri lurt! Matteprøve på tirsdag, rigging og øving til klassekonsert tirsdag og onsdag etter skolen pluss konsert på torsdag, MIP-prøve på torsdag, tyskframføring fredag, historieprøve mandag, norsktentamen tirsdag og sosiologiprøve onsdag ... For et stress. Jaja, det pleier jo som regel å gå bra! Vi får ta en ting av gangen. Jeg gleder meg i alle fall masse til helga, som bare skal brukes på total avslapning, venner og familie. Ser fram til sløve kvelder og det å kunne sove lenge!

Denne helga har definitivt vært fin, men slitsom. Etter en ganske lang og innholdsrik dag på skolen, dro jeg, Ragna og pappa rett til Fræna for å være med på årets fylkesmønstring. Vi rakk akkurat lydprøva mi, og ellers var det bare å henge rundt til konserten, som forøvrig også mamma og Elisabeth hørte på! Vi spiste pizza, og så traff jeg mine kjræe venninner, Tina og Julie! Tina var foresten en strålende konferansier, og begge var like gledesspredenede som alltid.

Lydprøva gikk ikke så bra, og vi tok det som et godt tegn, siden generalprøver bør går dårlig. Ventetida før vi skulle på scena var lang, og jeg skal innrømme at jeg var rimelig nervøs. Heldigvis gikk det i alle fall sånn noenlunde; kunne så absolutt vært verre. Vi var utslitte, og sovna i bilen på vei hjem! Derfor var det skikkelig stress at jeg ikke hadde pakka, og derfor måtte gjøre det klokka tolv den kvelden. Dessuten måtte jeg dusje og fikse alt sånt. Når man skal stå opp 05:20 neste dag, må alt være klart.

Ja, jeg tok altså sjuflyet til Oslo neste dag, for å overvære landsmøte. Heldigvis er jeg så priviligert å ha et søskenbarn, Pål, i Oslo. Han henta meg på Gardermoen og kjørte meg rett til hotellet hvor landsmøtet skulle være. Radison SAS-hotellet i Nydalen er kjempefint. Der har jeg jo vært før også, så følte meg ganske hjemme. Landsmøte var kjempekoselig; med hyggelige mennesker, et spennende landsmøtetema med flink foredragsholder (temaer som diskriminering og inkludering er alltid like viktige og aktuelle), og interessante debatter. Vi fikk dessuten, tradisjon tro, kjøpt masse godteri. Påskeegg, smågodt ... Uff, jeg vil ikke tenke på det. Dessuten traff jeg jo igjen mange kjente, som for eksempel Ida og Marita, som jeg blant annet laga adjektivfortelling med. Det er tradisjonen vår på det hotellet altså!

Som vi alle vet, raser tida når man har det bra, og brått var det hjemreise. Først fikk jeg vite at flyet mitt var forsnika, noe som var superirriterende, men plutselig var det ikke forsinka likevel. Jeg har ennå ikke helt skjønt greia, men er bare glad jeg!

Ellers; søstra mi kom hjem på torsdag, og hun er her fortsatt. Det er herlig! Torsdagen var geneelt en fin dag. Hadde et sangoppdrag på årsmøtet til Utdanningsforbundet i Sula, og det gikk faktisk ganske så bra. Det minner meg forresten om at jeg ikke har skrevet om sangtentamen. Vel, jeg husker ikke så mye av den. Jeg fikk ingen hysteriske sammenbrudd, jeg huska all teksten og jeg gjennomførte. Det var måla mine, så får vi se.

Dagens bloggutfordring var vanskelig; i alle fall deler av den. Oppturer og nedturer i løpet av dette året. Året har jo ikke vart så lenge, men oppturer har det definitivt vært nok av! En fantastisk vinterferie må absolutt trekkes fram. Tilbrakte første halvdel hos min nydelige kjæreste, og andre halvdel fikk jeg oppleve folkhøyskolelivet sammen med min kjære Isabel. Kan det bli bedre? Jeg tviler! Det at jeg kom videre til fylkesmønstringa var også noe som gjorde meg veldig glad. Å få bekreftelse varmer alltid. Landsmøte og årsmøtet med region Midt var også kjempesøtt.

Nedturene var mye vanskeligere å finne. Heldigvis! Et par dårlige karkaterer, "småkrangler", mislykkede sangoppdrag har det så absolutt vært, men det er slike ting som jeg har glemt eller ornda opp i! Det at jeg ble syk på Jazzlogen, var jo i og for seg også en nedtur, selv om det jo også var gøy. For et luksusproblem jeg jar altså!

Nå skal jeg spise fruktsalat og se Paradise, og håpe på at uka blir fin! Ha en fantastisk dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!