fredag 8. april 2011

Fredag - Vi er slitne etter ei lang uke.

Ja, vi er slitne; men utrolig fornøyde! I går arrangerte 2MU sin fjerde klassekonsert. Og ja; vi tror det gikk bra! Vi er fornøyde, vi har jobba, vært trøtte, men holdt ut likevel. Innslaga vi hadde på scena var dessuten strålende; jeg er så stolt av min flinke, initiativrike klasse! Ok, litt skryt fortjenes.

Nå har vi norsk. Vi er en temmelig redusert gjeng; ca ti stykker har møtt opp. Resten er syke, på NM eller utslitt. Jeg og Ragna har utrolig nok klart å gjennomføre ei tyskframføring i dag. Franz Schubert. Yeah.

I går da jeg kom hjem, verka beina mine så sinnsykt. Først hadde jeg på meg støvler; og det gikk bra, helt til jeg gikk på butikken med Hans Fredrik og Vegard (noe som forresten var en spennende tur; les: "Natalie: Du ser ut som et pakkesel!"). Uansett; da fikk jeg gnagsår. Da var det ikke særlig lurt av meg å ta på meg nye, høyhælte sko jeg aldri hadde gått i før. Så vondt det gjorde!

I pausa i konserten gjorde jeg for en gangs skyld noe nyttig. Vanligvis er jeg ganske lost; rydding av scene, salg av kaker etc. kan være en smule vanskelig når man ikke har peiling på hvor ting skal være hen og sånn. I alle fall tar det lang tid. Men jeg og Ingvild gikk sammen og solgte lodd; Ingvild ga tilbake penger og telte opp lodd, jeg regna ut hvor mange lodd og hvor mange penger som skulle gis tilbake, og jeg holdt lodda for Ingvild. Det er hva man kaller samarbeid! Hilste på mange koselige foreldre, besteforeldre og lærere som sa mange hyggelige og inspirerende ting!

Jeg ser masse fram til helga. I dag har jeg bestemt meg for å gjøre absolutt ingenting. Se på TV, spise påskeegg som min kjære mamma har kjøpt, og lese. I morgen kveld skal jeg finne på noe med Sandra og Marita, og så skal jeg også finne på noe med Marte i løpet av helga. Søndagen er planen å gjøre lekser. Deilig med frihelg! Og snart påske også!

Ellers denne uka har vi egentlig bare jobba med konserten; jeg har gjort lekser, og da har jeg ikke stort å fortelle egentlig.

Jeg glemmer ikke bloggutfordringa nei! Hva jeg tror på? Det er vanskelige spørsmål, og skal jeg være ærlig er jeg ikke helt sikker. Men jeg vet i alle fall at jeg tror på mennesket. Jeg tror på snillhet, godhet, kjærlighet og det at man kan angre, gjøre opp for seg og begynne på nytt. Slutter man å tro på det, blir det vanskelig å vite hva man skal tro på. Det tror i alle fall jeg.

Ha en strålende dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!