mandag 11. april 2011

Mandag - Årets første skinnjakkedag.

Hei kjære mennesker!

Først følte jeg for å dele en vits med dere.

Den amerikanske presidenten og presidenten for Sametinget møtes. Den amerikanske presidenten sa: "I am the president of the Unites States of Ameriak." Presidenten for Sametinget svarte: "I am the president for the same thing!"

Ja, det har jeg og Ragna gjort i dag! Ledd og ledd.

Jeg liker egentlig mandager. I alle fall masse bedre enn tirsdager! Dessuten er det jo koselig å se folk igjen og høre hva de har gjort i helga. I dag hadde vi historieprøve. Det gikk greit nok; i alle fall herlig å bli ferdig! Ellers har vi hatt koselig sosiologi, fritime med Unospilling og aularydding, og nå? Prosjekt i samfunnsfag. Palestina. Sånn kan det gå. I dag skal jeg lese til geografiprøve! Dessuten må jeg nok en tur innom korps.

Helga mi har vært veldig fin; bortsett fra helt på slutten, da jeg øvde kornett og ikke fikk til en dritt. Tok til tårene; utrolig flaut, men var bare så sint på meg selv for at tonene mine ble stygge. Jeg har øvd altfor lite, og det skal det gjøres noe med! Problemet er bare at jeg hater å øve når jeg ikke får fin tone. Da blir det jo naturlig nok en ond sirkel. Men ellers ble helga akkurat slik jeg planlagte den. Fredagen brukte jeg på å lese, spise landgang og se på TV sammen med foreldra mine. Lørdagen dro jeg først til Marte. Vi gikk tur, kjøpte bursdagsgave til Isabel og spiste is! Kvelden tilbrakte jeg og Marita hos vår kjære Sandra. Så utrolig søtt! Masse latter, godterispising og skravling. Hørt den før?

Søndagen gjorde jeg lekser, gikk søndagstur sammen med foreldra mine, og så spiste vi vafler og is! Namnam! Dessuten prata jeg jo både med Ida og Mirra, noe som jo må nevnes.

I dag skal jeg fortelle om min kjære familie. Har vel egentlig fortalt ganske mye om dem allerede? Pappa, Geir, er ingeniør, og mamma, som heter Eva, er seksjonsleder på sykehuset. Søstra mi, Elisabeth, skriver masteroppgave i Trondheim nå, og til høsten skal hun flytte tilbake til Ålesund sammen med samboeren sin, Helge, hvor hun skal begynne å jobbe.

Pappa har to søsken og mamma fire mindre søsken. Alle bor egentlig ganske nært; den som bor lengst unna bor bare sånn ca tre kvarter å kjøre. Jeg er altså utrolig priviligert, og tilbringer derfor mye tid med familien min, og også mange familieselskap finner sted! Familien min er stort sett livlig, særlig mammas side. Der må du rope for å bli hørt! Mine kjære besteforeldre må jeg også nevne. De stiller alltid opp; kjører meg om jeg trenger det, lager middag til meg om jeg trenger mat, og stiller også alltid ellers opp.

Nå skal jeg se på samfunnsfagframføring. Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!