tirsdag 29. mars 2011

Tirsdag - Geografi er gøy.

Joda, så absolutt. Et av mine yndlingsfag ... Tirsdager er seriøst så kjedelige! Og i tillegg til å være kjedelig, er denne dagen full av sommerfugler og vondt i magenfølelse. Tentamen i morgen! Skal øve med Hallvard etter skolen i dag, og jeg håper at det går bra. Hva gjør jeg hvis det ikke går fint? Pådrar meg halsbetennelse? Flytter til Australia? Nettopp. Det er ingenting jeg kan gjøre. Med andre ord må det gå bra i dag, sånn at det kan gå fint i morgen. Tenk på meg i morgen klokka tolv?

Noe helt fantastisk som har skjedd (i alle fall syns jeg det), er at mitt kjære korps utrolig nok tok andreplass i konkurransen. Vi konkurrerte med seks andre korps, så dette var virkelig stort for oss. Vi har aldri klart noe sånt før. Kommentarene fra dommerne var utrolig fine også. Vi fikk skryt for klang, for intonasjon og en del andre sånne ting. Ei "sterk trompetrekke" sto det også, noe jeg føler meg sykt heldig for å få være en del av! Festkonkurransen med blant andre Jonathan Bates (som er en eksepsjonelt god hornist), og Ørskog brass var også en flott opplevelse. Sånn musikk kan fort bli litt kjedelig når man ikke spiller den selv (hehe), men lørdagen beviste noe annet. Det ble sent før vi kom hjem, men jeg var likevel en tur innom Ragna. Vi spilte Rappkjeft (det ligner på Bokstavleken), og så kom Audun, kjæresten til Ragna, en tur. Vi tenkte blant annet ut et nytt og miljøsparende framkostmiddel. Orkan. Hvorfor har ingen tenkt på det før?

Dag 16. Mitt syn på populærmusikk er rett og slett: Ofte ikke noe for meg, men folk får høre på det hvis de vil. Hvordan kan jeg mene noe om musikken andre mennesker hører på? Og dessuten; populærmusikk kan jo være så mangt. Metallica er jo på et vis populærmusikk. Og jeg er veldig glad i Metallica. Jeg angrer på denne utfordringa. Det er så utrolig mye vanskeligere enn jeg hadde tenkt!

Ha en strålende dag.

Sist, men ikke minst må jeg fortelle at min kjære Alex kommer hit onsdag 13. april og blir her ei uke, altså første halvdel av påska. Det blir evig søtt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!