lørdag 12. mars 2011

Lørdag - Musikk og sånn.

Hei alle sammen!

Så godt det er at det er helg, og at jeg egentlig ikke har noen planer i dag. Har akkurat lest litt til samfunnsfagprøva på mandag, jeg har øvd sang, og det eneste andre jeg må gjøre i dag, er å øve kornett. Det er jo egentlig bare koselig! Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, har et par småplaner, men får se hvem som har tid og hva det blir til!

I går var jeg på klubb hos Silje. Det var kjempesøtt! Hadde deretter genialistiske samtaler med Isabel og Alex, og jeg sov utrolig godt i natt. Lenge siden jeg har sovet så godt og så lenge! Våkna klokka tolv, og da følte jeg meg ganske så uthvilt.

Jeg har egentlig ikke stort å fortelle, men da jeg så bloggutfordringa for dag 11, ble jeg inspirert. Nå skal jeg altså sette iPoden min på Shuffle, og skrive ned de ti første sangene. Når jeg først er i gang, kan jeg godt fortelle litt om dem også! Og ja; jeg har god musikksmak, haha. Vi prøver:

Nightwish - 7 Days To The Wolves. Dette er en utrolig catchy og stilig sang av et av de banda som jeg virkelig er glad i, nemlig Nightwish. Denne sangen er sunget av den nye vokalisten deres, som jeg nok ikke liker like godt som den gamle, men denne sangen syns jeg hun synger på en god måte.
Helloween - Heaven Tells No Lies. Helloween er et av mine yndlgngsband, og et av dem jeg hører mest på for tida, så det passet bra at det dukket opp en sang av dem. Denne sangen er fengende, og den gjør meg alltid glad. Teksten er dessuten veldig bra!
Megadeth - Peace Sells. Bedre og bedre! Megadeth er jo, som de fleste vet, mitt yndlingsband, og da passer det bra at en av deres beste sanger dukker opp på min søte iPod Shuffle. Sangen kommer fra 1986, men er like fantastisk i dag!
AC/DC - Highway to Hell. En stor klassiker med et herlig og evigvarende band. Jeg har masse gode minner fra denne sangen; den hører blant annet med i bilen når jeg og Marte er ute på kjøretur.
Whiplash - Spit On Your Grave. Dette er helt ærlig en sang jeg ikke har hørt så mye på. Det var Alex som sendte den til meg. En hard og kul sang like fullt! Passer bra når du er sint og lei av alt.
Alice In Chains - Die Young. Dette er den eneste sangen jeg har av Alice in Chains. Jeg syns den er utrolig bra, spennende og fascinerende. Vokalisten synger veldig bra, og riffet driver sangen fremover.
Annihilator - Striker. En av Annihilators beste sanger spør du meg! Det er nesten ingen sanger som kan få meg til å ville danse, men denne gjør faktisk det. Fantastiske soloer, catchy riff og rett og slett en perle, spør du meg.
Megadeth - Promises. Denne sangen er melankolsk og har en fantastisk tekst. Det er noe av det dypeste Megadeth har skrevet syns jeg, og jeg bøyer meg i støvet for denne teksten.
Manowar - Coruage. Dette bandet har laget en fantastisk ballade med en nydelig tekst, vakkert pianospill og en uttrykksfull sangstemme. Jeg er glad i denne sangen!
Kamelot - Moonlight. Dette er en av Kamelots beste sanger, faktisk. Det nye Kamelot er litt for rolig for min smak, men den er både melankolsk (ja, jeg liker melankolsk musikk), ekstremt kul og sunget eksepsjonelt bra.

Sånn, da var det gjort. Det var faktisk kjempegøy! Og ja, jeg anbefaler dere å høre alle de ti sangene jeg har skrevet opp.

Nå får jeg vel gå å øve kornett, så får du ha ei fortsatt strålende helg!

Gratulerer så masse med dagen til mamma, som er verdens bste! Gratulerer også Simon og Solveig så mye med dagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!