søndag 6. mars 2011

Søndag - Jeg hører på fin musikk og savner.

Annihilatorballader er de fineste og tristeste å savne noen til. "Only Be Lonely", "It's You", "Phoenix Rising" ... Ja, jeg savner kjæresten min, og en av mine beste venner, Isabel, og alle de andre folka deres som også har gjort ferien super og uforglemmelig!

Selvfølgelig er det godt å komme hjem også. Fint å se mamma og pappa igjen, bruke sitt eget bad, og ikke minst blir det godt å sove i sin egen seng. I dag har vi hatt masse besøk, jeg har pakka ut, og jeg har øvd kornett. Er utrolig sliten. Klarer ikke å finne energi til å lese til geografiprøva på tirsdag. Mulig det ender med at jeg må droppe korps i morgen?
Uff; har egentlig ikke energi til å skrive blogg heller ...
Dagene hos Alex fortsatte å være like perfekte! "Jeg reiser alene" var en fantastisk film. Den anbefaler jeg, akkurat som jeg trodde jeg kom til å gjøre, på det sterkeste!

Tirsdagen ble jeg med Alex på skolen. Hihi; det var koselig det. Og etterpå dro vi til Frida og Jahmal hvor vi fikk god middag og hadde det mildt sagt genialt. Etterpå dro vi til byen; ruslet rundt, prata med ei koselig Big Bitedame og møtte kjentfolk som erklærte at vi ikke måtte komme for sent på bussen. Og ikke minst; jeg fikk "The Cold" av Alex! Jeg har ønska meg den CD'en lenge. Skal høre på den i kveld, tror jeg.

Onsdagen hadde Alex heldigvis en ganske kort dag, og vi kunne spise sjokolade, analysere ei plate av Onslaught og pakke ferdig, før jeg tok Kystbussen mot Bømlo og Isabel. Savnet begynte allerede på bussen. Det var uvirkelig at vi plutselig ikke kunne se hverandre mer. Nå prøver vi å planlegge påskeferien, og jeg har et håp om at det skal gå! Det er jo ikke uutholdelig lenge til ...

Heldigvis kunne jeg dra rett til Isabel, som jeg ikke hadde sett på lenge. Det lindra selvfølgelig savnet! Jeg fikk oppleve folkehøyskolelivet, jeg fikk møte masse nye mennesker, vi hadde superkoselige samtaler, og jeg hadde noe å gjøre så jeg slapp å være savnfull.

Onsdagen gjorde vi egentlig ikke så mye. Spiste kvelds, prata og la oss rimelig tidlig. Begge var slitne etter en lang dag!

Torsdagen var en svært innholdsrik dag; fra morgensamling til Rektors time, Lille miljø hvor vi laga quiz og skravla, Kammerkor og musikaløving! Det var også her man ble introdusert for det man nesten, men bare nesten, kan kalle denne langhelgas sang: "Ølbriller". Haha! Tror vi hørte den fire ganger på rad.

Kvelden var imidlertid et av de største høydepunktene på Bømlo! Et bryllup skulle nemlig arrangeres. Vi trakk hver vår rolle; det kunne være brud eller brudgom, brudens sjalu eks eller i mitt tilfelle: En av brudgommens fem kompiser som er bipolar; altså at han skifter mellom å være ekstremt glad og ekstremt deprimert. Hahaha, det var så kjekt! Det kan ikke beskrives; må oppleves. Som det meste andre jeg skriver.
Det eneste skåret i gleden var at jeg fikk skikkelig migrene på slutten av kvelden. Jeg måtte bare legge meg tidlig; hodepinen gjorde slik at jeg ble kvalm. Sånn går det når man sier: "Å, det er så herlig at det er lenge siden jeg har hatt vondt i hodet!". Fredagen var det Skolekor og matlaging. Vi laga tomatsuppe og ei spesiell kyllingsuppe (jeg ble god på å hakke kruspersille), og nydelige skoleboller. Med melis og vaniljekrem! Og kokos da, for dem som liker det ...

Musikallinja, hvor Isabel går, øvde dessuten med pianist på fredagen. Da fikk jeg høre mange av dem synge. Det var ting der som imponerte meg dypt og langt inn i sjela!

Jeg må bare si at folkehøyskolemytene mine; om at alle er glade, at alle blir ekstremt gira hver gang de får noe godt til middag, og at alle bakker opp hverandre og støtter, stemmer utrolig bra. Den eneste myta som kanskje ikke helt stemte, var at alle spiller masse kort. Det var ikke så mye kortspilling der som jeg trodde. Men på fredagen; da spilte jeg, Isabel, Pernille, Håvard, Eline (Les: Elise-Emilie) og Alexander kort. Det var supergøy! Hadde glemt hvor kult Boms og President faktisk er.

Lørdagen var det et utrolig spennende seminar om Afrika med gjeldsproblematikk, fattigdom osv. Det het "President For A Day". Der kunne vi ta valg for et fiktivt land, og valgene fikk store konsekvenser for det søte, lille landet vårt. Dette førte til mange debatter og spennende tanker! Jeg likte det!

Etter lunsj/middag bestående av grøt, og en spenennde skolesightseeing, stakk jeg, Isabel og Elise på butikken. Uff, vi kjøpte så mye godteri! Påskeegg og kjeks og smågodt ... Uff.
Lørdagskvelden chilla jeg og Isabel max. Vi så hotel Cæsarepisoder, fine dokumentarer og Spellemannsopplegg, prata masse og sist, men ikke minst: Leste Facebookstatuser!
Søndagen er det ikke stort å si om. Reising. Frokost, trøtthet, hadeklem, båttur, gratis busstur. Venting. Hjem. Noe litt morsomt: Traff Trond Martin, en venn av meg, på Flesland, helt tilfeldig. Verden er ikke stor nei!

Har fått masse bøker! Wii! Sjansen for at jeg får gjort noe fornuftig da ...

Nå skal jeg legge meg. Er utslitt. Håper at dagen i morgen blir fin. Gleder meg til å se klassen igjen i alle fall!

Og hva bloggutfordringen angår? Jeg håper at fremtiden min vil være god. Full av ting som er viktige; venner, familie, en å dele alt med, muligens barn, lykke, problemløsing, jobb, det å hjelpe andre, respekt og håp.

Helt til slutt: Det var helt uventa, men jeg og Ragna kom videre til fylkesmønstringa i Møre og Romsdal! Jeg ble helt satt ut, men selvfølgelig veldig glad også. Den kolliderer med landsmøtet til NbFU, men tror jeg får ordnet det slik at vi skal opptre på fredagen, slik at jeg kan dra på landsmøte på lørdagen. Her vil man gå glipp av minst mulig!

God natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!