søndag 20. mars 2011

Søndag - Snart ny uke, nye muligheter.

Det er utrolig hvor irriterende det er å skrive et langt og inspirert blogginnlegg, for så å miste det rett før publisering. Derfor må jeg bare beklage at dette nok ikke blir like inspirerende og genialt!

Hei!

Jeg håper du har hatt ei strålende helg! Jeg er utrolig fornøyd med min. Den begynte på en måte allerede på torsdag, for da dro jeg til Sandra for å overnatte der. Vi så et sykt program som het "Gullungene". Det handla om en gjeng rimelig bortskjemte ungdommer som skal prøve å klare seg selv ... Jeg ble helt forskrekka. Det må nesten sees for å forstås! Ellers så vi begyynnelsen av filmen "Trollejgeren", vi spiste deilig pizza og Smash, men Sjokoladeterapien (deilige kjeks med belgisk sjokolade) måtte vi spare til neste dag fordi vi var så kvalme. En bedre frokost kan jeg ikke tenke meg. Å sove til klokka sju var dessuten heller ikke å forakte! Jeg følte meg uthvilt hele den dagen.

Skoledagen på fredag gikk bra den også, i alle fall hvis man ser bort på tyskstilen jeg skrev de to første timene ... Uff, gleder meg til å ha tysk II fullført til sommeren!

Helga har jeg altså tilbrakt sammen med min fantastiske fmailie. Ei så avslappende, fin og minnerik helg er det lenge siden jeg har opplevd! Det virka som om alle storkoste seg. Vi var en stor gjeng; mormor og morfar, deres fem barn med sine familier, noe som inkluderte ni barnebarn. Vi var altså på hotell Alexandra i Loen, Sogn og Fjordane (der har de ekstremt kul dialekt, btw). Buffeten der var enorm. Jeg har aldri, og da mener jeg faktisk aldri, sett så mye god mat. Der var fisk og kjøtt av alle slag, et helt bord med kalde retter, desserter, barnemenyer ... Overveldende og nydelig! "JEg er så mett" er nok den setningen som har blitt ytret flest ganger i løpet av helga. Ellers har vi bada, lest, vært i Stryn på shopping, hvor jeg kjøpte en Moods of Norway-kjole, og vi har sunget sangen som barnebarna har laget til morfar. Tror og håper at han er fornøyd med feiringa!

Jeg har dessuten tatt sol for første gang! Må innrømme at jeg fikk litt panikk da den "greia" senka seg over meg, men med en gang sola kom på, var det egentlig bare utrolig deilig. I en alder var sytten år var det kanskje på tide at jeg prøvde sol, jeg vet ikke. Tror ikke det er noe jeg kommer til å gjøre så ofte; det er jo kanskje ikke superbra for kroppen, men har store planer om å gjøre det av og til framover. Så deilig det var!
Nå har jeg akkurat kommet hjem, og for en gangs skyld tatt meg sammen og gjort litt matte. Ellers skal jeg gjøre norsk og øve kornett og sang i dag, samt å prate med geniale folk. Søndagene er seg selv like, og jeg tror nok jeg trenger dem for å få gjort alt jeg burde gjøre!

Bloggutfordringen ja! Jeg skal skrive om et sted jeg har lyst til å flytte eller besøke. Det første som slo meg da, var Bergen. Jeg har lenge vurdert å studere i Trondheim, hadde egentlig bestemt meg, men i det siste har jeg begynt å helle mer og mer mot Bergen (ja, du er genial, Isabel!). Hvis jeg skal studere jus må jeg uansett dit, siden jeg ikke vil til Oslo (for stort) eller Tromsø (for langt unna). Det er mange venner av meg som skal til Bergen, det er en sentral by og det blir lett å komme seg både hjem, til Stavanger og til hvilket som helst sted i landet egentlig. Jeg vet ennå ikke så klart; vi får se. Mye avhenger jo av hvor jeg kommer inn også. I alle fall bør jeg nok få tatt meg en tur til Bergen og se nærmere på byen. Har bare vært der få ganger.
Uff, har ei hektisk uke foran meg, så tror jeg er best at jeg går og gjør noe fornuftig nå, så jeg kommer meg hjem de to neste ukene med fylkesmønstring, gruppearbeid, framføring, prøver, korpskonkurranse, øving til sangtentamen ... Ja, you name it.

Ha en strålende dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!