mandag 28. februar 2011

Mandag - Godt med ferie.

Hei!

Å ha vinterferie er virkelig fantastisk. Det føles alltid så uvirkelig rett før; at man skal ha fri! Men nå som ferien er her, nyter jeg det og føler meg ganske så heldig.

Trodde ikke at jeg kom til å skrive i ferien, men så tok jeg med meg daaten min likevel, og klarte utrolig nok å få Internett på den også. Min kjære data pleier ikke alltid å være så velvillig som den var i dag.

Nå sitter jeg på rommet til Alex og har det ganske så fint. Skal snart spille kort med Malin, og i kveld skal vi på kino for å se "Jeg reiser alene". Alex har allerede sett den en gang, og han sier den er kjempebra, så jeg storgleder meg. Jeg har jo dessuten lest alle bøkene av Tore Renberg. "Jeg reiser alene" er jo basert på boka "Charlotte Isabel Hansen", som er en fortsettelse av "Mannen som elsket Yngve" og "Kompani Orheim".

Ellers; hva har skjedd siden sist? Torsdagen måtte jeg jo selvfølgelig pakke en del. Dessuten fikk jeg øvd sammen med Hallvard etter skolen. Jeg føler meg beæret over å få jobbe sammen med så flinke folk! Dessuten har jeg lært meg hvordan man uttaler cello; haha. Ragna kom dessuten også en tur, og planen var å gjøre Musikk i perspektivoppgave ... La oss si at det i alle fall ble veldig kjekt å ha besøk!

Fredagens skoledag var ganske koselig den også, for så vidt. Vi framførte "Rock Trap" i kantina i langfri. Det er noe 2MU og 3MU har øvd inn i samspill de siste ukene. Den er veldig vanskelig å forklare; sikkert bedre å se den på Youtube! I alle fall er det en kombinasjon av klapping, plystring og diverse som til sammen blir en fancy, firstemt rytme. Sikkert en del folk som syns vi var merkelige; men gøy var det i alle fall!

Fredagskvelden tok jeg fly til Stavanger. Flyet var litt forsinka i Bergen, men det var ikke mye det var snakk om. Så kjekt det var å komme dit igjen! Vi tok oss selvfølgelig en tur på butikken (sånt hører med i ferien!), men ellers skjedde det ikke stort den kvelden. Lørdagen bar det til byen sammen med Willy, en kompis av Alex, for å se på Alex som skulle synge Flotsam & Jetsams "The Cold". Han var så flink! Jeg var stolt av ham! Vi fikk dessuten sett mye annet som var bra. Kult å se at kulturlivet blomstrer, også i Stavanger! Der var blant annet utrolig mange band.

I går var vi på Egon sammen med besteforeldra til Alex, Malin og Kåre. Tacoplater uten rømme, og jeg er fornøyd!

I morgen har vi ingen særlige paner for; vi tar det som det kommer. Skal jo i alle fall bli med Alex på skolen. Han er ikke like heldig som meg og har ikke vinterferie før i neste uke. Var ikke med ham på skolen i dag da; siden han hadde så få timer tenkte jeg at jeg skulle benytte sjansen og sove lenge! Jeg har jo tross alt ferie.

14:40 på onsdag setter jeg kursen med Kystbussen til Bømlo og min kjære Isabel. Folkehøyskolelivet skal oppleves!

Det siste jeg skal gjøre er å fortelle om en tid da jeg var tilfreds med livet mitt. Jeg tror egentlig at jeg velger tida akkurat nå:

2011 har nemlig vært et utrolig koselig år, på flere måter. Jeg har det fint på skolen; føler endelig at jeg begynner å ha kontroll på fagene vi har i år, og karakterene mine går sakte, men sikkert oppover. Jeg har dessuten truffet utrolig mange venner av meg som bor langt unna, noe som også lyser opp en hel del! I tillegg til dette blir klassen min bare morsommere og morsommere, og dessuten begynner vennene mine å bli atten. Det føles godt at vi ikke trenger å ta de vanskelige valgene enda, men bare være en helt vanlig ungdom. Ja, jeg må innrømme at livet mitt så absolutt er ganske lyst for tida! Et par problemer og tunge dager dukker jo alltids opp, men sånn må det jo nesten bare være. Man kan ikke være totalt tilfreds hele tida, for da vil man heller ikke merke at man er det. Hvis du skjønner?

Det var dagens folosofiske tankespinn.
Nyt dagene framover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!