lørdag 12. februar 2011

Lørdag - Endelig frisk.

Hei!

Ja, det føles herlig å endelig være frisk og ha energi igjen. Blir ikke sliten av å gå opp trappa lenger. Det å være frisk er gull verdt. Sender mange og varme tanker til folk som ikke får være friske. Masse god bedring til dere alle!

Dro på skolen igjen på onsdag, fast bestemt på å ha sangtime. Burde sikkert bare blitt hjemme; hadde jo ikke stemme til å synge med. Ellers var jeg utslitt da jeg kom hjem fra skolen. Dro til Marte en tur og vi laga muffins, men måtte dra hjem tidlig og sove. La meg halv ni! Utrolig.

Det mest begivenhetsrike som skjedde på onsdag, var da jeg fant ut at jeg har fått feil informasjon ... Kan ikke velge sosialkunnskap neste år! Da blir det nok rettslære. Dette er noe som irriterer meg; vil gjerne "fullføre" et fag. Men ikke stort å gjøre med tydeligvis ... Ved å velge Rettslære får jeg imidlertid vite om jus er noe for meg. Jeg vurderer jo å studere det, men hvis jeg ikke liker Rettslære, liker jeg sikkert ikke jus heller. Da vet jeg i alle fall det.

Torsdagen gikk det imidlertid bedre. Kvelden ble tilbrakt sammen med en del fra klassen min på 1MU's klassekonsert! Bøyer meg i støvet og må bare si at de gjorde en fabelaktig innsats. Konserten fløt ganske så mye enn vår første klassekonsert ...

Fredagens skoledag var faktisk ganske morsom. Hvis man ser bort fra tyskstil de to første timene så klart. I norsktimene debaterte vi viktige ting, som blant annet Norwegian ... Skal skrive mer om det en annen gang. De to siste timene så vi på en dokumentarfilm om homofili og islam, og hørte på foredrag. Det var utrolig spennende og engasjerende! Deretter bar det ned på kulturskolen for å øve sammen med Hallvard fra førsteklasse som jeg skal synge duett med. Han spiller cello og er utrolig flink. Jeg storgleder meg; elsker den vakre sangen! Jeg fikk dessuten ekstremt lyst til å lære å spille cello.

I går fylte min kjære klassevenninne Sandra atten år! Hun feira i går; sykt genialt. Jeg storkosa meg, og det håper jeg du også gjorde, Sandra!

I kveld skal jeg ha klubb sammen med jentene. Fram til det har jeg store planer om å lese "Løvens kamp" av Ken Follett (den forfatteren anbefales!), øve kornett og lage til til kvelden. Høres ut som en fin lørdag det!

Apropos kornett; jeg har, som jeg tror jeg har nevnt før, en solo å lære meg. Greia er bare at jeg ikke får den til. Det faktum at jeg ikke har spilt på ei uke, siden jeg har vært syk, hjelper heller ikke på. Dette fører igjen til at jeg blir ekstremt irritert og dermed ufokusert. Øvinga har med andre ord ikke vært særlig effektiv. Satser på at en liten pause kanskje vil gjøre nytten ...

Det siste jeg skal skrive om (mangla visst bloggskrivingshumør i dag), er mitt syn på religion, som var dag 4 av utfordringa. Dette syns jeg det er veldig vanskelig å svare på. Religion er så personlig, og å gi mitt syn på det blir liksom litt feil. Jeg tror det viktigste er at hvert enkelt menneske kan finne noe de føler seg lykkelig med å tro på. For mange er det et stort holdepunkt, og jeg syns at alle mennesker bør ha rett til å finne sine holdepunkter og sin tro. Hva som er "rett og galt" kan vi jo selvfølgelig ikke vite. Skjønt; er det mulig å operere med begrepene rett og galt når det er snakk om religion?

Det siste jeg føler for å informere om er at billettene til vinterferien er bestilt! Skal først tilbringe fredag til onsdag hos Alexander, før jeg tar bussen videre til Bømlo for å besøke Isabel! Vinterferien blir stortartet!

Ha en fantastisk helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!