tirsdag 15. februar 2011

Tirsdag - En del av livet mitt jeg ikke savner.

Ja, tittelen på dagens innlegg er utfordringa til dag 5! En del av livet mitt jeg ikke savner. Trengte ikke tenke meg lenge om før jeg fant svaret på det spørsmålet. Dans og drama!

I fjor, da jeg gikk i 1MU og selvfølgelig hadde det veldig kjekt da også, hadde vi fire timer på tirsdager (artig at jeg skriver dette blogginnlegget på en tirsdag), hvor vi først hadde to timer dans og to timer drama. Det tok veldig mye tid og mange krefter, og derfor vil jeg si at det var en del av livet mitt. Dette var virkelig en utfordring for meg, for å si det mildt. Jeg er i stor grad en teoretiker, og fire timer hvor jeg måtte prestere, skape noe, være kreativ og gi mye av meg selv (som ikke var musikk); det gjorde meg både sliten og ga meg dårlig selvtillit. Jeg fikk ikke så gode karakterer som jeg ville ha, og det endte alltid med at jeg var i dårlig humør hver tirsdag, både rett før og rett etter.

Jeg føler meg veldig slem nå; ting hadde absolutt sine gode sider også, for all del. Det at jeg ser på det som en del av livet mitt, er jo et viktig poeng. Det er bare det at jeg har gjort det; er ferdig med det. Jeg har faktisk lært en del, både om meg selv, om andre, om holdning og om det å tenke på en annen måte. Jeg savner det ikke, men på et vis er man kanskje glad for å ha hatt det. Eller, i alle fall er det OK, for jeg kom meg igjennom det! Det er noe jeg faktisk er stolt av.

Ok, det var dagens tankespinn. Har akkurat hatt besøk av mine kjære venninner, Anne og Camilla! De tingene som skjedde var:
- Vi gjorde lekser; utrolig nok!
- Vi skravla om saklige og usaklige ting
- Vi så hotel Cæsar; alle mine venner må det når de er på besøk hos meg, haha!
- Jeg knuste et glass, Camilla plukket glasskår og Anne bar glassene inn på stua så jeg ikke skulle knuse flere (og ja; vi drakk Pepsi Max)
- Jeg mista ringen min (mamma fant den heldigvis!)

Jeg er tydeligvis i det klønete hjørnet i dag. Skjønt; når er jeg ikke det?

Seriøst; vi skal ha norsktentamen i morgen! Det føles bare helt utrolig merkelig. Tentamen i februar? Jeg har virkelig ikke den tentamensfeelinga. Menmen; Sjokoringer og Smil er kjøpt inn, og jeg må bare prøve å obverbevise meg selv om at det er lenge til sommer og jul.

Har utrolig mye å gjøre for tida. Siden jeg drar for å besøke søstra mi i helga, må jeg få gjort unna alt til jeg kommer hjem. På mandag har vi nemlig historieprøve, og onsdagen sosiologiprøve. Ellers har vi geografiprøve tirsdagen etter vinterferien, og siden jeg er borte i hele ferien, må jeg lese til den også. For ikke å snakke om Musikk i perspektiviinnleveringa ... Haha; det er så mye at jeg bare må le! Apropos deT; vi skal ha tentamen, eventuelt eksamen, i MIP! Hvordan skal det gå?

Jeg må bare få sagt det; korpset mitt spilte så bra i går! Jeg er stolt av dere. Gleder meg faktisk litt til konkurransen vi skal være med på i mars. Vi skal spille "Månemanen", "Vinteren" og "Pirates". Har en skummel solo på Månemannen. Håper det går fint!

Søndagen var faktisk en kjempesøt dag, så den må skrives om. Jeg og Ragna satte omsider planen vår om å gå Søndagstur ut i livet. Det var mildt og fint ute, og det var en frisk og genialistisk tur! Vi må gjenta det. Man glemmer liksom hvor deilig det er å komme seg ut. Det anbefales! Familien var dessuten samla hos mormor for å feire morsdagen; det hører jo alltid med. Jeg avslutta dagen med en genial samtale med Mirra, og kornettøving! Wii.

Når jeg tenker meg om, var lørdagen også helt herlig. Jentene kom på klubb, og vi storkosa oss med masse skravling, latter, gryterett, is og Grand prix. Jeg var så lykkelig! Nei vent, det ble feil. Jeg er lykkelig! Er så glad for for at jeg har dere!

Gårsdagen var en hodepinedag, men like fullt en ganske bra en. Fikk igjen et par prøver som jeg ble fornøyd med, hadde kule samtaler med greie folk, og ikke minst var det Valentines Day (ikke at jeg feirer det spesielt altså) og tjuefemmånedersdagen til meg og Alex!
Og ikke minst; Ida og onkel Roars bursdag! Gratulerer så masse med dagen!
Nå skal jeg gjøre noe fornuftig. Eventuelt lese "NEdtelling mot null", som høres mye kjekkere ut.
Vi snakkes!
Dagens sang: Ørskogbygdas midtpunkt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!