mandag 21. februar 2011

Mandag - Interessante fakta.

Siden hele bloggen min er overfylt av interessante fakta, var utfordringen til dag 6 helt perfekt for min del. "Skriv 30 interessante fakta om deg selv".

1. Jeg har grønne øyne.
2. Jeg elsker sjokomelk, og drikker det nok litt for ofte.
3. Jeg ser hotel Cæsar hver dag.
4. Jeg har en spesiell forkjærlighet for Uno.
5. Mango & bananyougurten er den beste.
6. Jeg elsker ord og formuleringer, og leser utrolig mye.
7. Jeg vil bli politisk aktiv, men kan ikke nok om noe.
8. Jeg er litt for opptatt av karakterene mine.
9. Jeg syns Paradise hotel er gøy.
10. Jeg er blind; dette fordi synsnervene mine ikke sender signaler til hjerna.
11. Jeg har en sær og spesiell humor, og jeg kommer aller best overens med dem som forstår humoren min fullt ut.
12. Jeg er følsom, og gråter ganske ofte av filmer og bøker.
13. Jeg skal ha faget Rettslære til neste år.
14. Jeg er for å bevare miljøet, men flyr mye likevel.
15. Jeg skulle ønske jeg var flink til å etterligne dialekter.
16. Jeg snakker mye i telefonen.
17. Jeg spiser alltid smågodt på kino.
18. Jeg sitter i Valgkomiteen i NBfU region Midt.
19. Jeg er som regel ganske utadvent.
20. Jeg har en iPod Shuffle.
21. Jeg har seriøst alltid med meg mobilen.
22. Jeg syns det er dumt at jeg aldri kan kjøre bil.
23. Spinning er den morsomste formen for trening.
24. Jeg er perfeksjonist når det gjelder musikk og gramatikk.
25. Jeg planlegger alltid dagene mine.
26. Jeg hater å løpe.
27. Humoren min er ironisk.
28. Jeg syns tentamen er ekstremt kjedelig.
29. Jeg syns South Park er herlig.
30. Jeg skulle gjerne ha øvd mye mer, men har ikke tålmodighet til det.

Uff; dette var mye vanskeligere enn jeg trodde. Det var mye lettere å skrive 30 interessante fakta om Ragna, som jeg gjorde nå i sted.

Så håper jeg alle skjønte at jeg har tolket oppgaven ironisk ...

Har hatt ei fantastisk helg i Trondheim hos søstra mi. Vi kom dit fredagskveld, og så lagde vi, tradisjon tro, taco! Fredagskvelden er den ultimate TV-kvelden, så tida den kvelden ble tilbrakt foran TV'en med skravling og familiekoselighet! Og Non stop, så klart.

Lørdagsmmorgen fikk vi deilige, hjemmebakte rundstykker av Elisabeth, og så satte vi kursen for byen. Selv om vi sto opp tidlig hadde vi pltuselig kjempedårlig tid. Er det ikke typisk? Vi plukket opp Ida, etter å ha strevd med å finne huset, til tross for GPS. Deretter dro vi til Solveig-Marie, hvor Lena og Solveig-Maries venninne, Elin, også var! Det var så herlig å ha folk samlet! Det var superkoselig, med Uno, nachosspising og skravling. Masse skravling!

Etterpå var jeg i byen sammen med Elisabeth, mamma, pappa og tante-Karro. Der fikk jeg kjøpt meg nye sko! Å, jeg gleder meg sånn til å gå med dem.
På kvelden kom Karro og Arnt Petter, og det var kjempekjekt, det også! Jeg har seriøst ingenting negativt å si om denne søte helga.

Søndagen dro vi til Rockheim; et utrolig genialt museum som jeg anbefaler alle som tilfeldigvis er i Trondheim å ta en tur innom! Der kunne man blant annet befinne seg i sin egen iPod, se improvisasjonsteater og se sånne fancy, gammeldagse Jukeboxer.
Vi avslutta Trondheimsturen med en bedre middag på Egon.

De seks timene hjem gikk forholdsvis fort, for jeg ble underholdt av den ekstremt spennende boka "Ulvenatten" av Tom Egeland. Den likes!
Far vel, historieprøvelesing ...

I dag har vi hatt historieprøve, som gikk ganske bra til tross for lite lesing; vi har sett film i sosiologien; vi har spilt Uno i fritimen og laget lister og tatt valgtester i samfunnsfagen. Det likes visst, det også!

Skoledagen på fredag var forresten herlig! For det første ble min kjære Ellisiv atten år. Gratulerer! Dessuten fikk jeg 5 på tyskstilen min, vi spilte Uno med tredjeklassinger, og jeg øvde sammen med Hallvard på tentamensstykket mitt.

Nå har jeg ikke stort mer å meddele, borsett fra:
Paradise hotel kommer 7. mars! En fin trøst etter at vinterferien er over. Wii; jeg gleder meg! Og herregud; så flaut det er at jeg gleder meg til det ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!