onsdag 2. februar 2011

Onsdag - Har det fint jeg.

Hei!

Jeg har gjennomført tre prøver denne uka, og jeg har faktisk fått øvd en del kornett og sang også. Jeg føler meg fornøyd. Jeg er adskillig roligere enn jeg var på mandag. Da løp jeg rundt som en gal og stressa etter kornettimen og korps. Ikke nok med at jeg hadde fått masse lekser; men fikk en Gerschwinsang, "I Got Rhytm", som jeg skulle "plukke selv". Altså; høre på og finne ut hvilke toner som ble spilt. Supervanskelig! Derfor ble det til at jeg løp rundt med en stor klump i magen og skyhøye skuldre. Mens jeg øvde piano tenkte jeg at jeg burde gjøre lekser, mens jeg gjorde lekser tenkte jeg at jeg burde øve sang, og mens jeg øvde sang tenkte jeg at jeg burde øve piano. Skjønner? Fikk omtrent ikke gjort noen ting!

Heldigvis har man fantastiske mennesker rundt seg. Isabel som jeg alltid kan snakke med, Alex som lover meg at alt skal gå bra, Mirra som alltid er positiv, den alltid like overbærende Hans Fredrik som holder ut klaginga mi og Ragna som bare ler og ler og er så søt! Pluss alle dere andre, søte mennesker.

Snart kommer Ragna, og vi skal øve til UKM. I morgen er det generalprøve, fredagen står UKM for tur, og lørdag og søndag skal jeg tilbringe i Molde på Jazzlogen sammen med Ragna, og en masse andre folk som jeg håper på å bli kjent med. Blir kjempespennende. Og en smule skummelt! Om noen lurer på hva Jazzlogen er, så er det en god del ungdommer som spiller sammen og øver fram mot jazzfestivalen i Molde i sommer. Der skal vi spille i gatene hver dag. Vi har ei øvingshelg nå, og ei i mars, og så ei rett før konserten. Tror det kan bli utrolig gøy! Vi får dessuten, så vidt jeg har skjønt, billigere billetter til mange konserter, og vi får oppleve Molde på sitt beste.

Det har blitt februar, og det er skikkelig herlig, syns jeg! Den tunge, lange måneden er over, og isen og snøen er borte! Det skjer masse gøy framover. I tillegg til det jeg allerede har nevnt, kan jeg jo trekke fram Sandras bursdagsfeiring, en Trondheimstur for å besøke Elisabeth og vinterferien! Planene for ferien er lagt; nå må det bare bestilles et par billetter. Jeg skal holde deg oppdatert!

Har egentlig ikke så mye mer å skrive, så tenkte bare at jeg skulle svare på dag 2 av utfordringa. Hvor jeg vil være om ti år.

Om ti år er jeg tjuesju år. Etter planen skal jeg da være ferdig utdannet som, ja, la oss si at jeg blir psykolog, noe jeg har veldig lyst til, og forhåpentligvis har jeg fått meg en fast jobb jeg trives i. Jeg føler på meg at jeg kommer til å bo i en by egentlig; vet ikke hvorfor jeg føler det, er bare noe jeg tror. Jeg har nok ikke kjøpt meg hus enda; det tror jeg ikke. Nei; jeg ser for meg at jeg bor i ei passe stor leilighet. Forhåpenglivis har jeg fremdeles kontakt med alle jeg bryr meg om, og jeg håper også at jeg har fått nye venner! På fritida tror jeg at jeg kommer til å sitte i et eller flere styrer, gå på kafe og spille i et eller annet korps. Håper egentlig også at jeg komer til å synge i enten ei gruppe, ta sangtimer, eller kanskje undervise litt i sang på hobbybasis. Jeg vet egentlig ikke. Framtid er jo så vanskelig å spå. Det kan skje så mye, både på godt og vondt.

Uff, det er vanskelig å gi fornuftige svar på bloggutfordringer ...

Haha; jeg kjenner allerede at musklene verker etter gymmen i dag. Blir hardt å stå opp i morgen ja!

Alle må høre "Om kjærlighet"! Søk på "About Love" på spotify. Sangen er fantastisk.

Jeg har ikke stort mer å skrive. Bør nok gjøre litt tysk, og øve samspill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!