tirsdag 8. februar 2011

Tirsdag - Jazzlogen, influensa og dag 3.

Hei!

Som du ser, har det skjedd en del i det siste. At jeg kom meg gjennom skoleuka forrige uke, var egentlig et under, og jeg ser ikke bort i fra at den lange uka er noe av grunnen til at jeg sitter her med feber, forkjølelse og vondt i hodet. Orker egentlig ikke å skrive så mye, men siden jeg begynner å bli bedre, fant jeg ut at det var på tide å skrive litt.

Fredagen var det UKM. For et nivå! Utrolig mange imponerte stort. Selv syns jeg det gikk sånn passe ... Kunne så absolutt gått mye bedre! Var der i alle fall sammen med gode venner og hadde det kjempekoselig. Da jeg kom hjem pakka jeg, spiste landgang og sovna på sofaen. Var utslitt, men kom meg til slutt i seng hvor jeg sov cirka ti timer til. Da jeg våkna, verka det i halsen, men håpet at det bare skulle bli med det. Satte kursen for Molde sammen med foreldra mine og Ragna. Jeg og Ragna var utrolig spente på resten av helga, som skulle brukes på øving til sommerens jazzfestival. Ville nivået passe for oss? Kom vi til å finne fram?

Etter mye om og men fant vi faktisk inngangen til Molde videregående hvor vi skulle øve (haha), fikk registrert oss og pakka opp instrumenta. Jeg må bare si at det var akkurat slik jeg håpet det skulle være! Flinke folk, passe vanskelighetsgrad og kule sanger. Jeg angrer ikke på at jeg meldte meg på, men kjenner at jeg ikke ville gjort det alene. Glad jeg hadde Ragna der!

Vi skulle egentlig bo hos mora til tanta mi, men hun ble syk, så vi havna på hotell Alexandra. Vi var ganske forskrekka med en gang. Hvordan skulle vi, to ganske lite retningsorienterte mennesker, klare oss der? Men jo; vi greide det! Vi fikk til og med spist middag på Egon. Det eneste som la en demper på denne helga, var at jeg nok hadde en del feber. Ikke stort å gjøre med det, så man gjorde det beste ut av det.

Etter at jeg kom hjem søndagskveld, har jeg stort sett bare ligget og prøvd å bli frisk. Håper jeg kan dra på skolen i morgen; vil ha sangtime! Å plassere norsktentamen neste onsdag slik at de fleste av oss mister instrumentaltimene våre er ikke superpopulært akkurat. Har i alle fall lest ferdig tredje boka i Gone-serien. Det er faktisk en utrolig tankevekkende, spennende og godt skrevet serie som anbefales! Dumt at fjerde boka ikke har kommet ut på norsk ennå!

Så var det den utfordringa da. Vet egentlig ikke om jeg klarer å fullføre den, for det er egentlig ganske tidkrevende, og det blir dessuten veldig hakkete. Men, siden alle gode ting er tre, må jeg jo i alle fall fullføre denne, så får vi se etter hvert. Mitt syn på narkotika og alkohol.

Siden jeg ser på narkotika og alkohol som to ganske forskjellige ting, har jeg ikke samme syn på det. Narkotika er, etter min mening, noe absolutt grusomt. Det skaper bare tristhet og vanskeligheter. Jeg vet hvordan folk som har blitt avhengig mister både seg selv og andre, og jeg unner ingen å oppleve det. Narkotika kan bli så avhengighetsskapende at man blir desperat etter stoff, glemmer alt annet. Mange sliter i flere tiår med å komme seg ut av det. Det er heller ikke til å komme utenom at man ikke kan vite når man blir avhengig og derfor stoppe i tide. Hadde det gått ann, hadde jo mange flere gjort det, ikke sant? Jeg tror det er viktig å ikke undervurdere narkotikaens makt!

Alkohol er på flere måter en annen sak. Jeg har ikke noe i mot drikking; heller ingenting i mot folk som velger å ikke røre alkohol. Syns at det så absolutt må være en privatsak! Det som er trist, er når alkoholen tar overhånd. Når den gjør folk avhengige og får mennesker til å gjøre ting de ellers aldri ville ha gjort. Men hva kan jeg/vi gjøre med sånt? Vanskelig å si ...

Uff, hadde visst ikke så mange fornuftige tanker i hodet. Nå skal jeg gå for å se gamle Cæsarepisoder, slik jeg alltid gjør når jeg er syk.

Håper på å få bestilt billetter i dag! Har planlagt en ganske så perfekt vintferie faktisk!

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!