onsdag 25. januar 2012

Onsdag - Ukene går.

Heihei!

Ja, det er virkelig utrolig hvordan ukene flyr av gårde uten at jeg rekker å tenke over det. Om nøyaktig ei uke har jeg særemneframføring! Det jeg sliter mest med, er å strukturere informasjonen. Har masse jeg har lyst til å si, men det blir kjemperotete og uoversiktelig. Jeg burde helst ha strukturert det nå, helst i går, for dagene er travle fremover. I dag skal jeg finne på noe med Marte, i morgen er det årsmøte med korpset og så Ekko, fredag har jeg en avtale med Sandra, og lørdag skal jeg spille konsert og til Molde, hvor jeg blir til søndag for å være med på Jazzlogen-øvingshelg! Ting skjer, men det likes! Stort sett.

Gårsdagen var fantastisk. Jeg fikk omsider realisert min store plan om å reise i studio. Der var jeg i fire timer (fikk faktisk enda en halv time, så vi ble helt ferdige), og jeg storkoste meg med å spille og synge inn sanger. Det ble to låter jeg har skrevet selv; "Vegen" og "Ingenting", og covere av "I Can't Make You Love Me", og "Den finaste eg veit". Jeg ble glad, litt stolt og inspirert på samme tid! Det sies at studioet jeg var i, som ligger på Giske, er det beste i landet. Stort, romslig, fantastiske miksepulter og et flunkende nytt flygel! Gøy. Men, selvfølgelig; uendelig slitsomt. Jeg var helt kake restea v dagen. Var på kornettime, og ellers satt jeg i to timer med beina i et merkelig oplegg for å få mindre tørr hud på dem. Eller noe sånt. Sært. Jeg er virkelig saklig i dag.

Ellers; hva har skjedd? Fredagen ble jeg hjemme; spiste lasagne, leste til særemne og slappa av. Var utslitt. Hadde egentlig vært på skolen helt siden juleferien begynte; i alle fall sammen med skolefolka. Først to dager på skolen, så Cabaret-øvingshelg, fem nye dager på skolen, Bjorlituren og så enda fem nye dager. Så kanskje ikke så rart at vi var slitne! Lørdagen gikk jeg tur med mamma, vi besøkte mormor og morfar, jeg fikk øvd, gjort litt lekser, Ragna kom på besøk, og på kvelden var jeg hos Sandra. Fahitas, sjokoladekake og effektivitet likes! Marita hadde forøvrig bursdag på torsdag, noe jeg glemte å skrive. Gratulerer med overstått, Marita!

Uff, det virker som om lærerne har begynt å planlegge prøver igjen. Alle snakker om at vi må fastsette datoer og planlegge prøvestoff. Jeg skulle ønske at siste termin var litt mer avslappende. At vi kunne være sammen og gjøre litt morsomme ting, i stedet for å jobbe med lekser. Nå har vi blitt så trygge at vi føler at vi kan slappe av. Men det er selvsagt nå det gjelder.

Det at jeg var i studio, og det at det gikk bra på tentamen, har endelig gjort meg motivert for å synge igjen! Det har vært ei periode hvor jeg synes at øving har vært tiltak, og hvor jeg ikke har følt at jeg har fått til noe. I dag gikk det veldig bra på sangtimen, og jeg koste meg. Liker at motivasjonen er tilbake, og håpen den blir der også! Men, det vil nok alltid gå litt opp og ned.

Da tror jeg egentlig at jeg må stikke, så jeg håper du får en flott dag. Forresten; vurderer å begynne å skrive blogg på nynorsk, fordi det egentlig er et utrolig fint språk, men jeg har ikke bestemt meg helt ennå. Det er jo litt dumt at bloggen heter NataliesVerden, hvis jeg skal skrive på nynorsk, for eksempel. Så jeg vet ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!