torsdag 30. oktober 2008

Onsdag - Skoleblogg.

Hei.

Da sitter jeg på skolen. Jeg tror vi skal ha time snart. Jeg kjeder meg, derfor skriver jeg blogg. Hvis ikke blir det ikke gjort på mange dager, og jeg har dårlig samvittighet for dere trofaste bloglesere(ikke at dere er så mange, men, jeg må ta vare på de få jeg har). Takk. Sånn; da var det sagt. Mennesker burde bli flinkere til å takke og til å sette pris på hverandre. Synes dere ikke?

Marita er søt. Det er faktisk alle vennene mine. Jeg gleder meg stort til i morgen, for da er det endelig helg! Må bare komme meg igjennom en matteprøve først. Jeg har faktisk lest en del, til tross for manglende motivasjon. Like fullt er det vanskelig. Jeg har aldri vært så dårlig forberedt før. Jeg gjør så mange slurvefeil at det er skummelt.

Nå begynner mattetimen. Jeg bør egentlig utnytte tida. Idag skal jeg, Helene og Sandra bli med Birgitte hjem. Det blir utrolig koselig. Jeg drar på piano, og for første gang på lenge kan jeg sangen jeg skal kunne. Jeg er nesten litt stolt. Etter pianotimen tar jeg bussen hjem som vanlig. Jeg skal prøve å få gjort litt matte, men det er foreldremøte på ungdomsskolen klokka kvart på sju. Jeg gruer meg, som jeg kanskje har sagt før. Korps er avlyst i dag, forresten, men tror ikke jeg hadde kunnet dra dit uansett.

Mamma har klubb, så vi skal spise pastasalt. Pastasalt faktisk! Pastasalat, mente jeg, men det skjønte du. Er ikke sikkert du la merke til feilen en gang.

Nå må jeg nesten stikke. Må bare nevne at jeg så "I et speil, i en gåte" på kino sammen med Marte i går. Jeg har aldri begynt å grine på kino før, og det er sjelden jeg griner av filmer generelt. Denne var et unntak. Plutselig bare rant tårene. En av de vakreste filmeene jeg har sett. Hadde stor klump i halsen etter filmen, og hadde bare lyst å legge meg ned og hikste. Den anbefales absolutt!

Jeg likte visst å skrive. Har det skjedd noe annet? Nå har vi hatt en mattetime og en samfunnsfagtime. En time igjen. Jo, jeg snakka med Mirra på onsdag. Veldig kjekt, og lenge siden.

Men nå tror jeg ikke at jeg har mer å si. Da snakkes vi vel. Ha det fint.

Marte har gode vinterdekk, og det er bra.

Eg og Helene er gode i nynorsk.