lørdag 26. desember 2009

Lørdag - Dagene går i surr.

Heihei.

Da har det faktisk blitt 2. juledag, kveld også faktisk, og jeg fant ut at jeg skal få skrevet et blogginnlegg før jeg reiser. Ja, i morgen reiser jeg virkelig! Gleder meg sånn. Er glad for at flyet går halv elleve, så jeg kan komme i gang tidlig. Forhåpentligvis er alle flya i rute og alt går som det skal. Jeg krysser fingrene!

Ok, hva har skjedd siden sist? Den første begivenheten jeg føler er bloggen min verdig, var den utrolig koselige kinoturen med Marte på mandag. Først ordna vi med litt juleting(du vet; gaver, lys, sånne ting), og så spiste vi på Bigbite. Deretter var det tid for å hamstre inn godteri, og så bar det av sted til kinoen. Filmen, ”Luftslottet som sprengtes”, svarte så absolutt til forventningene! Filmen var utrolig lett å følge med på, og jeg var oppslukt fra første stund. Til og med Marte ble hekta; hun som ikke har sett de to forrige filmene. Det var bra, for filmen varte i over to timer. Men dette var en sånn film der det ikke gjorde noe hvor lenge filmen varte.

Tirsdagen kunne jeg sove litt lenger, for bussen gikk ikke før klokka halv ti. Vi skulle møte opp klokka ti, men kom litt seint. Det gjorde imidlertid ingenting; koret hadde ikke begynt å synge enda uansett. Koret øvde, og så var det bare å vente til selve skoleavslutninga skulle begynne. Vi brukte tida på å skravle om jul og på utdeling av ”hemmelig venn”-gave. Det er søtt at folk tar initiativ til sånne ting!

Skoleavslutninga var helt OK; med tale fra rektor og underholdning. Etter avslutninga var det utdeling av juleklemmer og ”god jul”-fraser. Det føltes herlig, men uvirkelig med juleferie!

Da jeg kom hjem, hoppa jeg rett i dusjen, og så dro jeg for å synge på juleavslutningen på jobben til pappa. Det gikk vel greit det tror jeg, selv om jeg ikke hadde øvd med pianisten før. Han er så flink uansett at han fulgte meg, uansett hva rart jeg måtte finne på å synge. Han beundres!

Dagen videre ble brukt på litt mer lesing, før jeg dro ut til Birgitte for å feire bursdagen hennes. Det var utrolig koselig! Dessuten ble jeg kjent med ei av Birgittes venninner, Ida. Likte henne med en gang! Vi spiste taco og kaker, sang litt SingStar, hadde quiz og skravla. Tida raste av gårde, og plutselig var jeg hjemme igjen.

Onsdagen hadde jeg store planer om å sove lenge, lenge, men vi hadde en del ting som måtte gjøres. Ett er imidlertid lenge nok, så jeg skal ikke klage. Først dro jeg, pappa og Elisabeth til byen for å ordne med de siste julegavene. Da vi kom hjem, fant jeg ut at jeg hadde fått bøker. Har allerede lest ferdig ei bok som heter ”Jentene i Riyadh”. Å, den var herlig, og trist, og veldig bra! Nå leser jeg ”En shopoholicer med baby”, ei overflatisk, men sykt morsom bok!

Senere på dagen dro hele familien ut til litt forskjellige folk for å gi blomster og sånn. Vi dro dessuten til farmor, hvor farfar også var. Kjempekoselig det!

Da jeg kom hjem, kom Vebjørn en tur. Vi øvde til dagen i dag faktisk, siden vi var blitt bedt om å spille kornett(eller i Vebjørns tilfelle, trompet) i familieselskapet. Vi spilte ”Joy To The World”, og det gikk helt greit det.

Resten av lillejulaften ble brukt på spising, TV-seing, lesing og julegavemerking. Sånn skal det være!

Julaften kom omsider, men å våkne grytidlig har visst gått over. Sto opp halv ti jeg, og så tilbrakte jeg de nesten timene med å se på TV. ”Tre nøtter til Askepott” er en fast tradisjon. Hele julaften var en eneste stor tradisjon faktisk; akkurat som i fjor! Herlig. Vi dro ut til tante Berit og folka, og deretter til mormor og dem. Så var det å dusje og kle seg om, og deretter dro jeg, pappa og Elisabeth i kirka. Det er alltid vakkert det, med masse kjentfolk og fine sanger.

Jeg sa at hele julaften var en tradisjon. Vel, det stemmer vel ikke helt; i år fikk den en litt ny vri. Da vi kom hjem, var nemlig huset ganske så mørkt. Strømmen hadde gått ti på halv fem, akkurat da mamma skulle sette på potetene. Ovnene virka ikke lenger, så mat kunne vi ikke få. Derfor ble vi sittende i stua, gomlende på potetgull og sjokolade for å holde sulten i sjakk. Vi ante virkelig ikke når strømmen skulle komme tilbake. Det var litt deprimerende å se på det mørke juletreet, men ingen krise. Det var fortsatt koselig, og det var fortsatt jul! Ti på halv sju, nøyaktig to timer senere, kom strømmen tilbake. Maten var ikke ødelagt, og klokka sju kunne vi begynne å spise. Alt ble som det skulle!

Snart satte vi i gang med gavene. For noen fine gaver jeg fikk! Tenk at folk har brukt tid på å finne ting til meg. Jeg fikk mange luer, hansker og skjerf, så det er nok mange som har tenkt på at jeg er en svært ”kald” person(haha), noe som også stemmer! Jeg fikk dessuten svarte støvletter, en ny mikrofon, klær, kortstokk, gavekort, penger osv. Kunne ikke vært mer fornøyd jeg! Har alt jeg ønsker meg og mer til.

Uff, det er vanskelig å skrive nå. Jeg er helt ekstremt rastløs. Har ikke begynt å pakke enda! Jeg vet, jeg er ekstremt treig.

Etter at gaveåpninga var unnagjort, dro vi til mormor, hvor stort sett hele slekta var. Der spiste vi litt dessert og skravla. Det var herlig det!

Første juledag sto jeg opp halv tolv til familiefrokost. Har vært utrolig sosial med familien i det siste; det er genialt. Vi hadde spist utrolig mye i jula, så vi tok oss en tur rundt Valen, hele familien. Det gjorde godt. Ja, apropos mat; jeg har blitt introdusert for tacolefser med spekeskinke, salat og Snøfrisk inni. Det er utrolig godt, faktisk!

Klokka tre dro vi til Brattvågen i familieselskap. Broren til pappa og familien hans bor der. Det var kjekt å se folka igjen, og masse god mat, også her! Da jeg kom hjem, ringte jeg Isabel, og vi hadde en koselig samtale. Deretter var det tid for utprøving av Geni, som jeg og Elisabeth fikk i julegave av foreldra våre. Tante-Karro kom også en tur utover kvelden. Vi spilte flere ganger, så jeg både vant og tapte, haha.
Da har jeg altså omsider kommet til dagen i dag. Sto opp i ettida, og så har dagen stort sett gått med til familieselskap hos mormor. Det er en årlig tradisjon det også, som så mye annet. Der var det masse folk, og god mat, og mye latter. Men herregud; nå må jeg begynne å pakke. Vi snakkes i 2010!

Ha en fantastisk juleferie, folkens!
God jul, og godt nyttår!
Og husk; det er lov å sende melding!

2 kommentarer:

  1. Anonym27/12/09

    Jaja, du er best natalie. Hva skal man si om deg!

    SvarSlett
  2. kan du vurdere min blogg?

    www.malinXlilly.blogg.no

    du er best natalie! ♥

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!