lørdag 5. desember 2009

Lørdag - Det pleier å være fint å skrive.

Hei.

Lørdag. For ei uke. Den har vært ganske hektisk, men det har vel gått sånn ca greit i alle fall. Sitter og gjør matte nå, samtidig som jeg leser fjerde bok i Twilightserien; ”Ved daggry”. Er helt oppslukt, så klarer ikke skru av Daisyspilleren. Kommer ikke skikkelig i gang med matta heller, eller engelsken. Hvorfor kan jeg ikke bare ta meg sammen?

Var ikke på skolen på tirsdag, men onsdagen var jeg helt frisk igjen. Det var fint å se de andre igjen, og dessuten herlig at vi bare hadde seks timer den dagen. Derfor kunne vi ta halv tobussen hjem, og det gjorde godt. Fikk gjort unna litt lekser og sangtekstpugging. Denne dagen skjedde det egentlig veldig lite; jeg transponerte sanger og slappa av. Har ikke mange minner fra den dagen.

Torsdagen hadde vi tentamen i sidemål. Det gikk vel greit nok, tror jeg. Gikk klokka tolv, men av en eller annen merkelig grunn skulle vi ha kor i sistetimen, som begynner to. Derfor var det to timer å slå i hel. Kjedelig! Kortimen ble brukt til øving til juleavslutningen sammen med andre og tredjeklassingene. Koselig! Det er faktisk 5. desember i dag. 19 dager til jul!

Torsdagskvelden ble brukt på musikkskolekonsert i Langevågkirka. Mange flinke folk der, men dessverre en del av publikum som ikke klarte å være stille. Syns egentlig at det er ganske logisk og normal folkeskikk å være stille når noen opptrer, uansett hvem det er eller hva de gjør.

Fredagen var det altså tentamen. Beklager veldig kort oppdatering, men har egentlig verken tid eller lyst eller humør til lange utgreiinger. Er i skikkelig dårlig humør faktisk, uten å vite hvorfor. Det er vel bare sånn noen ganger.

Dessverre har jeg ingen gode nyheter å fortelle om min egen prestasjon. Nervene tok overhånd, så fikk det ikke til i det hele tatt. Var så utrolig skuffa over meg selv – Til og med jeg vet at jeg kan bedre! Absolutt alle i klassen min som opptrådte, var helt fantastisk flinke. Tok, og tar meg egentlig fortsatt i, å undre meg over hvorfor jeg har søkt musikklinja, eller hvordan jeg skal klare meg. Jeg øver vel ikke nok, og har ikke nok talent, og passer kanskje ikke inn sammen med de utrolig snille og flinke folka i klassen min! Selv om jeg så gjerne vil. Men jeg vil ikke snakke mer om det. Må vel bare øve mer, og satse på at det går bedre neste gang.

Resten av fredagen var herlig. Marte henta meg på busstoppet, og vi stakk på Moa. Begge to var kjempesultne, så vi stakk på Dolly. Herlig mat! Etter spisinga satte vi effektivt i gang med å kjøpe inn julegaver. De som skal sendes, må helst sendes før 13. desember. Ble ferdig med de fleste av dem i alle fall! Marte er en fantastisk julegavefinner, det har jeg sagt før. Sliten, men fornøyd, dro jeg hjem i halv sekstida. Slappa av og leste fram til rundt sju, da jeg dro ut til Sandra. Vi hadde en utrolig søt kveld! Vi så litt X faktor(det irriterer meg at Lise gikk ut!), og vi skravla i vei om alt og ingenting. Dessuten dikta vi en meget genial sang!

Ok, har vel ikke så mye mer å skrive. Ve ikke når ensete gang jeg skriver er. Gleder meg til den 18. desember er overstått. Da skal jeg virkelig ta ferie!

Ha det fint mennesker! Husk at noen er glad i dere.
Overkill – Promises er en vakker sang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!