mandag 30. november 2009

Mandag - Hva som skjer.

Hei.

Alt tar jo slutt en gang – Men heldigvis bare for en stund. Alt er jo ikke over liksom. Så sinnsykt glad jeg er for det! Denne gangen skal jeg gjøre alt jeg kan for å tenke positivt og glede meg til den 27. desember da jeg skal treffe Alex igjen. I går var det fire uker til. Det må det vel gå ann å takle. Det skjer heldigvis sykt mye framover, og det er jeg evig glad for. Selv om mye av det som skjer, inkluderer stress, nervøsitet og en del pugging, skjer det i alle fall noe. I dag skjer det imidlertid absolutt ingenting. Jeg hadde vondt i hodet og var kvalm, så ble hjemme fra skolen i dag. Tipper det blir skole i morgen da.

Det gjør vondt i kroppen min. Det verker og svir og brenner inni meg. Men, det hjelper ikke å skrive om det.

Helga har vært ubeskrivelig bra. Seriøst. Jeg kommer aldri til å glemme den. Det har virkelig vært en av de beste helgene i mitt liv, og jeg svever fremdeles på en lykkelig, søt sky.

Fredagen kunne jeg faktisk sove litt lenger, til klokka sju. Det er luksus for meg som våkner ti over seks hver dag. Jeg dusja, spiste og var akkurat klar til farfar kom og henta meg litt over halv åtte. Alt gikk fint, og 08:40 sto vi på Vigra og venta på Alex. Jeg fikk nesten panikk, for først kom det masse folk uten en Alex i blant dem. Så skjønte jeg at det var Osloflyet eller noe sånt. Det ble stille en bitteliten stund, og så kom det nye folk. Og helt til slutt kom Alexander! Det var så herlig det.

Vi dro rett til skolen min, hvor det var samspill og folk var i full gang med å øve til tentamen. Vi ble sittende i Storsalen og skravle med folk. Alex syns, som jeg, at min klasse er meget genial. Jeg er veldig heldig som får gå i den klassen. Det har jeg sagt før.

Hadde fine kornett og pianotimer. Spilte ”Misty”, og det gikk bra. Håper jeg husker akkordene på resten av sangen. Har ikke fått øvd i helga, og i dag er jeg syk. Begynner å grue meg meget mye til tentamenskonserten på fredag. Hvordan skal dette gå? Uff, har så mye å gjøre …

Det var egentlig ikke meninga at jeg skulle ha vanlig sangtime i dag, men så var Grethe der likevel, og det var utrolig fint. Sangtimen gikk bra; det virker som om hun har troa på at konserten skal gå fint, og det er jeg glad for. Har likevel en del å øve på.

I fritimen satt vi på elevrommet og skravla med folk. I dag var det en god del som hadde fritime samtidig med oss.

Anvendt musikklæretimen gikk også helt fint. Vi snakka om akkorder, og det er heldigvis noe jeg kan rimelig bra. Vi skal arrangere en sang til neste gang, men vi har to uker på oss, og det er bra. Vi har jo faktisk fire tentamener på fem dager. Det er mye, men vi blir i alle fall ferdige.

Vi kom oss ikke av gårde fra musikkskolkn før klokka ti på halv to – Det samme klokkeslettet som engelsktimen vår begynner. Siden det tar ca ti minutter å gå, sier det seg selv at det er umulig. Men, det gikk fint; og engelsktimen besto av grammatikk. Jeg gjorde den sammen med Alex og Ragna, som forresten hadde bursdag den dagen. Gratulerer med overstått!

Uff, jeg vet ikke om jeg orker å skrive om hele helga. Den var så fin, og så full av gode samtaler og trygghet og latter! Mange ting kan ikke settes ord på her i livet; sånn skal det være også syns jeg. Fredagskvelden stakk vi til Sandra og hadde en super kveld der. Lørdagen dro vi til Marte, hvor vi laga boller(med sjokolade til og med) og gikk tur. Så koselig! Det var sikkert tre uker siden jeg var sammen med Marte sist. Jeg gleder meg til vi kan finne på noe igjen; det får meg alltid i bedre humør. Dessuten er det virkelig på tide å begynne med julegavene, og ingen er mer egnet til å hjelpe meg med det enn Marte.

Lørdagskvelden spiste vi hjemmelaget pizza, holdt på med diverse Bokstavleker, og hadde det bare himmelsk.

Alex dro klokka fire i går. Tårene rant og rant, men jeg måtte bare prøve å ta meg sammen rimelig fort. Hoppa rett i dusjen da jeg kom hjem, før jeg tok på meg korpsgenser og dro til kirka. Der var det lysmesse, noe som finner sted hver første søndag i advendt. Jeg spilte sammen med korpset, og sang dessuten ”Himlen i min famn”, mens korpset spilte. Det gikk ikke så veldig bra; jeg var nok ganske ukonsentrert og klarte til og med å glemme en linje av teksten. Sangprestasjonen var heller ikke på topp, menmen.
Sånn er det vel bare noen ganger.

Lysmessa var fin; og ute snødde det. Det var nesten sånn at jeg fikk litt julestemning. Gleder meg til å åpne luka i sjokoladekalenderen i morgen. Ja, jeg er glad i tradisjoner. Tradisjonen ble opprettholdt også etterpå. Da kom mormor, morfar og farfar på besøk. Vi spiste kveldsmat og hadde det veldig fint. Jeg var imidlertid veldig trøtt og følte meg ikke særlig bra. Jeg la meg veldig tidlig, og ble altså hjemme i dag.

Ok, hva skjer framover? Kan like gjerne skrive en liten oppdatering. Noe sier meg at det ikke blir så mye blogging i det siste.

Torsdag 4. desember: Tentamen i sidemål. Vi skulle få vite temaet i dag, så jeg må få oppdatert meg litt. Håper det går fint. Senere på kvelden er det musikkskolekonsert. Skal spille kornett på ”Gabriellas Sång”, og synge ”Nordnorsk julesalme” sammen med Takt og Tone.
Fredag 4. desember: Hovedinstrumenttentamen! Jeg er nervøs, så sykt nervøs.
Søndag 6. desember: Øving med koret Inspire. Blir koselig.
Mandag 7. desember: Engelsktentamen! Å nei, et blir så fælt. Ikke nok med at vi må kunne grammatikk; vi må forklare hvorfor vi gjør det sånn og ikke slik. Internettsida vi bruker til forberedelser, funker ikke bra på leselista. Skummelt.
Onsdag 9. desember: Mattetentamen! Evig kjipt. Når skal jeg få øvd? Men da; da er tentamenskjøret ferdig for denne terminen! Det er faktisk ganske herlig.
Torsdag 11. desember: Klassekonsert! Det er bare å komme; Aulaen på Fagerlia klokka sju.
Fredag 11. desember: Korpset skal ha julekonsert i kirka. Der skal jeg synge to sanger i tillegg til å spille.
Fredag 18. desember: Skal synge en del sanger i Langevågkirka sammen med koret Scala Brio.
Lørdag 19. desember: Den tradisjonelle julekonserten hvor pappas korps spiller. Det blir fint.
Tirsdag 22. desember: Endelig juleferie!

Ja, som dere skjønner, det skjer ekstremt mye framover. I tillegg til dette kommer øving, lekser, prosjektarbeid i naturfag, mine kjære venner som jeg savner veldig, julegavekjøping … Jeg får nok å fylle dagene med.

Ja, det var godt å få skrevet dette ned. Få litt orden på ting liksom.
Håper dere får ei fin uke!

Gratulerer med dagen, Tina.

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Fant plutselig ut at det nå er omtrent 1000 evigheter siden sist jeg la igjen en kommentar her på bloggen din, og ettersom jeg fremdeles digger bloggen din stort, syntes jeg det var på tide at du fikk litt skryt :-P

    Håper alt har gått bra idag sånn i forhold til hovedinstrumenttentamen! Jeg forlanger referat!^^

    Her våkna vi til myyye herlig snø idag, så nå er julestemningen nesten komplett!(Y)

    elskpådeg

    SvarSlett
  2. Det gikk kjempefint på tentamen Natalie! Du sang nydelig :D <3

    SvarSlett
  3. Anonym9/12/09

    ååå natalie så sinnsylt fin blogg du har e evig misunnelig på deg!

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!