tirsdag 17. november 2009

Tirsdag - Høstkurs er over.

Heija.

Da har det rukket å bli tirsdag. Faktisk. Mattetimen er straks over. Et nytt og vanskelig kapittel; "Geometri i yrke og kunst". Jaja, det skal heldigvis bare gå over to uker. Mattetentamen er 9. desember. Heldigvis ei stund til enda, men tida går vel fort fram mot det tenker jeg.

Ok, det har skjedd en del, og det skjer en del framover også. I dag, for eksempel, skal jeg spille kornett på et gamlehjem. Blir koselig! Skal spille "Runde", en utrolig vanskelig sang. Noen ganger går det bra, andre ganger bommer jeg skikkelig. Det er store sprang der og sånn. Vi får håpe at det er en Kornettdag i dag. Ellers rekker jeg ikke sang i dag da, og det er kjipt. Resten av dagen skal jeg bruke på å lese til naturfagprøve og muligens gjøre mer på norskinnleveringene. Har ikke kommet i gang så bra. Sist, men ikke minst, skal jeg prate med Isabel! Det blir koselig. Og så håper jeg at Alex får fiksa simkortet sitt i dag. Det ble ødelagt på høstkurs, og det kunne vel ikke blitt mindre tima. Vi har snakka litt på Skype, men jeg savner våre nattsamtaler og det å bare kunne sende melding når jeg vil og hvor jeg vil.

Høstkurset var virkelig fantastisk! Flyet mitt var i rute, og alt gikk strålende. Klarte heldigvis å sove litt, så flyturen ikke ble så lang. Ventetida på flyplassen, før Alex kom, var helt sinnsyk lang, selv om det egentlig bare var en halv time. Jeg hadde ekstremt masse energi! Det var utrolig koselig å møte Marita igjen da; evig lenge siden jeg har sett henne.

Alex dukka omsider opp. Å gud så godt det var å se ham! Det kan vel ikke settes ord på en gang.

Vi tok ganske snart bussen til Haraldsheim, et hotell/herberge. Vi måtte gå et lite stykke, og det var iskaldt. Faktisk snødde det. Fant ut at jeg har klart å miste min ene, svarte skinnhanske. Kjipt! Men; ingenting kunne overskygge gleden over å se igjen så mange herlige folk.

Etter hvert kom alle de geniale folka jeg har savna så mye. Utrolig fint å se dem igjen, alle sammen. Halve leiren var jo der omtrent.

Den kvelden hadde vi først taco til middag, og så et Latteryogakurs. Alle var skikkelig hypre, men det var OK. Resten av kvelden ble brukt på sosialisering. Det, i tillegg til kursa, var vel stort sett det høstkurset gikk ut på. Sånn skal det være!

Lørdagen hadde vi fire timer med noen dramapedagoger. Det var utrolig kult! De var veldig flinke, og vi gjorde skikkelig masse gøy. Kjente igjen noen av øvelsene fra dramatimen faktisk. Etter det var det lunsj(veldig god mat fikk vi; det må nesten bare nevnes), og så var det et foredrag av Sverre Fuglerud om diskriminerings og tilgjengelighetsloven. Vi var delt inn i grupper og fikk mange ting vi skulle diskutere underveis. Lærerikt og nyttig, syns jeg så absolutt! Var på gruppe med Marita, Magnus, Anders og Simen. Ei koselig gruppe det.

Vi hadde halvannen times pause før middag, og da var det mest chilling. Snakka dessuten litt med Sandra. Vi har ikke funnet på noe på lenge, lenge! Håper vi kan få fiksa det snart.

Middagen besto av lasagne. Godt! Etterpå var det quiz(som gruppa mi forøvrig vant, hihi), og sosialisering resten av kvelden. Jeg døgna vel sånn om trent i alle fall. I løpet av helga fikk jeg vel sånn ca tre-fire timers søvn. Trøttheten meldte seg heldigvis ikke for fullt, og jeg klarte fint å følge med på foredraget om førerhunder på søndagen, samt evalueringa. Gruppa vår hadde bare positive ting å si.

Lunsj fulgte på, før det var tid for avreise. Jeg hater å si ha det. Mange folk er det så ufattelig lenge til jeg ser igjen! Det er utrolig trist. Savner dere mennesker. Tusen takk for et herlig og uforglemmelig høstkurs!

På flyplassen var det noen timers venting. Satt heldigvis sammen med Alex og noen folk til. Var trøtt og utmatta, og jeg skal ikke nekte for at tårene kom både på flyplassen og på vei hjem. På flyet sov jeg hele turen.

Hjemoverturen fra Vigra ble litt annerledes enn jeg hadde trodd, men orker ikke gå inn på det nå. Da jeg kom hjem hadde jeg en kort samtale med Alex på Skype, før jeg sovna med en gang jeg hadde lagt hodet ned på puta.

Gårsdagen var ganske tung. Hadde kornettime, men ellers gikk dagen med til prøvelesing. Vi har naturfagprøve på torsdag. Jeg begynner å forstå bittelitt mer enn jeg har gjort hittil, men kan så absolutt ikke nok til å føle meg trygg. Naturfag er jo avgangsfag i år. Heldigvis sier de at dette er det vanskeligste kapitlet, så det skal bli godt å bli ferdig. Dessuten skal vi levere inn filmanalyse av "Menn som hater kvinner" neste mandag. Heldigvis har jeg sett den før; for da vi så resten av den på skolen i går, klarte jeg å sovne. Tror jeg sov i en halv time eller noe. Sykt!

I går kveld var jeg også sinnsykt trøtt(trøttheten har nok virkelig satt seg fast denne gangen), så jeg la meg rundt halv elleve og sovna ganske med en gang. Noe enda rarere var at jeg var dødstrøtt da jeg våkna også. Trøttheten henger enda i. Nå har jeg fritime. Skal snart ha drama. Er i alle fall ferdig med en dansetime, som var overlevelig.

Ok, men kanskje jeg skal prøve å få gjort noe fornuftig; utnytta tida litt. Ville bare skrive ferdig blogginnlegget. Vi snakkes, mennesker. Keep smiling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!