lørdag 21. november 2009

Lørdag - Søtheten blomstrer.

Hei!

To dager har gått siden sist, og det har vel ikke skjedd all verden. Tenkte bare at jeg skulle skrive litt, for det som har skjedd, har faktisk vært veldig søtt. Og dessuten er det utrolig godt med helg! Den kunne ikke kommet mer beleilig. Denne helga har vært sånn venne- og familiehelg, og det liker man. I kveld skjer det i grunn ikke så mye; bagettspising og avslapping. Morgendagen har jeg heller ikke lagt noen særlige planer for; må vel lese bittelitt til naturfagprøva som omsider kommer på mandag, få øvd en del og ellers bare prate med folk og ta det som det kommer. En sløv og fin søndag, som ikke kommer til å inneholde særlig mye. Jaja, det kan være greit det også av og til. Både forrige helg, og den helga som kommer etter denne, har vært og kommer til å bli fulle av inntrykk og fantastiske opplevelser!

Jo, på torsdagen hadde vi omsider den lytteframføringa som det aldri har blitt noe av. Var på gruppe med Jostein, Ingvild, Marion, Bendik og Sandra. Vi hadde en for meg ukjent sang, og skulle liksom gjenskape elementa i musikken. For å si det sånn; når man går musikklinja, må man lære å dumme seg ut! Jeg så helt idiotisk ut, men fant ut at jeg bare måtte le av det hele.

Mattetimene var egentlig drepende kjedelige helt til siste kvarteret. Gjorde absolutt ingenting; læreren vår snakka omtrent hele tida, og dessuten hadde jeg glemt boka. Tenk; man har en minnepenn å holde styr på, og den klarer man å glemme! Meget bra gjort må jeg si.

Etter torsdagens evig lange mattetimer, har vi fritime. Jeg, Marion, Ingvild, Ragna og Ellisiv gikk på Spar og slo i hel tida på den måten. Genialt! Etterpå hadde vi en skikkelig koselig kortime, hvor vi sang ”Julenissen kommer i kveld”. Jeg ble glad i den sangen og stemma jeg sang!

Torsdagsettermiddag / kveld har jeg ikke mye å si om. Var en tur på korps, noe som var helt greit.

Fredagen ble en herlig skoledag! I samspilløkta, som vi har de to første timene, skulle vi øve til tentamen. Først satt jeg sammen med Line og Henriette og spilte og sang, og så gikk vi ned for å hjelpe Simon. Han skal synge ”O helga natt”, og vi er en del jenter som skal kore. Jeg og Jenny valgte den groveste altstemma. Det ble faktisk utrolig fint, når alle sammen sang sammen. Simon er utrolig flink til å synge altså! Han passer til å synge den sangen.

Etter det hadde jeg piano og kornettime. Gjorde meg ferdig med ”Over The Rainbow”, og begynte på ”Misty” på begge instrumenta. En vanskelig sang, men, den skal læres!

Grethe var syk, men jeg brukte sangtimen min på å øve på sangen sammen med Yngve, som skal kompe meg. Han er så flink! Vi fant ut av hvordan sangen skal være, og så skal vi øve sammen igjen neste fredag.

Etter at fjerde time var ferdig, fikk jeg en gledelig beskjed om at det ikke skulle være Anvendt musikklære i dag. Det har jeg i sjette, men i femte har jeg fri. Engelsklæreren vår var også syk, så derfor betydde dette faktisk at jeg hadde fri resten av dagen. Jeg fant ut at jeg skulle ta kvart på tolvbussen. I noen minutter var det litt kaos, da noen begynte å si at Vidar likevel ville komme tilbake til sjettetimen. Men til slutt fant vi ut at han ikke skulle det, så Hans Fredrik var så grei å følge meg, og jeg rakk bussen. Herlig! Var altså hjemme halv ett, tre timer før jeg vanligvis skulle vært hjemme.

Brukte timene fram til klokka sju på å synge, prate med Alex, spise og sånne ting. Klokka sju dro jeg til Camilla, som skulle feires. Hun hadde bursdag forrige fredag, så gratulerer med vel overstått vennen. Vi hadde noen utrolig koselige timer; vi spiste taco og godteri, så X faktor, babla i ett sett og planla julegaver. I stedet for å kjøpe gaver til alle i gjengen, trakk vi ut hver vår som vi skal kjøpe til. Jeg skal kjøpe til Helene! Koselig! Mye bedre å gi en stor ting fra hele gjengen, enn noe billig og lite til hver og en, syns jeg. Det tar så mye tid, og mesteparten av tinga blir kanskje aldri brukt. Jeg begynner å bli stressa i forhold til julegaver. Ærlig talt; jeg har ikke begynt. Må sette Marte på saken; hun er utrolig flink til å hjelpe meg med sånt! Det begynner å haste.

Etter selskapet ble Sandra med meg hjem og overnatta. Det var så lenge siden vi hadde funnet på noe(det sier jeg hver gang føler jeg). Vi fikk snakka ut om skikkelig masse; og jeg vil bare si at jeg er utrolig glad for at du overnatta, Sandra. Begge var litt trøtte etter uka, så vi sovna vel rundt halv to, eller noe sånt.

I dag våkna vi ca klokka halv tolv, men sto ikke opp før ett. Det var så koselig å bare ligge å snakke. Vi går aldri tom for noe å snakke om, og kjeder oss aldri sammen. Det er så herlig! Klokka ett spiste vi god frokost, og så dro vi nesten rett ut til Sandra. Fra henne gikk vi videre og bort til Silje. Vi tre hadde noen herlige timer med masse skravling og søthet. Vi gikk, tradisjon tro, på Spar, men det var så lite utvalg i smågodt at vi fant ut, til tross for regn og kulde, at vi skulle gå på Bunnpris i stedet. På veien kjøpte vi med oss hvert vårt kinderegg. Det må være det dyreste jeg har spist noen gang, haha!

På Bunnpris ble det kjøpt inn smågodt, og dessuten en pakke brownies. Vi ble imidlertid så kvalme av godteriet, at vi har spart pakken og lager brownies en annen gang. Resten av dagen tilbrakte vi oppe hos Sandra med å lese Mag, prate, høre litt musikk og sånne ting. Det har en vært herlig dag, virkelig!

Ok, men da tror jeg at jeg har fått oppdatert litt. Jeg håper dere har og kommer til å få en super helg. Vi snakkes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!