torsdag 12. november 2009

Mandag - Et lite skoleblogginnlegg.

Hei!

Fant ut at jeg skulle skrive et bittelite skoleblogginnlegg. Blir nok mest sannsynlig ikke ferdig med det før jeg kommer hjem, for det går i ett. Nå har vi naturfag. I neste time skal vi jobbe, og da tror jeg at jeg skal gjøre matte, selv om jeg trenger å gjøre naturfag også egentlig. Heldigvis ble matteprøva utsatt til torsdag (altså i dag). Derfor har jeg faktisk fått lært et par ting, tror jeg i alle fall. Det har gått i ett denne uka, men nå begynner jeg å se enden av den. Og i enden av uke 46 kommer høstkurs! I morgen, klokka 14:25, går flyet mitt til Oslo. Er der halv fire. Å, som jeg gleder meg til å se folk igjen! Mange har jeg ikke sett på lenge, lenge. Selv om det er kort, er jeg sinnsykt klar for å sove minimalt og utnytte hvert sekund sammen med den fantastiske gjengen. Jeg bare vet at det kommer til å bli masse, masse sosialisering, latter, masse spennende program og ... Ja. Høstkurs rett og slett!

Ok, hva har skjedd denne uka? Heldigvis har tida gått sånn greit av gårde. Har hatt nok å fylle dagene med. Mandagen hadde jeg kornettime og korps som vanlig. Korps var skikkelig kjedelig denne gangen syns jeg; det varierer fra gang til gang det. Vi får håpe det blir kjekkere i dag. Ellers på mandagen gjorde jeg lekser og ikke stort mer. La meg klokka ni! Var jo ingen vits i å sitte oppe når man ikke orka å gjøre noe uansett. Gud så godt det var.

Tirsdagen var ikke akkurat en superdag, men mye bedre enn mandag. Overlevde dramatimen med en knallhard treningsøkt, dansetimen gikk faktisk bra (vi etterligna brødristere og sånn i grupper), og i mattetimene var jeg effektiv. Ettermiddagen besto ikke av så mye mer enn en koselig sangtime som var veldig givende, og vaffelspising. Nam!

Jeg likte gårsdagen ganske så godt. Det var så herlig å skrive ferdig den engelskstilen og få den ut av verden. Skrev om hvordan engelsk har blitt et verdensspråk, og viktigheten av det i dagens samfunn. Oi, det hørtes flott ut. Tror nok ikke stilen min var riktig så flott, men det var uansett godt å bli ferdig. I norsktimene så vi "Menn som hater kvinner". Vel; vi ble jo ikke ferdig med å se den. Selv om jeg har sett den før, ble jeg oppslukt. Den filmen er sinnsykt bra! Bøkene er bedre da så klart. Sånn er det jo så godt som alltid.

Dagen i går ble heller ikke brukt på så mye annet enn øving og skoleting. Hadde ikke fått øvd så mye tidligere i uka, men i går gjorde jeg i alle fall det ei stund. Dessuten satt jeg og skrev rytmer. Vi hadde ti rytmer i innlevering i anvendt musikklære. I går skrev jeg dem med kryss for hvert slag og strek for hver pause. Det var utrolig vanskelig i begynnelsen, men etter hvert gikk det bedre. Fant ut at det var mye lettere når man senka hastigheten på rytma. I dag skal jeg føre dem inn på noter. Det gjør egentlig ingenting; trenger å ha noe å gjøre så tida går fort i dag. Skal jo pakke så klart, men det går så fort uansett.

I dag var jeg sinnsykt trøtt. Jeg hadde slumra tre ganger uten å merke det.

Ok, bør vel gjøre bittelitt matte. I tredje og fjerde skal vi ned på kulturskolen. Lyttetimene skal bli brukt på å høre på et foredrag om sanntidslytting eller noe sånt. Blir nok kjekt. I femte og sjette time har vi prøve, og etter det har vi kor i enten sjuende eller åttende. Håper det er i sjuende, så vi kommer oss hjem på den tidlige bussen.

Ok, men da har jeg ikke så mye mer å skrive. Håper alle sammen får ei fantastisk helg!

Jeg skal bli med Alex til Narvik i juleferien! Det blir så bra det. Vi har ikke bestilt billetter enda, men alt er avtalt og flytider er sjekka.

Jeg fikk visst publisert på skolen likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!