torsdag 10. desember 2009

Torsdag - Sånn er livet.

Hei alle sammen.

Da har det nesten, men bare nesten, gått ei uke siden sist. Det har skjedd en del. Nå skal vi snart ha naturfag, og jeg er utrolig trøtt, så jeg fant ut at et blogginnlegg kanskje ville få meg til å våkne. Ok, så hva har skjedd? Tror det blir en ganske rask oppsummering.

Lørdagen skjedde det egentlig ingenting. Jeg leste "Ved daggry"(som jeg forøvrig ikke er ferdig med; sinnsyk bra er den!), og spiste landgang. Søndagen sto jeg opp klokka elleve og dro på korøving fra tolv til tre. Utrolig koselig var det! Vi øvde på julesanger, som skal synges den 27. desember. Der er jeg imidlertid ikke; for da er jeg i Narvik! På søndag er det to uker til!

Resten av dagen ble brukt på litt tentamensøving, øving på diverse instrumenter, samt samtaler med Alex, Sandra og Isabel.

Mandagen var det altså tid for engelsktentamen. Det viste seg å være en ganske stor tentamen, altså mye å gjøre. Først var det fire oppgaver som handla om grammatikk og om en sånn tekst, så skulle vi skrive en kort avisartikkel ut i fra en annen tekst, og så var det stil. Jeg skrev om vold i filmer og sånn, og drøfta forskjellige sider ved det. Jeg gikk vel i ettida.

Mandagsettermiddag hadde jeg min nest siste kornettime, så vi spilte julesanger. Det er julesanger overalt, og det er skikkelig koselig.

Korps fulgte på, og det var egentlig en ganske fin korpsøving. Vi øvde til konserten på fredag. På slutten av øvinga var leppene mine helt visne. Det er utrolig ubehagelig når det skjer; får ikke fram en tone omtrent, i alle fall ingen høye.

Tirsdag. Det var en vanlig skoledag; vi øvde til tentamen i mattetimene, og hadde sånn danseprosjekt sammen med noen danseelever. Temaet var jul, så vi dansa til "Julenissen kommer i kveld".

I dramatimene fikk vi en ny oppgave; vi skal lage en lydforestilling. Rommet skal være helt mørkt, så publikum kan ikke se oss. Det skal framføres i uke 1, så ingen vits i å stresse med det enda. I engelsktimen satt jeg sammen med Rebekka og gjorde oppgaver, og så var det planlegging av klassekonsert. Det går i ett.

Tirsdagsettermiddagen bestod av en veldig fin sangtime(øvde på de sangene jeg skal synge neste fredag), og litt mattegjøring. Det ble imidlertid ikke så mye; prioriterte instrumenta og sånn.

Onsdag - Mattetentamen. Har grudd meg en god del nå, men den dagen var jeg, av en eller annen sykt merkelig grunn, i godt humør da jeg våkna! Mattetentamen gikk faktisk bra, tror jeg! Del 1 var ekstremt lett, og de fleste oppgavene på del 2 også. Kjempelite geometri var det også. Gikk litt før ett, og var sliten, men utrolig letta over å være ferdig med alle tentamenene.

Onsdagen ble en fin dag. Var utrolig sliten da jeg kom hjem, så etter å ha lest litt Twilight og prata litt med Alex, sovna jeg og sov en liten stund. Da jeg våkna, var det middag, og så måtte jeg øve, før det bar av sted til frisøren. Satt der i en og en halv time; utrolig deilig! Fikk klipt meg litt, og det gjorde godt. Hadde fått utrolig langt hår. Stripa det dessuten litt mørkere.

Da jeg kom hjem, måtte jeg gjøre Anvendt musikklæreinnlevering. Vi skulle arrangere en enkel barnesang, så jeg valgte Mikkel rev. Det tok ei god stund, men rundt halv ni var jeg sånn halvveis ferdig. Da ringte jeg Isabel, og vi hadde en koselig samtale. Resten av kvelden brukte jeg på Alex og på avslapping. Herlig!

Da har jeg altså kommet rundt, og nådd fram til torsdagen. Vi har naturfag. Det blir en lang dag i dag; lytting, matte(det frister så lite det), og to timer kor sammen med andre og tredjeklassingene. Alle i klassen skal være igjen på skolen, for øving og tillaging av klassekonserten vår, som begynner sju. Det er mulig jeg skal synge "Mitt hjerte alltid vanker", men har ikke øvd med komp og aldri opptrådt med den sangen før, så lurer på hvordan det går. Håper egentlig at jeg får sunget da; for det gikk så dårlig på tentamen at jeg har lyst til å prøve å vise at jeg kan bedre. Håper jeg faktisk kan bedre da ...

I morgen er det konsert med korpset. Skal synge "Mitt hjerte alltid vanker" der også, og "Nordnorsk julesalme". Da må jeg kompe selv; skummelt! Dessuten skal korpset spille en god del sanger, og jeg skal synge sammen med dem på "Himlen i min famn". Denne gangen har jeg planer om å huske teksten!

Ok, men da tror jeg at jeg avslutter dette oppsummeringsblogginnlegget. Ha en fin dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!