mandag 21. desember 2009

Mandag - Jula er så søt den.

Hei kjære mennesker!

Julen, julen, julen den er her! Endelig! Juleferien er så sykt etterlengta nå. Til vår store irritasjon, må vi gå på skole helt til i morgen, den 22. desember! Ganske så irriterende er det, men, ikke stort å gjøre md. Vi gjør ikke så mye uansett.

Torsdagen gjorde jeg så godt som ingenting; bortsett fra å skravle med Ida og Sandra. Og det er jo ikke barebare bare det. Utrolig koselig! Håper du får ei fantastisk jul i Qatarr, Ida. Du savnes.

Har hatt ei utrolig fin helg. Fredagen hadde vi først framføring i samspill. Jeg, Emma, Line, Jonas og Ingvild hadde ei ganske så merkelig framføring av "Musevisa". Det var utrolig gøy da, og uhøytidelig. Jeg spilte kornett denne gangen. Glad for at jeg kan flere instrument i grunn. Den gikk nemlig altfor høyt til at jeg kunne synge den.

Jeg spilte utrolig dårlig på spilletimene mine, men får satse på at det går bedre neste gang. Det blir nok minimalt med øving i juleferien dessverre; tror ikke jeg orker det, hvis jeg skal ha energi til å gjøre det neste år. Hadde bare halve sangtimen; fikk spilt inn den sangen jeg skal begynne på etter jul, nemlig "Almighty God" fra "Sacred Conserts". Gleder meg! Fikk dessuten igjen vurderingsskjemaet fra tentamen. Det sto at jeg var nervøs, og det gikk utover pusten. Det stemmer helt det! Det sto også at jeg har fin "egalitet"(tonejevnhet), og det var et fint kompliment. Det sto dessuten at det var vakkert. Hvorfor vet jeg ikke, men kanskje er det sånn at andre hører det annerledes enn meg? Håper det! Det er i så fall en fin tanke.

Fra elleve til ett hadde vi avslutning sammen med hele MD. Det var utrolig gøy, med film, konkurranser og pepperkakehusknusing. Spiste meg helt mett på pepperkaker jeg!

Da jeg kom hjem, hadde jeg fått lydbøker, noe som var utrolig herlig. Dessverre har jeg den uvanen med å begynne på ei ny bok med en gang jeg får den. Derfor avbrøt jeg Panserhjertelesinga, selv om boka er utrolig bra. Begynte i stedet på ei som heter "Det er minst tre sider av en sak", som jeg nå er ganske oppslukt av. Jula er en perfekt tid å lese på!

Elisabeth kom hjem i firetida. Å, det var så herlig å få henne hjem igjen! Huset ble seriøst et annet. Snart kom foreldra mine også, og vi spiste. Kjente at jeg hadde savna søstra mi!

Halv åtte dro jeg til Langevågkirka, hvor det var øving med Scala Brio, og gjennomgang av de sangene jeg skulle synge alene. Pianisten som skulle kompe meg var skikkelig flink, og jeg var strålende fornøyd. Begynte faktisk å glede meg!

Klokka ti begynte konserten. Jeg kan vel ikke si stort annet enn at et gikk fint. Jeg klarte å holde nervene under ganske bra kontroll, og gjorde ingen store tabber. Så filmen på lørdagen; det er vel så langt jeg har kommet.

Var utslitt da vi kom hjem, men måtte spise en av yndlingsrettene min, pastasalat! Det er så sykt godt det. La meg i ettida, og sovna tvert. Ikke en gang lydboka kunne holde meg våken.

Lørdagen ble jeg vekt klokka tolv, fortsatt litt trøtt. Det gikk fint da. Spiste frokost, og så dro jeg, Elisabeth og pappa for å hente juletre. Det er en årlig tradisjon det også. Jula er full av tradisjoner, dg det elsker jeg! Det er utrolig bratt å gå opp dit vi skulle hente det, men heldigvis ikke så overveldende langt. Juletre fant vi.

Det ble noen sløve timer etter det; mer spising og sånne ting. Litt over seks ble jeg henta av Sandra. Så dro jeg, Sandra, Marita, Birgitte og Camilla på Dolly for å spise pizza! Det var kjempekoselig. Grunnen til dette var å feire Sandra sin bursdag, som er 1. juledag! Etter Dolly gikk vi og kjøpte godteri(til tross for at vi egentlig hadde fått mer enn nok i oss), og halv ni satt vi i kinosalen, klare for å se "New Moon", andre film i Twilightserien. Jeg var visst i det sentimentale hjørnet, for ikke mindre enn fire ganger begynte tårene å renne! Likte den filmen jeg; den var både fin og trist på en gang.

Mora til Sandra var så snill å hente oss, og jeg, Sandra, Marita og Birgitte dro hjem til Sandra for å overnatte. Vi så "Hjemme alene"(jeg sovna nesten, haha), vi spiste enda litt mer godteri(selv om jeg var utrolig kvalm), og vi skravla. Sovna vel nærmere tre. Det var fantastisk!

Søndagen våkna vi klokka tolv, men det ble ikke frokost før nærmere ett. Ble henta i totida. Vi dro nesten rett bort til mormor, hvor det var den årlige "Mandel i grøten"-tradisjonen med hele slekta. Koselighet! Victoria, mitt skjønne søskenbarn, fikk mandelen.

Planen var kanskje en Moatur med Marte, men siden jeg ligger greit an med julegavene droppa vi det. I stedet ble det juletrepynting da vi kom hjem. Vi er visst litt tidlig ute, men det var koselig. Den tradisjonelle juleCD'en sto på i bakgrunnen, og treet lyste på første forsøk. Det kunne ikke blitt bedre!

Klokka åtte var det korøving med Inspire. Det var ei fin korøving, men var nok litt sliten, så det gjorde vondt å synge. Ikke et bra tegn akkurat!

I dag hadde vi kor i stedet for naturfag. Ganske så greit det egentlig! MD-koret skal synge på avslutninga i morgen. Skal møte klokka ti. Blir godt å sove lenger, og dessuten passer det perfekt med bussen!

I norsktimene så vi film; "Veien til Betlehem". I fritimen satt jeg sammen med Sandra, Marita og de folka der, og nå har vi matte. Vi går gjennom et Excelark som jeg ikke har tilgang til. Nå skal vi snart ha tysk; får igjen prøva og sånn. Håper det gikk bra! Tror vi får fri tidligere, så derfor går jeg av på Moa og møter Elisabeth der, så jeg slipper å vente så lenge på bussen hjem. Vet ikke om vi skal ha noe der, men.

I kveld skal jeg og Marte på kino. Endelig skal jeg få sett "Luftslottet som sprengtes#", siste bok i Millenniumtriologien! Jeg gleder meg sykt. I morgen er det avslutning på skolen, så skal jeg synge på avslutninga på jobben til pappa, og så er det selskap til Birgitte, som har bursdag i morgen! Gratulerer på forskudd, søta.

Lillejulaften blir nok, som i fjor, full av julegavepåskriving og utdeling, familiesosialisering, lesing osv. Men det kan jeg komme tilbake til, hvis jeg rekker å skrive før jeg drar. Både julaften, 1. og 2. juledag blir full av familiesosialisering. Jeg og Vebjørn må dessuten få øvd til 2. juledag, for da skal vi spille for hele slekta på mammas side. Jaja, det fikser vi sikkert.
O k, men da tror jeg bare at jeg ønsker folka ei riktig god jul, sånn i tilfelle jeg ikke får skrevet. Håper den svarer til forventningene. Nyt ferien av alle krefter! Jeg er glad i dere, mennesker. Husk at noen tenker på dere, uansett.

5 på tyskprøva. Det var det jeg håpa på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!