fredag 7. januar 2011

Fredag - Tilbake på skolebenken.

Eller; egentlig skolestolen. Deprimerende. Følte meg utbrent allerede før første time på tirsdag. God start? Eller ikke. Det var faktisk en særdeles dårlig start. Forsov meg (hadde stilt klokka feil), så brått hadde jeg ti minutter på å komme meg av gårde. Stress, men det gikk, på et vis.

Matte, geografi, tysk ... Ikke akkurat en god start på skoleuka. Jaja.

Onsdagen var en adskillelig bedre dag. Fikk trent i gymmen, og det gjorde godt etter all julematen. Ellers hadde jeg sangtime. Skal synge en sang som varer i seks minutter! Kun sang og cello. Blir kjempespennende og skummelt, men uansett hvordan det går, kan det vel ikke gå verre enn fjorårets sangtentamen? Jeg tviler sterkt. Vi hadde ikke norsk på onsdag, og fikk fri tidlig. Sånt lyser opp.

I går begynte vi med samspill igjen. Vi har nesten ikke hatt det i høst, siden vi jobba med Requiem. Kom på gruppe med Hans Fredrik, Kristin, Henriette, Simon og Birte. Vi har barokk som tema, og vi valgte en sang som heter "Now Is The Month Of Maying", eller noe sånt. Haha, utrolig morsom sang. Håper bare at vi klarer å gjennomføre den.

Torsdagn ble Sandra med meg hjem. Det var jammen på tide. Først stakk vi på Moa; spiste på Dolly og fikk kjøpt viktige ting som strikk og neglelakk. Etterpå dro vi hjem til meg, hvor vi leste Camilla Läckbergs (en av mine yndlingsforfattere, så er det sagt) bok; "Snøstorm og mandelduft". Selv om boka er utrolig spennende, var vi nok utrolig slitne, for vi sovna! Brått våkna jeg at det var helt stille. Jeg skjønte ingenting; haha. Heldigvis har man noe som kalles en tilbakespolingsfunksjon.

Ellers denne uka har jeg fått igjen tysktentamen (skuffende, har gått ned en karakter; og jeg som syns det aldri har gått så bra før), piano og besifringstentamen (6- på begge; jeg svever på ei sky!) og norsktentamen, som jeg også ble fornøyd med.

I dag har jeg ingen planer, men i morgen skal jeg både i familieselskap til søskenbarnet mitt, Andreas, som blir 11 i år i dag. Gratulerer! Desuten skal jeg, Ragna og Hans Fredrik omsider arrangere en Spillkveld. Gleder meg! Søndagen er det Ingvild som skal feires med bowling og pizza. Det blir kjempekoselig! Hun er den eneste i klassen som har fylt 18. 18 år! Sykt. Jeg føler meg ikke klar, ikke i det hele tatt. Skummelhetsprinsipp.

Neste uke blir hard. Mandag har vi samfunnsfagprøve. Tirsdag har vi gloseprøve i tysk. Torsdag har vi musikk i perspektivprøve, fredagen prøve i norsk og tyskframføring. Det er ikke akkurat sånn at jeg storgleder meg. I tillegg må jeg øve masse sang og forberede meg til samspill på torsdag.

Noe mer jeg burde fortelle? Jeg fikk endelig, omsider, snakka med Solveig-Marie, min alltid like genialistiske venninne. Det er evigheter siden sist vi har snakka. Ellers har jeg prata både med Ida, Isabel og massemasse med Alexander. Jeg savner min positive kjæreste så utrolig mye!

Håper du får en fin dag i dag. Nyt helga! Ta vare på deg selv og andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!