torsdag 20. januar 2011

Torsdag - Hvorfor jeg ikke liker januar.

Det er faktisk en rekke grunner til at jeg syns januar er den kjedeligste måneden i året, kanskje bortsett fra september. For det første er alt så utrolig grått, mørkt og trist. Dagene er lange og kalde. Måneden er lang, og vi har ingen ferier å se fram til. Veien er islagt, og alt tar så mye lengre tid på grunn av is, snø og dårlig vær. I tillegg begynner skolen igjen, etter en lang og deilig juleferie. Etter den første gjensynsgleden som jeg alltid føler når jeg ser vennene mine igjen, senker stresset seg sakte, men sikkert over oss. Skolen; hvor alle er superstressa fordi vi snart får karakterer (spesielt lærere), og der alle har planer om å bli så mye flinkere til andre termin. Jeg også vil selvfølgelig det, men samtidig har jeg alltid en følelse av at alle andre er så mye bedre i gang enn meg. Alle andre har tydeligvis fått kontroll nå, mens jeg ikke har det. Ulogiske tanker, kanskje, men slik føles det. Samtidig skal alt bli så sunt. Folk trener fem ganger i uka, spiser gulerøtter og tømmer godteskåla så og si for godt. Jeg vil også gjerne leve opp til dette sunnhetsidealet, men det er lettere sagt enn gjort. Frustrerende.
Som om ikke det er nok; begynner ikke hotel Cæsar før helt i slutten av januar! Det er nok det mest irriterende av alt, haha. Ok, jeg tar poenget. Det er nok ikke så synd på meg, sånn egentlig.
Det er jo selvfølgelig mye positivt med januar også! For eksempel har mange geniale folk bursdag. I går fylte min kjære Marita atten år. Den første i gjengen du vennen! Gratulerer med overstått!
På søndag har pappa bursdag. Tror ikke akkurat det blir en torslått feiring; heller familiemiddag og sånn. Blir koselig!

Neste uke blir travel. Tirsdagsmorgen, på sjuflytet faktisk, drar jeg til Oslo på det årlige klassetrinnskurset. Blir artig å treffe igjen folk! Det varer til fredag. Jeg kommer hjem klokka seks, og ti på sju tar jeg bussen fra Ålesund til Molde. Altså blir det rimelig knapt med tid, men det funker, med mindre flyet er forsinka så klart. I Molde er det NBfU region Midt som skal ha årsmøte. Der får jeg treffe Ida og mange andre kule folk igjen. Gleder meg!

Så, hva har skjedd? Ikke stort. Jobber med "The Crucifixion" og "Om kjærlighet" på sang for tiden. Artig. På samspill i dag fortsatte vi å jobbe med "Now Is The Month Of Maying". Neste gang skal sangen framføres, og da er jeg borte. Egentlig ganske dumt; nå som vi endelig har taket på den! Ellers går jeg glipp av både prøve og fremføring i musikk i perspektiv, og muligens ei tyskframføring. Ok, skal innrømme at jeg ikke er knust da ...
I dag er det faktisk ikke korps, så jeg burde vel prøve å få gjort unna litt. Uka etter den hektiske uka blir om mulig enda mer hektisk. Da har vi historieprøve på mandag, pluss fengselsbesøk i sosiologien. Tirsdag har vi matteprøve om statistikk. Fredagen i den uka skal jeg og Ragna være med på UKM. Jeg skal synge "My Funny Valentine" akkompagnert av Ragnas stødige pianospill. Hihi. Blir kjekt det! Lørdag til søndag drar vi på Jazzlogen. Hvis vi kommer med da. Håper det!

Ok, men tenkte bare å få skrevet litt. Nå skal jeg øve litt sang, tenkte jeg. Ha ei super helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!