mandag 3. januar 2011

Mandag - Nytt år, nye muligheter.

Hei!

Ante virkelig ikke hva jeg skulle kalle dette innlegget. Er i et merkelig humør. Rastløs, trøtt, trist, melankolsk, glad og spent på hva det nye året bringer. Har akkurat kjørt min kjære til flyplassen. Han var heldig. Han skulle ta fly til Oslo og deretter videre til Stavanger med SAS. Norwegianflyet som skulle til Oslo ca samtidig, var kansellert. Verden er tilfeldig. Hadde ikke blitt superskuffa om Alex måtte ha blitt lenger hos meg, skal jeg være helt ærlig; likevel er det jo en fordel å komme seg hjem så man slipper å betale ekstra osv.

Har hatt en fantastisk juleferie! Dagene har vært late, fulle av masse god mat, familie, og masse spilling. Julas spillslagere er garantert Monopol og Alias! Har dessuten lært Alex Amerikaner.

Ellers har vi også vært på kino sammen med Elisabeth og Helge. Vi så "Kongen av Bastøy", en trist og melankolsk, men også interessant film. Det er utrolig å tenke på at noe lignende faktisk har skjedd i virkeligheten. For de som lurer, handler det altså om et ungdomsopprør som skjedde på begynnelsen av 1900-tallet. Ungdommene var på en forbedringsanstalt, og ble ikke akkurat behandlet bra, for å si det mildt. Til slutt gjorde de opprør ...

Nyttårsaften tilbrakte vi hos Sandra, etter først å ha spist en herlig middag sammen med familien! Hos Sandra var også Birgitte, Camilla, Helene og Marita. Det var superkoselig! Som jeg har sagt tidligere; elsker jeg nyttårsaften. Er litt småredd for rakettene da; det har jeg alltid vært. Heldigvis hadde jeg mange som var villige til å passe på meg da klokka slo tolv. Det nye året kunne ikke begynt bedre. Det minner meg forresten på at jeg skal ønske alle dere som noen gang leser dette, et godt, nytt år! Håper det nye året gir deg mange gleder, spennende opplevelser og gode minner.

En oppsummering av året er vel kanskje på sin plass? Det er litt vanskelig. Det har skjedd så mye. Det har vært tungt til tider, det skal innrømmes. Det som står sterkest for meg, er tida i mai da farmor ble syk og døde fra oss. Det står klart og tydelig for meg, og det kommer det nok alltid til å gjøre. Begynnelsen av sommeren var heller ingen dans på roser, men det trenger jeg ikke skrive noe om nå, siden det har ordna seg. Det siste, ganske negative er at sangtentamen min i høst overhode ikke gikk slik jeg hadde håpa og øvd mot. Det er ikke noe å gjøre med.

Jeg har uten tvil opplevd mye fantastisk også! Megadeth-konserten i Kvinesdal sammen med Alexander må helt klart trekkes fram! Har hatt fantatsiske dager og kvelder med vennene mine, familien min og Alexaner. Å se Barbara i sommer, å sette opp Verdis requiem, sangoppdragene mine, besøket hos Isabel, hytteturen i Valldalen, kinobesøk, matlaging med Marte, mange, mange bøker jeg har fått gleden av å lese ... Jeg føler meg som et heldig menneske. Og jeg ser fram til mange flere ting! Har planer om Jazzlogen i sommer, jeg blir 18 år og det er det mange flere som blir også, og den 14. januar har jeg og Alexander vært sammen i to år! Dette er bare noen av de mange tingene jeg gleder meg til. Siden jeg har store planer om å blogge også i år, får du nok vite om det etter hvert.

Uff, dette ble så rotete at jeg vurderer å antipublisere. Men vet ikke om jeg noen gang vil klare å sortere livet mitt i ryddige lister. Opplevelser og inntrykk er så sammensatt og blir nærmest umulig å sette ord på. Jeg håper at du kan tilgi alt jeg har glemt, alt jeg ikke har sagt og alt som er framstilt på feil måte.

Ha det fint. Lykke til med den store omveltningen det er å gå fra total avslapning til en stressende, men forhåpentligvis også givende, hverdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!