mandag 10. januar 2011

Mandag - Trøtthet og stress er en dårlig kombinasjon.

Det er helt sant. Å være superstressa og trøtt samtidig fungerer dårlig. Man blir bare sittende og får ikke gjort noe som helst. Så blir man enda mer stressa av at man ikke har gjort noe, og den onde sirkelen er slutta.

Så, hvorfor er jeg stressa? Har prøve i dag, i morgen, torsdag og fredag. I tillegg kan jeg ikke stemma jeg skal synge på samspill på torsdag, jeg kan ikke sangteksten som bør kunnes til onsdag, og jeg lurer på om jeg noensinne kommer til å lære meg det. I tillegg til alt dette begynner alt det vanlige igjen denne uka; kornett/flygelhorntime i dag (jeg gleder meg faktisk!), og korps. Dessuten har jeg mange bøker jeg ikke har tid til å lese, men som er så spennende at jeg leser likevel. Sist, men ikke minst må jeg jo få snakka med og vært sammen med vennene mine! Jaja. Har forsåvidt hatt to ganske avslappende historietimer nå. Nå skal vi jobbe med undersøkelsen i sosiologi, noe som forsåvidt også er en kilde til stress. Jeg vil ha vinterferie! Den er bare så altfor lenge til.

Helga mi har i alle fall vært kjempefin! Det håper jeg din helg også har vært. Fredagen var jeg hjemme. Spiste lasagne, så NYtt på nytt med mine yndlingskomiker, Linn skåber og slappa av. Lørdagen var det familieselskap. Som vanlig var det så mye godt der at jeg kunne ha rulla hjem igjen. Kanskje ikke særlig smart, siden planen var hjemmelaga pizza den kvelden ...

Ragna og Hans Fredrik kom rundt ni, og vi gjennomførte vår første, og forhåpentligvis ikke siste, spillkveld. Med altfor mye pizza og godteri, pluss nøye utvalgte spill, skulle vi være godt rusta. Men tida flyr med gode venner, og den ble ganske mye før vi faktisk kom i gang med spill. Det ble Femkamp, som jeg måtte lære mine spillglade venner. En spillkveld uten å gjennomføre et eneste spill (vi rakk ikke å spille ferdig), må jo nesten være rekkord. Skjønt; hva gjør vel det? Vi laga adjektivfortelling, løste verdensproblem og hadde det kjempekoselig!

Søndag. Jeg gjorde ei matteoppgave. Jeg øvde litt kornett og sang, og jeg dro på bowling for å feire Ingvild. Vi var en gjeng på ti stykker. Jeg føler stor takknemlighetsgjeld til Kristina, som fiksa det slik at vi fikk ei bane med kanter. Vet dere hva? Jeg fikk andreplassen med 100 poeng! Fikk utrolig nok Strike også. Jeg bare kasta i vilden sky jeg. Etterpå dro vi på Peppes. Namnam! Vi holdt på med en ekstremt irriterende lek også ...

Avslutta søndagskvelden med en lang prat med min gitarspillende Alex.
Håper dere får ei fin uke! Nå slipper jeg i alle fall å stresse med å skrive blogginnlegg, hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!