søndag 3. juli 2011

Søndag - En smule reisefeber, tror jeg.

Hei kjære dere! Nok en uke har gått. Som tida flyr! Det slo meg i går at sommerferien kommer til å være over før vi aner det. Men, det er jo tross alt et godt tegn, ikke sant?

Nå begynner jeg å bli reiseklar. Det aller meste er pakka, iPoden er lada, og jeg går bare rundt i huset uten å ane hva jeg skal ta meg til. Det var derfor jeg bestemte meg for å skrive et blogginnlegg, i håp om å slå i hel et par minutter. Har imidlertid ikke stort å fortelle, og det demper jo en smule på inspirasjonen. Fredag skjeddde det så godt som ingenting; spiste middag sammen med mamma, pappa, Elisabeth og Helge, og så spilte vi Besserwisser. Jeg var på lag med foreldra mine, og utrolig nok vant vi! Det tror jeg nesten aldri har skjedd før, for både Elisabeth og Helge er kunnskapsrike personer som har spilt mye spill opp igjennom åra. Dette spillet var forresten en bursdagsgave fra Helge! Det ligner litt på geni, men har en litt ny vri. Takk til Audun som introduserte meg for det!

Lørdagen dro jeg og Elisabeth for å ta sol, i et desperat forsøk på å skrape sammen litt underlag før jeg drar. (Ja, jeg er faktisk i Syden i morgen; det er uvirkelig!). Det var utrolig deilig å ta sol. Sola snakka til og med til meg, og den spilte musikk. Hihi, søtt! Dro en liten tur på Moa etter det, for å kjøpe en shorts og litt sånne ting, før vi dro hjem for å sole oss litt til. Ja, omsider kom nemlig den ekte sola fram! Herlig! Klokka tre dro vi i familieselskap for å feire Liv, og med pastasalat og en himmelsk sjokoladekake, kunne jeg ikke bedt om bedre mat.

Kvelden ble en Søsterkveld; jeg og Elisabeth kjørte Helge til byen, gikk rundt Valen, spiste landgang og så, av alle ting, så vi "To på rømmen". Jeg elsker de søte Disneyfilmene, og denne klarte nesten å fremkalle tårene hos meg. Dessuten så vi fire episoder av "Hjerte til hjerte", og lo så vi grein! Linn Skåber kan virkelig få meg til å rive meg i håret noen ganger.

I dag har jeg sovet lenge, pakka, lasta inn lydbøker og ellers ikke gjort så mye. Ragna kommer en liten tur; vi vurderer en Søndagstur, faktisk, og ellers tror jeg farfar skulle stikke innom! Rundt ni kjører vi mot Gardermoen. Blir ei lang natt, så håper jeg får sove i bilen.

Jeg gleder meg ellers utrolig mye til å lese. Har med både krim, kjærlighetsbøker og fantasy, så tror jeg skal få nok å lese. Blant bøkene jeg har på agendaen er "Tysteren", "Skodronningen", "Menneskefluene", "Tuneller av blod" og bok fem og seks av Demonata-serien. Jeg tror i alle fall jeg har med nok bøker!

Nå kommer jeg ikke på stort mer å skrive om, så jeg ønsker alle ei fortryllende uke!

Nyt livet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!