tirsdag 12. juli 2011

Tirsdag - Kypros er fantastisk.

Ja, det er virkelig det. Kypros er et nydelig feriested. Med klar sjø (så godt som fri for tare, som er noe av det verste jeg vet), vakker sandstrand, en skyfri himmel, fine hoteller og god mat, har jeg absolutt ingenting å klage på! Har vært så heldig å få tilbringe ei uke av sommerferien der, sammen med foreldra mine. Dagene har vært late, beleste, Coladrikkende og ekstremt koselige! Jeg trenger ikke gi en oppdatering av hver dag, for dagene sklir inn i hverandre, og jeg har vanskelig for å huske hva som skjedde når. Jeg har i alle fall blitt litt brun! Har aldri vært i Syden bare ei uke før, og var redd for at jeg ikke kom til å få noe farge, men heldigvis har jeg arvet foreldrene mine sin hud, som blir rimelig fort brun. I går skjedde det imidlertid noe veldig trist. En militærbase på Kypros eksploderte, og så vidt jeg vet, var det minst tolv mennesker som døde og flere som ble såret. Vi merket ikke mer til eksplosjonen enn at Air conditionen koplet seg ut; dette fordi en av de viktigste strømkildene i landet brøt sammen. Jeg føler med alle de berørte, og alle som har mistet sine kjære!

Gårsdagen brukte vi stort sett til reising. Flyet vårt var helt i rute, og alt gikk egentlig knirkefritt. Vi kjørte hjem fra Gardermoen, med kun et lite stopp på en bensinstasjonen. Der kjøpte vi oss hamburgere på 160 gram, og vaglet oss på krakker inne på bensinstasjonen. Må innrømme at jeg følte meg rimelig harry, men er man på ferie, så er man ferie, ikke sant?

Kom ikke hjem før nærmere tre i natt, men likevel våkna jeg faktisk klokka ni i dag! Sto opp ti, og nå har jeg pakka ut og oppdatert meg på Facebook. Ikke overraskende hadde det skjedd svært lite der. I dag har jeg egentlig ingen planer; nyter å være hjemme igjen! Skal snakke med Isabel og Ida, noe jeg gleder meg veldig til! Ellers får vi se hva som skjer. I morgen skal jeg finne på noe med Sandra, og på filmkveld til Ragna, og på torsdag skal jeg se Harry Potter og Dødstalismanene, del 2. Den siste filmen! Jeg både gruer og gleder meg veldig! Gruer meg fordi det blir så uendelig trist at det er over; gleder meg fordi jeg har store forhåpninger til denne filmen!

Ellers ser resten av sommeren for meg svært lys ut. Drar til Molde på lørdag, for å delta på jazzfeistavelen i ei uke. Må begynne å øve! Begynner å bli nervøs jeg ... Aner jo ikke hvordan det blir. Skal være hjemme søndagen etter festivalen, men mandagen drar jeg til Oslo for å besøke min kjære Ida som jobber der en måned! Isabel kommer også, så jeg ser virkelig fram til det. Kommer hjem torsdag, og dagen etter kommer Alex! Han blir der til 11. august, så jeg har virkelig mye fint å se frem til!

Siden jeg også denne Sydenturen har lest mye, skal jeg gi dere en liten liste over gode bøker:

Anna Davis: "Skodronningen". Dette er en ganske bra bok. Jeg er ikke overveldet, men den funker fint! Handlingen er lagt til Paris i 1920-årene, og vi får møte skobesatte Genevive og mannen hennes Robert som sliter med ekteskapet, utroskap og løgner.
Marian Keyes: "Lucy Sulivan skal gifte seg". Dette var ei herlig bok! Lucy, jeg-fortelleren, får vite av en spåkone at hun skal gifte seg innen et og et halvt år. Hun møter flere ulike menn, har en rekke sprø venninner og opplever både mye fint og mange skuffelser. Jeg var i alle fall oppslukt!
Jan-Erik Fjell: "Tysteren". Dette er en spennende krimbok, som innheholder politiarbeid, pokerspill og mange interessante historier fra mafians miljø i USA.
Darren Shan: "Blodbeist". Dette er den femte boka i Demonataserien. Jeg vil selvfølgelig anbefale dere å lese de fire første bøkene først, men den femte boka er en av de beste i serien så langt, synes jeg!
Victoria Hislop: "Hjemkomsten". Etter å ha lest Øya og funnet ut hvor bra den var, gledet meg meg veldig til å lese den neste boka. Jeg er ikke ferdig med den ennå, men den har virkelig ikke skuffet meg så langt! Vi blir dratt in i en spennende historie om den spanske borgerkrigen, en krig jeg vet altfor lite om, så jeg er oppslukt.

Det var disse bøkene jeg kom på å skrive om sånn i farten. Nå slutter jeg av, og ønsker alle en flott ferie videre! Sol sol, kom igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!