lørdag 26. november 2011

Lørdag - En liten oppdatering fra mitt kaotiske liv.

Heihei!
Da er det vel på tide med et lite innlegg i NataliesVerden igjen; så folk vet hva som skjer! Nå sitter jeg her ganske så utslitt og skriver. Skal spise middag med familien i dag, og ellers lese "Sofies verden". Har ikke lest den før, og jeg fant ut at det er en klassiker som jeg bare må finne ut om jeg liker eller ikke! I dag har jeg vært på øving med Musikk, dans drama (MDD) til Cabaret! Det gikk utrolig fort faktisk, og det var jo første gang vi fikk se det hele i en sammenheng. Vi tok 1. akt i dag, og så tar vi 2. akt i morgen. Jeg dro nesten rett videre til Langevågkirka, hvor Volda mannskor skulle ha konsert. Her sang jeg tre sanger, og akkompagnerte (fancy ord) Birgitte på tre. Det var ikke så mange folk der, men det var en fin og stemningsfull konsert som ikke varte for lenge!

I går skjedde det også utrolig mye. Først hadde vi norsktentamen, hvor jeg tolka og sammenligna to dikt. Det var den letteste oppgava på oppgavesettet tror jeg, og det sier vel sitt? Etterpå hadde jeg sangtime. Hadde ikke øvd så mye på tentamenssangene i det siste, og det har aldri gått så bra å synge dem før. Har flere ganger vurdert å slutte å øve; haha. Så satt jeg, Ragna, Hans Fredrik, Bendik, Bror oh Olav på Høgskolen. Kommer til å savne den kantina der!

Senere på dagen bar det av sted til julebord. Var veldig koselig å synge der; det virka som om de satte pris på det! Da jeg kom hjem var det også fullt liv. Søskenbarna mine, Emma, Liv og Benedicte, var på besøk, så det gikk i ett. I sjutida kom Ragna bort, snart fulgte de andre gjestene på; Rebekka, Jostein og Hans Fredrik! Det var tidenes kveld! Storkoste meg. Vi så selvfølgelig Idol, og Jenny gikk nok en gang videre! Fire igjen! Vi spilte dessuten Alias og kort, spiste pizza, fortalte historier, slukna på gulvet, framførte sanger ... Det ble seint i natt, men det var det verdt! Tåler litt trøtthet.

Er det ellers noe viktig som har skjedd denne uka? Hmm ... Jeg har kjøpt mange julegaver! Jeg og Marte følte plutselig for å være skikkelig effektive på onsdag. Det føltes herlig å få begynt! Tirsdagen var også en flott dag. Var på restaurant sammen med mamma, Elisabeth, Helge, Laila, som da er Helges mor, og søstra til Helge og kjæresten henens, Hanne og Martin. Etter middagen; jeg spiste nydelige kyllingfahitas, gikk vi på Kurt Nilsen-konsert! Min første julekonsert i år skuffet ikke. Noe av det beste av alt var også å høre Christel Alsos, som var med på konserten. Jeg har nesten aldri i mitt liv høre noen synge så rent, vakkert og med så stor innlevelse. Jeg bøyer meg i støvet for de to flotte vokalistene!

Nå må jeg nesten gå å øve til Cabaret, og så spise, så vi snakkes! Jeg skriver mer en annen dag. Håper du får ei fortsatt fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!