lørdag 5. november 2011

Lørdag - Hjemme fra en vakker tur.

Heihei!

Jeg må bare skrive litt, for er ganske full av følelser akkurat nå. Er utrolig glad og fornøyd med en herlig tur til Oslo! Vi dro i går og kom hjem nå i kveld; likevel føles det ut som om vi har vært borte så utrolig lenge. Det har jo vært planlagt en god stund nå, og hele turen har vi sovet minst mulig og prata, ledd og opplevd så mye! Tusen takk for en herlig tur, Ragna, Hans Fredrik, Rebekka og Jostein! Tomheten har slått litt innover meg nå da. Det er nok fordi jeg er lei for at det er over, og fordi jeg i morgen må begynne på igjen med øving, lekser og andre kjedelige ting. Dessuten er jeg, naturllig nok, ganske så trøtt! En god natts søvn vil nok hjelpe på!

Vi reiste fra Moa ca kvart over fem i går tidlig. Rebekka kjørte til Åndalsnes, og det var en rimelig trøtt tur. Glad jeg slapp å kjøre! Fra Åndalsnes til Oslo skulle vi ta tog. Jeg har aldri tatt tog før (i alle fall ikke et langdistanssetog), så det var spennende! Det gikk faktisk utrolig fort. Vi diskuterte og prata om alt mulig egentlig; alt fra rettslære til lærere til ... Ja, jeg husker ikke alt! Vi fikk til og med en medpassasjer til å bli engasjert i samtalene våre! Haha.

Vi kom fram til Fjellhammar rundt halv tre, hvor vi skulle bo hos tanta til Rebekka. For en koselig familie! Vi følte oss helt hjemme og velkomne med en gang, og det virka ikke som om det var noe problem at vi plutselig var fem ekstra. Og for en luksus! Plutselig ble taco satt fremfor oss. Det smakte nydelig, da vi jo i grunn ikke hadde spist siden frokost halv fem! Dessuten måtte vi jo lage plakat til Jenny. Å lage plakater og å fargelegge er ikke min sterkeste side, så jeg følte meg ganske unyttig der jeg satt. Veide heldigvis opp for dette med å bære plakaten rundt i Oslo etterpå! Hehe.

Omsider var tida inne for å dra til Idol for å se på utrolig flinke talenter, og da spesielt Jenny! Før sendinga begynte, fikk vi leksjon i hvordan vi skulle klappe og le. Haha, utrolig rart!

Syns deltagerne var utrolig dyktige (naturlig nok siden de har kommet så langt), men Jenny gjorde også denne gangen noe helt spesielt, og det sier jeg ikke bare fordi jeg går i klassen hennes! Stolthet! Vi håper og tror på at vi skal kunne reise til finalen 16. desember for å heie på henne!

Etter Idol rusla vi rundt i byen og kosa oss, før vi dro hjem for å spille Alias, lage historier, være sosiale ... Det var kjempekoselig! Kom ikke i seng før nærmere halv fem (med andre ord hadde vi døgna!), men var merkelig nok ikke trøtt med en gang. Måtte ligge ei stund før trøttheten sank inn. Sov faktisk ikke så godt heller; var nok redd for å forsove meg! Det gjorde vi heldigvis ikke, og vi fikk tid til en tur i sentrum før vi satte oss på toget på vei hjem. Også denne togturen har vært utrolig morsom og innholdsrik! Vi har holdt på med en haug leker, spilt spill og spist (det er utrolig hva man putter i seg når man kjeder seg; fersken-iste er forresten utrolig herlig!). Tida fløy, med andre ord!

Nå har jeg kommet trygt hjem, og skal ikke gjøre annet enn å pakke ut og å slappe av. I morgen må jeg gjøre ferdig ei framføring i MIP, øve, og så kommer kanskje Ragna og noen til på besøk! Skal dessuten lage taco. Når jeg er hjemme alene, må jeg lage meg noe god mat!

Heia Ålesund i morgen! Jeg gleder meg til vi vinner!

Jeg har ikke stort mer å skrive om, jeg. Tror ikke det har skjedd noe nevneverdig resten av denne uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!