mandag 31. oktober 2011

Mandag - Tida flyr som aldri før.

Heihei!

Fant ut i sted at det er siste dag i oktober! Det er helt uvirkelig. Når det er november; da er det jo snart desember, og når det er desember; da er det jo snart jul! Det betyr at jeg må begynne på julegavene! iJa, jeg har faktisk skikkelig julefølelse. Vi skal begynne å øve til julenatinéen på Ekko på torsdag, og dessuten har vi hatt tentamen i dag. Norsk, hvoedmål. Det er jo det vi pleier å ha rett før jul, men de hadde bestemt seg for å ha det tidligere i år! Vi fikk eksamensoppgaver, noe som jo er bra, så vi kan finne ut va vi trenger å øve på. Det som ikke er så bra, er at norskoppgavene er så kjedelige! Alle inneholdt tekstvedlegg og sammenligningsoppgaver. Hvor blir det av den kreative prosessen vår? Jeg vil så gjerne dikte, være kreativ, bruke meg selv og erfaringene mine. Men, den gang ei. Jeg savner tentamen på ungdomsskolen jeg!

Å, jeg gleder meg sånn! Vi drar virkelig til Oslo på fredag, for å se på Jenny! Hun kom nok en gang gjennom Idolfinala med glans på fredag! Er stolt jeg! Nå er hun blant de åtte beste.

I går øvde jeg sammen med Ragna, og så sang jeg på en musikkafé. Det gikk ganske greit det, men gårsdagens høydepunkt var definitivt konserten i Spjelkavikkirka, en konsert jeg heldigvis tok meg tid til å gå på! Symfoniorkestret spilte, og med seg hadde de tre unge solister, alle tre fra musikklinja hvor jeg går: Hallvard, en utrolig flink cellist som går i andre som jeg spilte sammen med på tentamen i fjor, og mine to klassekamerater; Henriette (sang) og Sivert (piano)! Det var bare helt eventyrlig! De fikk stående applaus eterpå, og jeg var nesten på gråten, så stolt var jeg av å gå i klasse med sånne folk. Skal rett hjem å øve, tenkte jeg!

Lørdagen var jeg hos min kjære Sandra! Kledde meg ut som heks, haha! Vi så en skrekkfilm, som jeg ble ganske så redd av. Etterpå fikk jeg vite at det var en barnefilm! Hva? Det hadde jeg aldri trodd, haha! Uansett; det var kjempeskummelt å komme hjem til et tomt hus. Vinden hylte og dører smalt. Hjelp!

Sist, men ikke minst må jeg nevne fredagen, kursets siste dag. Det var så sentimentalt! Kurslederne, som noen av oss har kjent helt siden vi var barnehageunger, ønska oss lykke til i livet og var helt på gråten. Nå skal vi aldri mer på Tambartun på kurs! Tristhet! Håper i alle fall at jeg ser de jeg var på kurs sammen med, igjen. Men, det får jeg til!

Nå skal jeg på korps. Skal spille "Domen" i dag, tror jeg i alle fall. En av grunnene til at jeg fikk flygelhornet mitt i utgangspunktet! Så spennende!

Håper du får ei flott uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!