onsdag 26. oktober 2011

Torsdag - En liten underveisoppdatering.

Heihei!

Nå sitter jeg på rommet som jeg deler med Solveig-Marie. Vi har fritids og oppdaterer oss på verden, og snart setter vi kursen for Trondheim sentrum, hvor vi skal gå på kafé og på en konsert. Har aldri hørt om bandet vi skal se før, men satser på at det blir kjekt! Alltid interessant å opleve noe man ikke aner hva er.

Så, hva har vi egentlig gjort? Faktisk ganske mye kjekt. Mandagen skjedde det ikke stort; vi ankom, fikk litt orientering om kurset, og ellers var det bare å være sosial og skravle med geniale fokl! De som er her, i tillegg til meg og Solveig-Marie, er Hosein, Aleksander, Mikal, Andrés og Erlend. En koselig gjeng!

Tirsdagen hadde vi en tur til Melhus på programmet. Vi spiste på kafé, og så gikk vi rundt på senteret. Kjøpte meg ei skjorte og en tights. Vi måtte gjøre det helt selv; det vil si at vi ikke fikk ha med ledsager inn. Jeg fikk utrolig god hjelp; må innrømme at jeg var litt skeptisk. Noen helt ukjente folk skulle liksom hjelpe meg med å finne klær? De ante jo ikke noe om stilen min eller noe. Men det hjalp da hun sa hvilke klær jeg ikke kledde også. Da fikk jeg større tillit til henne. Og hun var så hyggelig at det var umulig å tro noe annet enn at hun ville mitt beste!

Jeg fant ut hvor utrolig upraktisk det er at det ikke er tale på alle minibanker. Kortautomaten på den ene butikken virka nemlig ikke, og det vil si at jeg måtte gå i minibanken. Jeg hadde jo med Berit, som kunne hjelpe meg, men tenk om jeg hadde vært alene? Det hadde vært upraktisk å måtte gå inn i en matbutikk og kjøpe en liten vare for å kunne ta ut 1000 kr, for eksempel.

Ellers; i dag har vi egentlig bare oppsummert, og hatt ei lang gymøkt. Det hadde jeg godt av, kjente jeg! Tror nok at det blir gangsperre i morgen.

Ellers; en utrolig god nyhet! Eller; egentlig mange. Neste helg drar jeg sammen med fire fantastiske mennesker, nemlig Ragna, Hans Fredrik, Rebekka og Jostein. Vi tar tog ned på fredagen, koser oss i Oslo og ser på Jenny på idol! Vi gleder oss! Vi drar opp igjen lørdagen. Vi skal bo hos tanta til Rebekka, så det blir en strålende tur og ikke så dyr heller!

Helga etter drar jeg på høstkurs med NBfU, og helga etter det kommer Alex! Han fant superbillige billetter, så da slo vi til. Helga etter det skal vi ha Cabaretøvingshelg, og Ragna og Hans Fredrik har bursdag! Helga etter det er det julenatiné ... Og så er det vel snart jul? De går i ett, med andre ord! Men, det likes. Denne helga skjer det ikke så mye. Skal til Sandra på lørdagskvelden, og så har jeg et sangoppdrag på søndag.

Nå tror jeg at jeg stikker; eller, vi må stikke, for vi skal til byen. Vi snakkes!

Rakk ikke å publisere før torsdag jeg. Men siden jeg lagra det i utkast, står det onsdag over. Please forgive me. Men da rekker jeg å fortelle om den genialistiske byturen! Fikk kjøpt ei ny parfyme; Escadas "Absolutely Me". Å, den var fantastisk! Kjøpte meg dessuten godteri i Sjokoladebutikken! For en lykke! Dessuten spiste vi på Mormors stuer; en utrolig koselig kafé. Calzone og solskinnsboller! Etterpå var vi på konsert. Cortina var oppvarmingsband, og Larkin Poe var hovudbandet. De var utrolig flinke. Jeg ble så inspirert! For noen stemmer!

I dag har vi hatt hybelsamtaler (jeg gruer meg til å flytte), og steikt biff. Den ble faktisk ikke så ille. Skal bli spennende å se om jeg får det til hjemme.

Ok, men da tror jeg at jeg stikker. Den siste kvelden må kurs, noensinne, må jo nytes! Vemodig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!