lørdag 22. oktober 2011

Lørdag - Antileksehelg.

Heihei!

Ja, gjett om det nytes! Denne helga skal jeg ikke gjøre noen lekser. Vi har nesten ingen for tida. Det er helt utrolig hvor stor forskjell det er på det andre og tredje året. I fjor hadde vi minimum to prøver i uka; i år kan jeg nesten telle på ei hånd hvor mange prøver og innleveringer vi har hatt. Det er nesten slik at man tenker: Hva skal jeg gjøre nå, jeg som ikke har lekser? Misforstå meg rett; selvfølgelig er det utrolig deilig også!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra et utrolig koselig besøk hos morfar. Tok med en kakeboks til ham, for har fremdeles masse igjen! Tror heldigvis han likte dem. De er veldig mektige da. Jeg klarer bare å spise en om gangen, men da varer de jo lenger for så vidt! Nå venter jeg på at Sandra skal komme. Hun skal overnatte, noe jeg gleder meg utrolig mye til! Er så altfor lenge siden. Vi skal bruke kvelden på å lage kyllingfahitas, spise kyllingfahitas (nei, vi skal kaste den), bli kvalme av alt godteriet vi skal stappe i oss, synge, le ... Sånne ting. Det blir altså en ganske innholdsrik dag i dag. Ragna har nemlig også vært her i dag, og vi har øvd til julenatiné. Følte at vi kom oss et stykke videre i dag, faktisk!

Gårsdagen var en familiekveld. Måtte jo selvfølgelig se Idol, og Jenny gjorde en strålende innsats som alltid! Dessuten hadde jeg en lang prat med Mirra i går. Artig! Til middag hadde vi nachos, og noen fancy pizzaer laget av tacolefser som Elisabeth klarer å trylle fram av ingenting. Skjønner ikke hvordan hun klarer det!

Skoledagen i går var skikkelig sløv. Først hadde vi historie, hvor folk skulle ta igjen prøva. Vi andre fikk gjøre ei innlevering som vi skal levere om noen uker. Jeg gjorde min så og si ferdig, så det var herlig. Så hadde vi to lange timer rettslære, før vi ikke hadde flere timer den dagen. Siden folk skulle ta norskstilen som vi andre hadde skrevet på tirsdagen (fikk 6, noe som varmet), fikk vi fri, og da fikk vi også fri i religionstimen. Likevel måtte vi vente til halv to for å ta bussen, så vi satt og hang i gangen. Alltid kjekt det! Da klokka nærma seg halv to, fikk vi høre at det skulle være en konsert på musikkskolen med en trio bestående av bass, piano og trompet. Jeg, Ragna, Ellisiv og Hans Fredrik bestemte oss for å gå. Når vi kan få se en gratis konsert med profesjonelle musikere, følte vi at vi burde benytte oss av det! Og jeg angrer ikke. Det var utrolig kult, behagelig og inspirerende å høre på. Det var forresten utrolig fint å være i Storsalen igjen. Har savna det. Vi var der så mye i fjor, men i år har vi omtrent ikke vært der. Jeg savner egentlig vanlig samspill og kor jeg, men alle de timene blir brukt på storproduksjonen, Cabaret. Forståelig, men litt kjipt likevel. Etterpå gikk vi på Høgskolen og satt der ei stund. Vi hadde egentlig en utrolig fin samtale, som i alle fall gjorde meg godt!

Ellers, hva har skjedd? Jo, jeg har faktisk begynt i Ekko nå. De har øving på torsdager nå, og da fant jeg ut at jeg kunne begynne. Vi har en flink dirigent som jeg lærer mye av, og jeg syns de er flinke til å spille. Særlig ble jeg glad i stykket "Epilog"; det var kjempefint! Det minner meg forresten på noe. I avisa presterte de å skrive at jeg både "spilte piano, sang og spilte horn". Ved siden av meg var det et bilde av meg som spilte kornett.

Nå kommer Sandra, så jeg må stikke! Håper du får en flott kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!