tirsdag 11. oktober 2011

Tirsdag - Her trengs det litt utfylling.

Hei!

Jeg fant ut at jeg ikke hadde skrevet blogg for første helga i høstferien! Og det var ei ganske fancy helg. Fredagen er det ikke stort å si om; jeg så Idol, og slappa av med familien. Lørdagsmorgen dro jeg og Ragna til byen for å være med på noe vi egentlig ikke visste hva var. Alt vi visste var at det skulle være en parade, og at vi skulle øve til den. Så vi hadde med instrumente våre da! Da vi kom fram, møtte vi heldigvis Hans Fredrik, som hadde fått oss inn i hele greia i utgangspunktet. Det viste seg at vi skulle spille sammen med en del korpsfolk. De hadde fått noter for lenge siden; vi fikk dem der og da, og skulle spille dem om en halv time. Heldigvis hadde jeg hørt sangene før, så innlæringa gikk fint. Så gikk vi i parade gjennom byen, for å reklamere for Ungjazz-festivalen som ble arrangert i Ålesund den helga. Det var absolutt verdt å stå opp tidlig for dette, for vi fikk Festivalpass så vi kunne kmome inn på alt den lørdagen! Vi tenkte at det måtte vi benytte oss av, så vi gikk først og hørte på en konsert av et band vi også så i Molde. Etterpå spiste vi lunsj på Big Bite, og så gikk vi på Jazz og lyrikk-konsert. Det var en som spilte piano, og en som leste dikt. Det var egentlig utrolig fint. Gripende og melankolsk.

Etterpå dro vi hjem en tur, for å skifte, spise og sånne ting. Rundt halv sju tok jeg og Ragna bussen til byen igjen (den morsomste bussturen jeg har hatt på lenge!). I byen gikk vi til Teaterkaféen i øsende regn. Der var det en del konserter som var forsinket, grunnet flyforsinkelse, men vi fikk med oss et par. Spesiell og spennende musikk, kan man vel si! Nå har jeg glemt hva banda heter da, typisk nok ...

Søndagen gikk jeg og Ragna vår obligatoriske Søndagstur, og begfynte å øve på julesanger! Vi skal synge på julenatiné i desember, og vet hvor fort tida går. Etterpå dro jeg til Marte, hvor vi laga fruktsalat og rundstykker. Da jeg kom hjem, hadde mamma bakt eplekake, og vi hadde besøk av mine tre snille besteforeldre. Kvelden ble avslutta med taco sammen med familien! Vi hadde jo bestemt oss for å ha det, så det skulle vi. For en dag!

Da har jeg dokumentert noen viktige hendelser. Gårsdagen var lang. Den begynte utrolig trist. Hele skolen hadde minnestund for en som døde i ei båtulykke rett før høstferien. Han gikk i andreklasse. Selv om jeg ikke kjente ham, ble jeg dypt grepet likevel, i likhet med alle andre. Jeg tenker på alle de berørte, og skulle ønske jeg kunne gjøre mer!

Både i morgen og torsdag har jeg spilleoppdrag, og torsdag MIP-prøve og fredag historieprøve. Så tror jeg skal gjøre noe fornuftig i stedet for å skrive blogg. Hehe. Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!