lørdag 17. desember 2011

Lørdag - Overveldet av alt.

Gratulerer til fantastiske Jenny! Jeg er så stolt av deg! seieren var så velfortjent! Jeg finner ikke ord! Ikke fritt for at tårene sto i øynene mine i går!

Ja, dette innlegget kunne ikke åpnet på noen annen måte. Jeg har akkurat kommet hjem fra en super Oslotur. Jeg dro dit på torsdagskvelden sammen med Ragna, Hans Fredrik, Rebekka og Jostein. Vi som var i Oslo i november, hadde nemlig bestemt oss for å gjenta suksessen. Det er jo heller ikke hver gang at noen i klassen din kommer til Idol-finalen! Torsdagskvelden var vi, logisk nok, utslitte, og vi sov i over tolv timer! Tror vi trengte det. Etter en deilig frokost satte vi kursen for byen og Nationalgalleriet og Operaen. Må innrømme at Nationalgalleriet ikke var det mest spennende jeg har opplevd ... Så var det tid for calzone på restaurant, før vi kom over en enorm godtebutikk! Jeg var i himmelen! Gjett om vi kjøpte godteri!
Brått var klokka blitt så mye at det var på tide å skynde seg for å rekke Idol-finalen! Og for en kveld! Jeg var så rørt; hadde frysninger over hele kroppen. Finalistene leverte sitt beste, og vår kjære Jenny vant! Hun vant virkelig! Det er så herlig! Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si. Gleder meg til å høre alt Jenny kommer til å produsere!

Vi dro hjem til "Tante" Lene etterpå, hvor vi satt og babla i mange timer. Rundt fire fant vi ut at vi skulle legge oss. Det ble ikke mye søvn, for halv sju måtte vi opp igjen for å reise til Gardermoen og ta fly hjem igjen. Dagen starta desverre ikke så bra; vi forsov oss en smule, jeg datt ned trappa på grunn av all isen, og diverse andre småting, men det gikk fint!

Jeg er egentlig kjempetrøtt, og vurderer å gå å legge meg. Særlig siden det blir en sein kveld i dag, da jeg skal spille på julenatiné med Ekko. Gleder meg; det er en sånn fin tradisjon!

Utrolig nok har det faktisk skjedd masse annet også; som om ikke dette var nok! Onsdagen arrangerte nemlig klassa en julekonsert i Spjelkavik kyrkje. Vi var egentlig ganske spente, for dette var noe nytt vi ikke haddee prøvd før. Tenk om vi gikk i underskudd? Men neida; det gikk overraskende bra! Det kom mange folk, og konserten varte akkurat passe lenge. Vi hadde nesten bare akkustiske nummer, så det var minimalt med rigging. Og som alltid leverte klassen, og spilte og sang nydelig! Tror alle hadde en god følelse etter dette. Etter konserter pleier vi jo å være utslitte, og det var vi også denne gangen. Det hjalp imidlertid ikke, for vi skulle bake pepperkakehus! Til Emblem bedehus gikk turen, og der tilbrakte vi natta med å kjevle, pynte, lage film (som også er tradisjon) og skravle. Gøy at vi kunne gjøre noe så annerledes og sosialt! Jeg vet ikke hvor vi henta energien fra, men, vi kom oss da på skolen. Skjønt; vi fikk heldigvis fri de fire første timene, så vi rakk å rydde og vaske! Cabaret-øving fulgte på. Både TV2 og Sunnmørsposten tok turen innom, så det ble ikke så mye øving. Etterpå gikk vi ned på kulturskolen for å ha Pepperkakehusknuseseremoni! Digget det. Hjem igjen bar det, hvor det var pakking og dusjing, før vi dro til flyplassen ... Og så vet du resten!

Nå skal jeg legge meg, drømme om orddelingsfeil og Facebook-statuser og pastasalat! Pluss NonStop.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!