onsdag 21. desember 2011

Onsdag - Jeg elsker at det er juleferie.

Heihei alle sammen!

Det er helt uvirkelig at det er juleferie! Men, jeg begynte å skjønne det da jeg kunne sove til tolv i dag! Det gjorde virkelig godt! I dag skal huset vaskes, og juletreet skal pyntes. Gleder meg sånn! Julemusikk står på så godt som hele tiden, og alle er i skikkelig godt humør. I morgen får jeg forhåpentligvis gjort ferdig alle julegavene også, og da kan jeg virkelig puste ut! Har heldigvis ikke så mange igjen.

I det siste har det skjedd utrolig mye gøy. Ingen stressende skole og overveldende leksemengder! Etter en vellykket julenatiné lørdagskveld, kunne jeg fornøyd konstatere at jeg hadde kommet meg gjennom alle mine plikter! Dro hjem og fikk servert taco av Elisabeth og Helge! Taco klokka tolv om kvelden kommer aldri ubeleilig. Skulle egentlig se "Hjelp! Jeg er i filmbransjen" sammen med dem, men jeg sovna. Litt kjipt, men det var vel nødvendig. Søndagen fikk jeg endelig tatt en tur ut til Sandra. Det var så altfor lenge siden vi hadde snakka sammen! På kvelden så jeg at håndballjentene tok gull, og la meg også tidlig den dagen.

Mandagen var både en veldig fin, og ganske slitsom dag. Fikk sove litt lenger enn vanlig, for skulle til tannlegen klokka ni. Det gikk helt fint; borra det lille hullet jeg hadde. Tok bedøvelse, så en del av leppa mi var helt vissen. Litt morsomt, egentlig. Jeg og mamma hadde satt av denne dagen for å fikse ulike ting, så vi dro videre til byen og politistasjonen hvor jeg skulle få nytt pass. Drar jo til London med klassen i februar! Det gikk stort sett greit, men det at jeg ikke skriver for hånd, gjorde saken litt komplisert. Vi kom da fram til en løsning til slutt. Så bar det videre til banken, hvor jeg skulle få meg nytt visakort. Ironisk nok trengte jeg passet mitt; det jeg akkurat hadde makulert. Også det gikk i orden likevel. Jeg fikk heldigvis også tatt et nytt bilde! Det gamle bildet har jeg for eksempel fått kommentarer for på utesteder hvor de tror det er en falsk leg. Dessuten så jeg skikkelig sur ut, så jeg gleder meg til det nye kommer!

Man blir ganske sliten av å være på sånne kontorer; i alle fall ble jeg det. Når man møter folk man ikke kjenner, blir de ofte usikre på blindheten og kommer med alle mulige slags spørsmål og kommentarer. Var godt å komme tilbake til klassen min, som vet hvordan jeg er! Skoledagen var utrolig koselig. Nissegrøt med russen, og så hadde vi time med kontaktlæreren vår hvor vi satt rundt langbord og spiste mandarin og godteri. Fikk gå hjem tidlig også! Dessverre klarte jeg å gå meg vill da jeg skulle hjem. Da er det godt å bo på bygda, så det er alltid noen man kjenner som kan hjelpe til! Hehe. På ettermiddagen var jeg på Moa med Elisabeth og mamma for å fikse noen julegaver, og så dro jeg til Marion hvor en stor gjeng fra klassen var samlet! Det var utrolig kjekt! Senere på kvelden dro vi til byen og Millers hvor nissefesten fant sted. Det var masse folk der! Det var egentlig litt klaustrofobisk. Men det var ganske kjekt også! Nok en gang kom min blindhet fram. Ei vakt spurte Ellisiv om jeg hadde fått en del for mye å drikke. Det hadde jeg ikke. Mest trolig var det fordi han ikke fikk øyekontakt, og øynene mine går litt i alle retninger. Noe annet som skjedde den dagen, og som var mye mer genialt, var at vi fikk treffe Jenny igjen! Det er jo evigheter siden jeg har snakka med henne, så det var fantastisk.

Det skulle vise seg å bli vanskelig å komme hjem (eller til Marion, hvor jeg skulle overnatte), for taxien dukka aldri opp. Venta sammen med Marion, Hans Fredrik, Rebekka, Jostein, Manuela, Even og Martine. Til slutt kjente Marion noen som kunne kjøre oss. Jeg, Ragna, Ellisiv og Hans Fredrik campa hos Marion og Sandra, og etter mindre enn tre timers søvn måtte vi stå opp igjen for å delta på skolens generalprøve og avslutning. Vi skulle spille faktisk; "Two Ladies", et nummer fra Cabaret som vi setter opp i februar. Haha, var ikke den beste dagen å spille på, men det gikk greit! Slappa av i noen timer da jeg kom hjem,, før vi dro til Hans Fredrik på kvelden hvor vi hadde en julekveld med taco, julefilm (Hjemme alene), godteri og skravling. Det var jeg, Ragna, Marion, Rebekka, Jostein, Jonas, Kristina, Ellisiv, Sivert og Marius som var der. Kjekt at klassen virkelig har begynt å finne på ting nå. Vi merker at det ikke er så lenge til vi skal slutte. Jeg, Ragna, Sivert og Marius var igjen til slutt, og vi brukte tida på å lage Kalkunsanger! Alltid like kreative.

Nå har jeg ikke stort mer å fortelle. Tror jeg tar juleferie fra det meste, så vet ikke om jeg kommer til å skrive så mye blogg. Skal kose meg med bøker, venner og familie; det er i alle fall hovedprioriteten!

Vi snakkes, alle sammen! Håper du får en strålende ferie som svarer til forventningene og langt over det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!