søndag 12. februar 2012

Søndag - Tomhet, faktisk.

Hei! Håper dere har en fin søndag!

Jeg burde vel egentlig være glad og strålende fonøyd, men da jeg våknet i dag tidlig, følte jeg meg helt tom, og det føler jeg enda. Etter å ha jobbet med Cabaret et halvt år; fire timer hver torsdag på skolen, og også en hel del øving hjemme, oh ikke minst denne siste uka med knallhard jobbing på Parken kulturhus; er det helt uvirkelig at vi ikke skal jobbe med det i det hele tatt lenger! Cabaret har på en måte vært en stor del av oss hele tredjeklasse. Kommer til å savne fokusøvelsene med vår flinke dirigent og lærer, Vidar. Kommer til å savne å ha med meg kornetten, og av og til også flygelhornet, hver torsdag og føle meg som et pakkesel. Kommer til å savne gruppeøvingene med Hans Fredrik og Erling, som alltid var effektive og innholdsrike (haha!). Kommer også til å savne å krype ned i orkestergrava og slå hodet i taket hver bidige gang (det var bare de siste gangene at jeg begynte å "få taket på det", hahaha). Skulle til å si at jeg kommer til å savne å ha sangene på hjerna, men så kom jeg på at de nok forblir der en stund til!

Sånn, da er jeg ferdig med å klage! For jeg er virkelig utrolig priviligert som har fått være med å jobbe sammen med så mange talentfulle og flinke folk! Denne uka har det virkelig toppet seg, og jeg har lært utrolig mye, og endelig følt at jeg har kontroll på de fleste sangene. Vi har hatt utrolig koselige dager med øving, gjennomganger, butikkbesøk, latterkramper, Cabaret-replikker og sanger på hjerna konstant. Torsdag, fredag og lørdag hadde vi til sammen åtte forestillinger. De gikk veldig bra! Selvfølgelig var det et par småting som skjedde, og noen store også. Men, for eksempel de to vi hadde i går; de gikk strålende! Noe av det kjipe som skjedde, var at min kjære kornett ble ødelagt. En bøyel løsna, og den måtte dra på reparasjon. Dette skjedde torsdag kveld; heldigvis etter forestillinga! Heldigvis har farfar en kornett som jeg har lånt. Det har gått greit det! I går, etter forestillinga, ble vi igjen og rydea og rigga ned ei stund, før vi dro på Egon for å feire søte Sandras bursdag! Det var kjempekjekt. Etterpå dro jeg, Sandra, Morten (Sandras kjæreste), Hans Fredrik, Ingvild og en del andre folk ut. Vi var nok ganske slitne, for det tok ikke av. Dro hjem rundt to. Men det var kjekt! Cabaret-replikkene dukket opp i enhver situasjon. Vi kan jo hele stykket utenatt nå.

Ellers; skjer det noe annet egentlig? Har virkelig ikke peiling. Vi skal visst avspassere i morgen, så jeg skal vel gjøre alt jeg ikke har rukket å gjøre enda. Lese rettslære, øve sang, sånne ting. Må innrømme at det blir godt med fri. Dessuten skal vi spise middag hos mormor i dag. Det er morsdag! Gratulerer til min kjære mor! Jeg har faktisk vært flink og kjøpt sjokolade til henne. Jeg pleier aldri å huske sånt før søndagen, og da er jo alt stengt.

Ellers; ja, det har skjedd noe annet også! Jeg har kommet inn på Toneheim! Har bestemt meg for å takke ja til plassen. Det er dit jeg helst vil. Jeg får heller takke nei hvis jeg ombestemmer meg, men det er sannsynlig at jeg ender opp der. Syns det virker som en veldig bra skole.

Nå har jeg visst ikke mer å skrive. Måtte bare krote ned noen tanker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!