lørdag 21. april 2012

Lørdag - En stund siden sist.

Heihei!

Da har det vel gått sånn ca en uke siden sist jeg skrev. Det skjer bare så utrolig mye, og neste uke skjer det enda mer. Likevel tenkte jeg å skrive et raskt lite innlegg, for å prøve å holde meg selv og andre oppdatert på hva jeg faktisk driver med!

Denne uka har naturlig nok vært preget av Norges mest omfattende rettssak siden krigen. Og det er klart den gjør inntrykk. Jeg har tenkt mye på hva som skjedde, hva som kunne ha skjedd, prøvd å fostå ... Men helt ærlig; det går ikke. Jeg skjønner virkelig ingenting. Ingenting! Det er så mange mennesker som er berørte, og det går sånn innpå oss alle. Jeg kan bare forestille meg hvordan det må ha vært, og er, og likevel vet jeg at jeg nok ikke er i nærheten av å ane engang.

Mandagen var jeg allerede utslitt og lengtet mot helg. Dro hjem fra korps etter pause for å gjøre lekser, for vi har plutselig fått så sykt mye! Jeg syns det er ganske latterlig; vi har jo ikke gjort noe som helst på flere måneder nå, men nå finner plutselig alle ut at vi skal ha den siste prøva; den siste innleveringa. Tirsdagen ble også en hektisk dag, med sangtime og et spilleoppdrag for Civitan Club som hadde eldrefest. Det var utrolig koselig da! Onsdagen hadde vi rettslæreprøve, så det var jo godt å få strøket den fra lista. Det var imidlertid en del styr, for fila med prøva på virka ikke med en gang, og jeg hadde dataproblemer etc. Men jeg ble ferdig innen tida, så det gikk greit. Vi hadde ikke norsk den dagen, og det gjorde godt å komme hjem tidlig! Den dagen gjorde jeg lekser, og så gikk jeg og Marte rundt Valen og så hotel Cæsar! Selvfølgelig; hotel Cæsar er alltid integrert i våre planer. Onsdagen var det forresten også Master Class på skolen. Jeg sang "Til Ungdommen", og fikk gode og konstruktive tilbakemeldinger. Det var en fin opplevelse; godt å ha en prøve før selve tentamen! Dessuten er det jo utrolig lærerikt å følge med på andre som har det. Syns det er bra vi har begynt med Master class jeg; skulle ønske vi hadde gjort det før.

Torsdagen ble også en rimelig kort skoledag, og jeg kunne komme hjem klokka to. Den dagen var det også lekser, korps og Ekko som sto på planen.

Gårsdagen brukte vi på norsktentamen. Vi fikk for en gangs skyld spennende oppgaver! Så skulle jeg oppleve det også. Min siste norsktentamen noensinne! Nesten litt vemodig, men akkurat nå egentlig bare godt å være ferdig. Vi fikk et utdrag fra en roman, "Amatøren" som handlet om et middagsselskap, og oppgaven jeg valgte var å skrive ei novelle som skildret fra en annen synsvinkel hvordan selskapet opplevdes. Jeg syns det var ei utrolig spennende oppgave, og koste meg faktisk. Novelle er imidleritd veldig vanskelig å skrive, så vet ikke om det var det lureste å prøve ut det når den endelige standpunktkarakteren skal settes ... Jaja. På kvelden var det tid for lydprøve og gjennomføring av fylkesmønstringa. Jeg syns det gikk greit, men ikke noe mer. Mikrofonen min sank da jeg begynte å synge, så jeg måtte bøye hodet nedover for å få fram lyden. Det er ikke så veldig ideelt; mye av holdninga blir jo ødelagt, pusten blir dårligere etc. Så ja, greit, men ikke mer. Etterpå spiste jeg tacobagetter sammen med familen, og så sovna jeg som en stein.

I helga skal jeg gjøre lekser. I Dag skal jeg og Ragna ha MIP-lan, i morgen står religon for tur. På mandag har vi nemlig heldagsprøve i musikk i perspektiv, tirsdagen religionsprøve, torsdagen har vi det jeg gruer meg mest til, nemlig dirigering, og fredagen har vi den siste avgjørende historieframføringa. I tillegg skal Helene feires på mandag, og jeg burde egentlig øve masse til sangtentamen som er mandag 30. april. Ja, alt skjer virkelig på engang. Men etter mandag 30. april; da skal jeg være russ! Og da er nesten alle prøvene ferdig, så det skal nytes!

Da tror jeg ikke jeg har mye mer å formidle dere mennesker, så vi blogges! Gleder meg til å skrive neste gang, uansett hvordan ting går, for da er jeg i alle fall ferdig!

2 kommentarer:

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!