søndag 15. april 2012

Søndag - Rolig helg, men snart bryter det løs.

Heihei!

Tenkte bare å skrive et kjapt lite innlegg før neste uke begynner. Har hatt ei deilig helg som jeg følte for å dokumentere! Men først må jeg jo fortelle om torsdagen, som jeg grudde meg en del til. Heldigvis gikk alt bedre enn ventet! Jeg slapp å dirigere, øvinga med Bjørnar gikk ganske bra egentlig, og det samme gjorde flygelhornsoloen. Det eneste egentlig kjipe med den dagen var at jeg hadde vondt i hodet hele dagen. Prøvde å sove da jeg kom hjem fra skolen, men det hjalp ikke slik det pleier. Gleda meg til fredag, da jeg hadde planlagt at hodepina skulle være borte, men den gang ei. Heldigvis gikk den over ut på formiddagen!

Etter skolen på fredag gikk jeg, Ragna, Hans Fredrik og Ellisiv for å henge i høgskolekantina. Den er så koselig! Da den stengte halv fire, gikk vi videre til musikkskolen for å henge der i stedet; den er enda koseligere. Jeg og Ragna hade bestemt oss for å ta en senere buss hjem for å være litt sosiale, siden Ellisiv og Hans Fredrik venta på å ha storbandøving. Gud som jeg kommer til å savne disse folka! Var derfor hjemme i femtida; jeg dusja, spiste pastasalat og slappa av til vi dro til tante Berit og Kamilla, som begge hadde bursdag! Utrolig koselig kveld! Var helt utslitt da, men det er jeg jo nesten alltid på fredager.

Lørdagen var en utrolig spennende dag. Klokka tre møtte jeg opp på musikkskolen for å øve med storbandet til Ung talent. Jeg vet jo ikke helt hvordan det gikk, men hadde en grei følelse etterpå. Vi øvde gjennom et par ganger, og jeg skjønte i alle fall hvor jeg skulle komme inn og sånn. Det er noe helt annet å synge med storband enn å sitte å spille piano og synge! Det ga mersmak. Fikk helt sjokk da, for jeg ville ha sangen i C-moll. Da vi begynte å spille, hørte jeg jo at den lå litt høyere oppe, men jeg sang og det gikk fint. Da jeg var ferdig spurte jeg etter tonearten, så jeg kunne øve med den hjemme. Ess-moll! Det er jo egentlig alt for høyt for meg! Men det viser bare hvor utrolig mye som er psykisk; om man tenker at man ikke kommer opp, så gjør man det ikke heller. Tror jeg kan ta lærdom av dette altså.

Da jeg kom hjem, var jeg så oppspilt. Hadde vært så spent, og nå var jeg ferdig liksom. Så jeg dro på kjøretur og handla med Elisabeth, før det var tid for å skifte og dra til et hotell for å synge for Brystkreftforneinga. Det gikk ganske bra; litt dårlig i starten syns jeg, men syns det gikk bedre etter hvert. Fikk gode tilbakemeldinger også; så satser på at de var fornøyde. Da jeg kom hjem, skulle vi slappe av med lasagne og Titanic. Dessverre viste ikke NRK den klassiske Titanic, men en britisk innspilling fra 2012 som handla om Titanic, men som var helt annerledes. Jeg var ikke imponert.

I dag har vi feira 26-årsdagen til min kjære søster; masse gratulerer med dagen Elisabeth! Det har altså vært full rulle her. Ellers har jeg også gått søndagstur med Ragna, så fikk litt mosjon i helga også; hehe. Må jo nyte det når det er opplett og sol!

Hva skjer fremover? Snart begynner kjøret med tentamen, eksamen, russetid, konfirmasjoner og alt annet som skjer; jeg må innrømme at jeg ikke helt har oversikta. Må vel bare ta en ting om gangen. Det første blir da rettslæreprøve på onsdag. Krysser fingrene for at det går bra! Den blir nok ganske avgjørende for karakteren.

Jeg får nok bare se utover hvor mye blogging det blir. Derfor ønsker jeg dere en fin uke. Skjønt, den blir nok ganske spesiell, for i morgen begynner rettssaken. Jeg har ikke planer om å følge så altfor mye med, men tror nok ikke man kan unngå å bli preget av det. Kjenner bare at jeg virkelig ikke har behov for at en gal, ond mann skal få bruke rettssalen til å spre sine sinnssyke meninger og sitt "budskap".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!