mandag 9. april 2012

Mandag - Far vel, vidunderlige ferie.

Hei godtfolk! Håper dere har hatt en avslappende og herlig påske! Jeg har virkelig bare kost meg hjemme sammen med venner og familie, og jeg syns det har vært utrolig godt. Hadde planer om å gjøre lekser og øve, men for å være ærlig har jeg gjort mye mindre av det enn jeg burde. Litt dumt, men tror egentlig at jeg trenger det for å kunne være klar til siste innspurt av skoleåret, med heldagsprøver, eksamener, russetid, avslutninger ... Alt skjer nå framover!

Så, hva har jeg gjort denne rekreasjonsperioden? Jo, torsdagen ble det litt endringer i planene. Først gikk jeg en tur sammen med familien. Vi gikk til grava til farmor og tente lys der. Det var en vakker dag, akkurat som farmor var vakker! Det lyder kanskje som en klisjé, men det er virkelig helt sant.

Da vi kom hjem, spiste vi nybakte rundstykker, spilte kort og slappa av til mormor, morfar og tante-Karro kom en tur på besøk. Planen var lammelår til middag, men jeg rakk ikke å spise det, fordi jeg skulle på kino. Endelig skulle jeg få sitte på med Sandra! Jeg, Sandra, Helene, Marita og Camilla skulle endelig få se "Hunger Games". Boka som filmen er basert på, "Dødslekene", er fantastisk bra, så vi var utrolig spente. Filmen var bra den; men som vanlig var boka bedre! Og den ble nesten litt lang; tror de med fordel kunne ha kutta ned litt. Heldigvis hadde jeg Sandra ved min side som forklarte alt sammen; hvis ikke hadde det nok vært litt vanskelig å forstå, fordi den var ganske visuell. Selvfølgelig hjalp det også mye å ha lest boka, som forøvrig anbefales på det sterkeste!

Fredagen prata jeg med Ida, jeg øvde, og på kvelden var det spillkveld hos mormor. Vi spilte Besserwisser, og la meg få benytte sjansen til å nevne at jeg var på vinnerlaga alle gangene! Jippi! Kjempespennende og jevnt ble det, og familien min er jo så engasjerte, så det ble alt annet enn en rolig kveld.

Lørdagen gikk jeg og Ragna tur rundt Valen. Var jo så lenge siden vi hadde sett hverandre (les: mandag), så vi hadde selvfølgelig masse å oppdatere hverandre på! Lørdagskvelden kom Helge en snartur hjem fra sjøen, så jeg brukte kvelden på biff og kortspilling med Helge og Elisabeth.

Gårsdagen ble lik de andre dagene; turgåing, kortspilling og farfar på besøk. Svinesteik i går. Sånn kan det gå! Har nok minst lagt på meg fem kilo! Men det er vel sånn det er å ha påskeferie?

Så har jeg kommet til dagen i dag. Det er vel kanskje den dagen det har skjedd mest, og det sier en del! Kom meg heldigvis opp ganske tidlig (les: halv elleve), så satser på å komme meg på rett kjøl igjen i morgen. Er vel egentlig bare å hoppe i det. Klokka ett møtte jeg og Ragna Hans Fredrik på Moa, og tiden var omsider inne for den etterlengta roadtripen vår til fantastiske Ørskog! Uff, vi er litt særere enn det som egentlig er sunt tror jeg; men, vi klarer oss. Kafébesøk, turgåing, Kvikklunsj og pengeuttaking fra banken var vel egentlig det vi brukte tida på. På hjemveien var vi en snartur innom Svorta. Ja, det er akkurat like sært som det høres ut!

I kveld blir det hjemmelaga pizza sammen med familien, og Paradise hotel! Gleder meg! Kan umulig være sunt. Denne uka skjer det ikke så mye på skolen tror jeg, og det kan vel være godt. Misliker sterkt at vi begynner på en tirsdag, den verste dagen i uka, men er nok ingenting å gjøre med det. Lørdagen har jeg et sangoppdrag for Brystkreftforeninga. Har også fått beskjed om å spille litt taffelmusikk der. Dette er noe jeg har absolutt null erfaring med, så det kan bli interessant ... Søndagen skal jeg øve sammen med Big Odd Band til Ung talent-konserten. Forresten; tror kanskje ikke jeg har fortalt det! Var nemlig på en audition for noen uker siden, hvor jeg sang "I Wish" og "My Funny Valentine". Var utrolig nervøs for dette, for jeg hadde så lyst til å gå videre. Og det gjorde jeg. Derfor skal jeg være med på en konsert 12. mai, hvor jeg får synge med storband. Det blir mest sannsnylig "I Wish", for har lyst å prøve meg på noe litt nytt og rocka. Jeg gleder meg! Kan forresten benytte anledninga til å takke søteste Ragna fordi hun var så snill å akkompagnere meg!

Nå burde jeg nok øve litt mer, og kanskje begynne på leksene. Nyt en herlig 2. påskedag videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!