mandag 2. april 2012

Mandag - Elsker å ha ferie.

Påskeferie er helt fantastisk! Enda bedre enn jeg kunne ha drømt om! Jeg nyter at det ikke skjer noe; at jeg kan bruke dagene som jeg vil, lese bøker, høre på musikk, være sammen med venner og familie, spise godteri ... I slutten av påska må jeg nok begynne med lekser og sånn, men har bestemt meg for å ta helt fri ei uke. Jeg trenger det, så jeg har krefter til alt som skjer etter påske, med tanke på eksamen, russetid, konserter, avsluttende prøver etc.

Denne første helga har virkelig svart til forventningene! Isabel ankom fredagsettermiddag, og det var sykt herlig å se henne igjen! Det er noe annet å møte folk i virkeligheten enn å snakke med dem på telefon altså! Vi ga hverandre påskeegg! En supersøt "tradisjon", i alle fall skal det bli det! Jeg elsker påskeegg-prinsippet! Fredagskvelden kom Ragna en tur bort, og vi laga, selvfølgelig, taco, babla, lo masse, spilte kort og hadde en generelt supersøt kveld!

Lørdagen var akkurat like sløv og herlig som jeg hadde håpa på at den skulle bli. Vi sov lenge, vi spile kort, kjøpte mat på kiosken (landgang for min del; nam!), og så så vi hele sesong 1 av Hjerte til Hjerte! Linn Skåber er jo en av våre absolutt favoritter, så det ble mange latter og pinlige øyeblikk lørdagskveld altså! Hihi.

Natt til søndag ble det jo 1. april, og jeg var fast bestemt på å ikke bli lurt. Men det ble jeg altså. Marte, som skulle bli med oss på restaurant på søndag, sendte melding om at hun ikke kunne bli med. Vanligvis sender Marte ofte lange meldinger om grunnen til at hun ikke kan være med, men det gjorde hun ikke denne gangen. Jeg gikk rett på og skrev: "Så kjipt! Alt bra?" Da hun svarte "Aprilsnarr!" kom det absolutt helt uventa! Så irriterende!

Søndagsmorgen fikk jeg telefon fra Elisabeth, som egentlig skulle begynne på hjemreisa fra Vietnam i går. Dessverre var hun værfast i Vietnam, og kommer ikke hjem før i morgen (tirsdag). Og nei, det var, tro det eller ei, ingen aprilsnarr! Klokka to kom Marte og Chriss og henta oss, og vi dro på LYspunktet for å ha en aldri så liten bursdagsfeiring av Isabel. Tacotallerknen og deilig dessert er ikke å forakte!

Resten av søndangen brukte vi på musikkhøring, babling, og så så vi to filmer; "Kong Curling" og "På bølgelengde". To norske, sære filmer. Det likes.

I dag reiste Isabel. Alltid trist når gode venner reiser, men heldigvis; vi satser på et snarlig gjensyn i sommerferien! Vi skal jo på Fjellstua! Chriss var så snill at han kjørte Isabel til flyplassen, og så dro jeg og han til butikken. Nå venter jeg på Ragna og Hans Fredrik; vi skal ha bandøving! Hihi. I morgen kommer min kjære Elisabeth hjem! Dette har vært, og blir, ei bra påske!

Tusen takk for en super start på påskeferien, Isabel!
!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!