søndag 21. mars 2010

Søndag - Jeg gleder meg til påske.

Heisann!

Søndag allerede. Nå er det jo faktisk bare ei uke til påske. Jeg skal ikke legge skjul på at det er ganske så herlig. Det er det nok flere enn meg som syns også.

Det har ikke skjedd stort mye i dag; har øvd, spist lasagne, prata med Elisabeth og Alex, gjort litt lekser og sånn. I kveld kommer Silje en tur! Det blir kjempekoselig det; jeg gleder meg! Ble i så godt humør da jeg så sola i dag. Alt blir så mye lettere når det er lyst ute, og ikke minst varmere i været. Endelig har visst den irriterende snøen planer om å forsvinne. La oss håpe det.

Har forresten en ny blogg å anbefale!
Sandras blogg:
www.sandrahelen.blogg.no
Sandra skriver ofte og godt, og det er alltid spennende å se hva hun har skrevet av nye innlegg.

Jeg elsker seriøst å lese blogger; musikkblogger, mammablogger, hverdagsblogger … Det er så utrolig gøy; spesielt når mennesket som skriver uttrykker seg bra. Jeg blir så glad når jeg finner sånne blogger!

Før var jeg skikkelig hekta på en serie som het ”Gossip Girl” av Cecily von Ziegesar. Forfatteren har kommet opp med en lignende serie; ”IT Girl”. Har kommet meg til bok 6, og jeg må bare si hvor utrolig glad jeg har blitt i den serien også! Vi følger en gjeng som går på Waverly Akademy; og her vikler de seg inn i kjærlighetsintriger, krangler, løgner og misforståelser. Anbefales absolutt om du vil drømme deg bort og slippe å tenke en stund!

Hva har skjedd siden sist da? Jo, på torsdagen hadde vi altså endelig fremføring i Borgunngavlen. Har jobba med det i fem uker eller noe, så fint å få det overstått, eller hvordan jeg skal si det. Vi skulle møte opp klokka fem, så fra klokka tre til fem hadde vi ikke stort å gjøre. Var jo ingen vits i å dra hjem liksom. Det ble til at jeg og Ragna gikk på Spar i pøsregnet; kjøpte boller og sånn. Koselig! Etterpå var det å sitte på musikkskolen å vente. Hadde forferdelig vondt i hodet, men Emma ga meg Paracet, og sakte, men sikkert, gikk det over. Til slutt ble det egentlig veldig koselig; vi gjettet intervaller som Henrik spilte og prata tull. Omsider var det på tide å gå. Det frista ikke å forlate den søte og varme musikkskolen, men det måtte gjøres.

Det gikk faktisk overraskende bra. Folk lo på de rette stedene, og ga oss skryt etterpå. Men kaldt; det var det! Det meste vi gjorde, foregikk nemlig utendørs. Det regna, det blåste, og beina mine var helt stivfrosne. Det gjorde seriøst vondt å gå, og jeg tror nok at det var flere som hadde det på lignende måte. Men alt går, på et vis. De som så på, sa at de var imponerte over at vi klarte å gjennomføre, til tross for det forferdelige været. Så kanskje var det tross alt positivt for oss, hele greia.

Fredagen jobba vi videre med samspillsprosjektet vårt. Det skal fremføres neste fredag. Blir visst til at jeg skal synge. Gruer meg litt, men har ennå ikke tenkt så altfor mye over det. Ellers gikk de andre timene som normalt. Vi øvde oss på å kjenne igjen ulike kirketonearter i Anvendt musikklære. Til min overraskelse gikk det ganske bra!

Fredagskvelden tilbrakte jeg på jentekveld hos Silje. Fint å møte igjen henne, Sandra, Marita, Elise og Helene! Lenge siden vi hadde sett hverandre. Vi spiste gryterett og sjokolademos, så Norske talenter og brukte ellers tida på skravling. Ble med Sandra hjem etterpå, og overnatta! Kjempekoselig det også.

Vi sto opp i halv tolvtida neste dag, og etter diverse ansiktsrensing og lignende, fant vi ut at vi trengte en tur på Moa! Herlig det. Vi rusla rundt, spiste calzone og hadde det max fint. Resten av dagen skjedde det imidlertid ikke stort.

Denne uka her blir litt travel; matte og naturfagprøve, norskinnlevering og samspillsfremføring. Ser fram til fredag etter skolen, og til en velfortjent ferie for oss alle!

Det ble dessverre ikke UKM på meg i helga. Det går meget sjelden busser til Vatne, og det var ikke så lett å få noen til å kjøre. Det er jo et stykke hver vei. Kunne gjerne tenkt meg dit; både for å treffe Ida og Hanne som er der, og for å høre på alle de flinke folka som skulle delta på fylkesmønstringa i år!

Ha en fin søndag folk. Grip dagen!

Gratulerer med dagen i går Marita!

1 kommentar:

  1. Anonym21/3/10

    Gleder meg masse til påskeferien jeg også :D
    Har vi norsk innlevering denne uken?
    Klem fra Ingvild!

    SvarSlett

Kommentarer er alltid koselige. Skriv da vel?!